İnternet Bankacılığı
# #

İnternet Şube

İnternet Şubesi’ne nasıl başvurabilirim?
Online Başvuru ile İnternet Şubesini kullanmaya başladım, para transferi yapamıyorum neden?

Online Başvuru sonrası para transferi ve kontör yükleme dışındaki tüm işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Para transferi yapabilmek için yalnızca Online Başvuru Sonuç ekranında belirtilen Şubenize giderek Elektronik Bankacılık Sözleşmesini imzalamanız yeterlidir.

Ziraat İnternet Şubesine hangi adreslerden ulaşabilirim?

Ziraat İnternet Şubesi’ne www.ziraatbank.com.tr , www.ziraat.com.tr , www.ziraatbankasi.com , www.ziraatbankasi.com.tr , www.zerbank.com.tr , www.ziraatbank.com adreslerinden İnternet Şubesi girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İnternet Şubesinden hangi işlemleri yapabilirim?

Bireysel İnternet Şubesinden yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen tıklayınız.

Kurumsal İnternet Şubesinden Bireysel İnternet Şubesindeki İşlemlere ek olarak;

  • Kurum Tahsilat Listesi Görüntüleme,
  • Kurumsal Kredi Hesapları ve Kurumsal Kredi Teminatları
  • Çek ve Senet Portföyü Görüntüleme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Cep Şubesinden yapılabilecek işlemleri görmek için lütfen tıklayınız.

İnternet Şubesi işlem saatleri nelerdir?
Döviz Alış / Satış : 24 saat
Arbitraj : 24 saat
Havale : 24 saat
SWIFT : 24 saat
EFT : 08:30 – 17:00
Gram Altın  (Tam Gün)  : 1.  Seans: 09:30-16:00      2. Seans : 18:30-08:00
                    (Yarım Gün) : 1.  Seans: 09:30-11:00      2. Seans : 14:00-08:00
Repo : 1.  Seans: 09:30-15:30      2. Seans : 18:30-08:30
Hazine bonosu devlet
Tahvili alım satım (TL) :
1.  Seans: Kesin Alış 09:00-16:00,  Kesin Satış: 09:00-16:30
Hazine bonosu devlet 
Tahvili alım satım (YP) :
1.  Seans: Kesin Alış 09:00-16:00,  Kesin Satış: 09:00-16:30
Tahvili alım satım (YP) : 2. Seans : ---
Başkent Doğalgaz: 08:00 – 20:00
D-Smart NET, Smile ADSL: 01:00 – 17:30
İSKİ Su: 01:00 - 21:00
Fatura, Vergi, Sigorta, Bağış, SGK, Eğitim, TL Yükleme, Şans Oyunları ve diğer ödemeler: 24 saat (Gün sonu hariç)
B Tipi Likit Fon: 24 Saat
Likit Dışı B Tipi Fonlar: 09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
A Tipi Fonlar: 09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
Anapara Koruma Amaçlı Fonlar: 09:00 – 17:00
Vadesiz Altın Alış ve Satış: USD Hesaptan – 09:00 – 18:00 TL Hesaptan – 24 saat
Yurtkur ödemeleri: 01:00 - 23:30
İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?

Bireysel İnternet Şubesindeki İşlem Limiti Tanımlama ekranından dilediğiniz işlemin günlük limitini düşürebilirsiniz. Limitinizi Bankamız limitleri üzerinde olmamak kaydıyla, 444 00 00 - 0850 220 00 00 nolu müşteri hizmetlerimizden yükseltebilirsiniz.

Kurumsal İnternet Şubesi limitleri ana kullanıcı tarafından İnternet Şubesi’nden değiştirilebilir.

Bireysel ve Kurumsal İnternet Şubesi limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.

Cep Şubesi'nden yapacağınız işlemlerde Bireysel İnternet Şubesinde tanımlı olan işlem limitleriniz geçerlidir.

İnternet Şubesinden yaptığım işlemler için bir ücret öder miyim?
  • Gerçek Kişi EFT işlemlerinde,
    • EFT, 3.50 TL
    • Geç EFT, 6 TL
  • Tüzel Kişi EFT İşlemlerinde,
    • 0 - 20.000 TL, 1.50 TL
    • 20.001 - 50.000 TL, 2 TL
    • 50.000 - 100.000 TL, 3 TL
    • 100.000 - 400.000 TL, 4 TL
    • 400.000 TL üstü, 10 TL
    • Kredi kayıt bürosu risk raporu talebi için, 5 TL masraf alınmaktadır.
İnternet Şubesine mevcut ürün ve hesaplarım otomatik tanımlanır mı?

Bireysel kredi, OGS, kredi kartı, KMH ürünleri İnternet Şubesi’ne otomatik tanımlanır. Diğer hesaplarınızı hesabınızın bulunduğu şubeden tanımlatmanız gerekmektedir. İstediğiniz Çek-Senet ve POS bilgilerini internet üzerinden takip edebilmek için bağlı bulundukları hesapları tanımlatmanız yeterlidir.

Yatırım hesabımı İnternet Şubesinden görüntülemek ve/veya işlem yapmak için ne yapabilirim?

Hesabınız bulunan herhangi bir şubemizden Yatırım hesabınızın bağlı olduğu vadesiz hesabınızı tanımlatarak İnternet Şubesinden Yatırım hesabınızı kullanabilirsiniz.

İnternet şubesinden hangi ürün ve hizmetlere başvurabilirim?

Ziraat İnternet Şubesinden Bireysel Kredi, Kredi Kartı, OGS, Telefon Bankacılığı başvurularında bulunabilirsiniz.

İnternet şubesinden açtığım hesabımı kapamak istiyorum ne yapmam gerekir?

Hesabınızın bulunduğu Ziraat Bankası şubesine giderek veya internet şubesinden hesabınızı kapatabilirsiniz.

İnternet Şubesi parola/şifremi unuttum veya bloke oldu, ne yapabilirim?

İnternet Şubesi giriş şifresini unutan bireysel kullanıcılarımız İnternet Sitesi ana sayfamızdaki Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.

Kurumsal müşterilerimiz 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak yeni şifre oluşturabilirler.

İnternet Şubesi giriş parolasını unutan bireysel kullanıcılarımız İnternet Sitesi ana sayfamızdaki Parolamı Unuttum linkinden yeni parola oluşturabilirler.

SMS hatırlatma hizmetine başvurdum, hatırlatma SMS’lerini alamıyorum, neden?

Operatörünüzü arayarak hattınızı reklam ve tanıtım SMS’lerine açtırmanız gerekmektedir.

İnternet Şubesinden yanlış ödediğim fatura veya vergiyi, hatalı göndermiş olduğum havale ya da EFT’yi iptal edebilir miyim?

İnternet Şube aracılığıyla gerçekleşen işlemler gerçek zamanlı (çevrimiçi) işlemlerdir ve iptali mümkün olmamaktadır.

İptal işlemi için işlemin gerçekleştiği hesabın bulunduğu Şubemize gitmeniz gerekmektedir.

Bankanızdan EFT yaptım, hesabımdan düştü ancak karşı bankaya ulaşmadı.

Telefon Bankacılığından, İnternet Şubeden ya da hesabınızın bağlı bulunduğu şubeden EFT sorgu numarasını alarak karşı bankadan EFT’nizi sorgulatabilirsiniz. EFT yaparken hesap numarası ya da ismi hatalı yazdıysanız hesabınızın bağlı bulunduğu şube ile görüşüp hbr-genel mesajı göndermesini isteyebilirsiniz.

Hesap hareketlerini işlem tarihine göre sorgulamakla muhasebe tarihine göre sorgulamak arasında ne fark vardır?

Hafta sonu ve tatil günlerinde yaptığınız işlemlerin bankacılık sisteme yansıması bir sonraki iş günü olacaktır.

Hesap hareketleriniz İşlem Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin yapıldığı tarihe göre, Muhasebe Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin bankacılık sistemine yansıdığı tarihe göre listelenir.

Fatura ödeme işlemleri ile yapabileceğim işlem sayısı veya tutarı ile ilgili bir kısıt var mıdır?

Bireysel İnternet Bankacılığı müşterilerimiz bir ay içinde en fazla 20, kurumsal müşteriler ise 50 adet fatura ödeyebilirler.

Aylık olarak ödenebilecek maksimum fatura tutarı ile ilgili herhangi bir limit yoktur.

İleri tarihli para transferlerimde/düzenli/otomatik ödeme talimatlı işlemlerde, işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabımda yeterli para yoksa ne olur?

İşleminiz gerçekleştirilebilmesi için işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabınızda yeterli para olmasına/alternatif bir hesap ya da Kredili Mevduat Hesabı tanımlamış olduğunuza dikkat etmeniz gerekmektedir.

Yurtdışına çıkacağım, mevcut GSM operatörümü yurtdışında kullanamayacağım bu durumda İnternet Şubesine nasıl erişebilirim?

İnternet Şubesi Yurt dışı IP erişimi açma işlemleri İnternet Bankacılığından yapılabilmektedir. İnternet Şube giriş ekranındaki “Müşteri numaranız Yurtdışı IP adresinden internet bankacılığı erişimine kapalı konumdadır. Açmak için lütfen tıklayınız” linkinden gerekli adımları tamamladıktan sonra internet şubesi yurt dışı IP adresinden giriş için kullanıma açılacaktır. Ayrıca 7 gün 24 saat hizmet alabileceğiniz +90 850 220 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'miz ile işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

SMS doğrulaması nedir?

SMS Doğrulama uygulaması, müşterilerimizin internet üzerinden yaptıkları işlemler sırasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla alınmış bir güvenlik önlemidir.

SMS tanımlama işlemini yaptıktan sonra, belirlenen limitler üzerinde yapılan işlemlerde tek seferlik kullanım olanağı sağlayan bir şifre üretilerek, kayıtlı cep telefonunuza mesaj olarak gönderilmektedir. Gönderilen şifre 3 dakika süre ile geçerli olup, daha sonra kullanılması mümkün değildir. Bu süre içerisinde işleminizi tamamlayamadıysanız işleminize tekrar başlayarak yeni SMS mesajını kullanmanız gerekmektedir. Gönderilen şifreyi 5 kere hatalı girmeniz durumunda parolanız kilitlenerek sistemden dışarıya çıkartılacaksınız. Parolanızı açtırmak için 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri Hizmetlerimizi arayarak gerekli işlemi yaptırmanız gerekmektedir.

Cep telefonunuzun kapsama alanı dışında olması, kapalı olması gibi durumlarda işlem yapılamayacaktır. Gönderilen mesajlar şimdilik kaydıyla ücretlendirilmemektedir.

SMS Bilgilendirme nedir?

SMS Bilgilendirme güvenliğiniz için alınmış bir önlemdir. Sistemde iletişim telefonu olarak kayıtlı cep telefonunuza İnternet Şubemiz aracılığıyla yapılan, belirli miktarlar üzerindeki işlemler için bilgilendirme mesajları gönderilir. Böylelikle İnternet Şubeden yapılan bütün işlemlerden haberdar olabilirsiniz. İşlem limitlerini bankamızın belirlediği limitlerden düşük, sizin belirlediğiniz limitlerden yüksek olmamak kaydıyla Diğer / Güvenlik İşlemleri / SMS Bilgilendirme Tanımları ekranından değiştirebilirsiniz.

İnternet Şube erişimimi sınırlandırabilir miyim?

Güvenlik ayarlarınızdan işlem limiti, işlem kısıtı, erişim zamanı ve erişim tanımlama (ip, isp, yurtiçi, yurtdışı) bazlı sınırlama ve kısıtlama yapabilirsiniz.

Erişim engelini kaldırmak istediğinizde yeniden 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri Hizmetlerimizi aramanız yeterlidir.

Mobil İmza nedir? Nasıl başvururum? Ziraat İnternet Şubesinde nasıl kullanabilirim?

Mobil İmza, işlemlerinizi ıslak imza atarmış gibi yapabileceğiniz, elektronik ortamlarda kimliğinizi kolayca kanıtlayabileceğiniz bir servistir.

Bu hizmetten sadece Turkcell hatlı bireysel müşterilerimiz yararlanabilir.

Turkcell Mobil İmza başvurunuzu Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayıp yapabilirsiniz.

  • İnternet Şubesi giriş ekranında “Mobil İmza İle Giriş” seçeneğini işaretleyin.
  • Uygulama ekranındaki İMZALA tuşuna basın. Bu tuşa bastığınızda, bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere cep telefonu ekranınızda işlem bilgisi çıkar.
  • İşleme ait açıklamayı onaylamak için TAMAM'a basın.
  • Yaptığınız işlem için gönderilen PARMAK İZİ'ni telefon ve bilgisayar ekranından kontrol edip TAMAM'a basın.
  • Turkcell Mobil İmza şifrenizi girin ve TAMAM'a bastığınızda işleminiz imzalanır. 
Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz, cep telefonu bilgilerini, kendi güvenlikleri için sadece şubelerimizden tanımlatabilmekte veya güncelletebilmektedir.

Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncelletmeniz gerekecektir.

İşlem yapmadığım halde cep telefonuma şifre veya bilgilendirme mesajı geldi ne yapmalıyım?

444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi aramanız gerekmektedir.

Ziraat Bankası Kurumsal İnternet Şubesine giriş için neler gerekli?

Kurumsal İnternet Bankacılığı başvurusu yapılırken aşağıdaki belgelere ihtiyaç olacağından, bu belgelerin tamam olup, olmadığına bakılır ve eksiklik varsa tamamlanır.

Şirket ve Diğer Kuruluşlar (Kooperatifler vb.) için: İmza kartı, noter tasdikli imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, şirket/diğer kuruluş ana sözleşmesi, vergi kimlik numarası ve vergi dairesi ile banka hesabında tasarrufa (para çekmeye, başka hesaba havale ve EFT yapmaya) yetkili olan kişilere ait güncel yetki belgesinin noter tasdikli örneği,

Dernek, Vakıf, Birlik ve Sendikalar için: Kurum yazısı ekinde gelen ve para çekmeye, başka hesaba havale ve EFT yapmaya yetkili kişileri gösteren Yönetim Kurulu Karar Defterinin noter tasdikli örneği, noter tasdikli imza sirküleri, kurum/kuruluş tescil kaydının fotokopisi, vergi kimlik numarası, vergi dairesi ve gerekirse kurum/kuruluşa ait tüzük,

Apartman Yönetimleri ve Ticaret Odaları için: Para çekmeye, başka hesaba havale ve EFT yapmaya yetkili kişilerin belirlendiği Genel Kurul Kararı bulunan Karar Defterinin tasdikli örneği,

Kamu Kurumları için: Para çekmeye, başka hesaba havale ve EFT yapmaya yetkili kişilerin tespitine yarayan çift imzalı ve mühürlü yazı.

Bankamızda tüzel müşteri vadesiz ticari hesabı bulunan tüzel müşterilere;  başvuruda bulunmaları ve isterlerse Banka tarafından opsiyonel olarak sunulan OTP (One Time Password-Bir kullanımlık şifre üreten cihaz) cihazı alarak, AST (Application Security Technology-Çift faktörlü kimlik doğrulama yazılımı) akıllı telefonlar için kimlik doğrulama uygulamasının yüklenmesi veya  Ana Kullanıcılar için SMS telefon numarası tanımlatarak Kurumsal İnternet Bankacılığı hizmetlerinden yararlanma imkânı verilebilecektir.

Talep sahibi tüzel müşterinin Bankamızda hesabı yoksa yürürlükteki mevzuatımıza göre belge ve evrakları tamamlamak koşuluyla hesap açılacağı tabiidir.

Kurumsal İnternet Şubesi’nde hangi roller vardır ve yetkileri kısaca nasıldır?

Kurumsal İnternet Şubesi’nde Ana kullanıcı, Yetkili, Girişçi ve İzleyici rolleri bulunmaktadır. Rollerin yetkileri aşağıda belirtildiği şekildedir.

Ana Kullanıcı: Her işlemi girer, girdiği hiçbir işlem onaya düşmez, her işlemi onaylayabilir, her şeyi izler.

Yetkili: Ana kullanıcıya özgü işlemler dışındaki tüm işlemlerin girişini yapar, tüm işlemleri ana kullanıcı tarafından kendisine verilen işlem limitleri dahilindeki onaylayabilir, girdiği işlemler onaya düşmez, ana kullanıcı tarafından giriş yapma ve onay verme işlemlerinde kısıtlama getirilmediği sürece tüm işlemlerin girişini yapabilir ve onay verebilir.

Girişçi: Onay yetkisi yoktur, ilk oluşturulduğunda ana kullanıcıya özgü işlemler dışındaki tüm işlemlerin girişini yapar ve her şeyi izleyebilir, girişini yaptığı tüm işlemler onaya düşer. Ana kullanıcı giriş ve izleme yetkilerini sınırlandırabilir.

İzleyici: Onay ve giriş yetkisi yoktur. İlk oluşturulduğundan itibaren her şeyi izleyebilir. Ana kullanıcı tarafından sınırlanabilir.

*02.06.2014 tarihi itibariyle  onaycı rolündeki kullanıcılar yetkiliye dönüşmüştür ve yetki genişlemesi olmuştur.

Kurumsal İnternet Şubesinde "Ana kullanıcınız tarafından hesapları görüntüleyebilmeniz için tanımlama yapılmamıştır" mesajı alıyorum. Neden?

Ana kullanıcınız tarafından hesap üzerinde yetkilendirme yapılması ile sorun çözülecektir.

Kurumsal İnternet Şubesi girişinde sorulan Kullanıcı adını nasıl öğrenebilirim?

Ana kullanıcılar kullanıcı adlarını şubelerimizden ve 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizden öğrenebilmektedirler. Ana kullanıcılar ile ilgili tanımlama, değişiklik ve iptaller sadece şubelerimizden yapılabilmektedir.

Alt kullanıcılar ile ilgili bilgileri Ana kullanıcılar internet şubesi içindeki Durumunu İzle/Kullanıcı Yönetimi’ nden kontrol edebilmekte, güncelleyebilmekte ve iptal edebilmektedirler.

Hesabımı İnternet Şubesinde göremiyorum, ne yapmam gerekiyor?

İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

SWIFT işlemi yapmak istiyorum, nereden yapabilirim ve masrafını nereden öğrenebilirim?

Yurtdışı Para Transferi işleminizi İnternet Şubeden Para Transferleri-Döviz Transferi (SWIFT) bölümünden gerçekleştirebilirsiniz. İşlem masrafı ise onay ekranında görünmektedir.

Ziraat Bankası SWIFT kodu : TCZBTR2A

Ziraat Bankası güvenliğim için neler yapıyor?

Ziraat Bankası İnternet Şubesinden faydalanabilmek için bazı güvenlik adımlarından geçilerek kullanıcının sistem tarafından tanınması gerekmektedir. Müşteri numaranız, şifreniz ve parolanızı/OTP şifreniz ile sisteme kendinizi tanıtarak kimlik doğrulamanızı gerçekleştirmiş olursunuz.

Herhangi bir sebeple, kötü niyetli kişiler tarafından şifre ve parolanızın öğrenilmesi durumuna önlem olarak OTP cihazı kullanımını önermekteyiz. OTP cihazına sahip müşterilerimize; İnternet Şube girişinde ve belirli işlemlerin onay aşamasında OTP cihazı tarafından üretilen, tek kullanımlık şifre sorulmaktadır. Böylelikle şifre ve parolanız ele geçirilse bile, İnternet Şubenize kimse ulaşamayacaktır. Herhangi bir sebeple İnternet Şube hesabınıza ulaşıldığında para transferleri, alıcı tanımlama gibi kritik işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için OTP sahibi müşterilerimizin OTP şifrelerini girmeleri gerekmektedir. OTP'si olmayan müşterilerimizin; bankamızın belirlediği limitlerin altındaki işlemleri için tekrar şifre girişi yapmaları ve sorulan güvenlik sorusuna doğru cevap vermeleri, bankamız limitleri üstündeki işlemleri için cep telefonlarına SMS (kısa mesaj) ile gönderilen tek kullanımlık şifreyi doğru olarak girmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde işlem gerçekleşmeyecektir.

Ayrıca İnternet Şubemiz kullanılarak gerçekleştirilen, belirlediğiniz tutarlar üzerindeki kritik işlemler SMS (kısa mesaj) ile size bildirilecektir. Böylelikle bilginiz dışında İnternet Şube kullanılmayacak ve işlemlere anında müdahale edebileceksiniz.

İnternet Bankacılığı oturumunuz esnasında 5 dakika süreyle işlem yapmadığınız takdirde, bir ikaz penceresi çıkacak ve işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Bir dakika içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermediğiniz veya oturumu kapat seçeneğini tıkladığınız durumlarda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturum süreniz devam edecektir.

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?
  • Ziraat Bankası İnternet Şubesi’ne her girdiğinizde tarayıcınızın adres bölümüne ziraatbank.com.tr yazıp, açılacak sayfadaki İnternet Şubesi linkine tıklamalısınız. Ziraat Bankası sitesine bağlanabileceğiniz diğer adresler şunlardır:

    http://www.ziraat.com.tr/
    http://www.zerbank.com.tr/
    http://www.ziraatbank.com/
    http://www.ziraatbank.com.tr/
    http://www.ziraatbankasi.com/
    http://www.ziraatbankasi.com.tr/

  • Ortak kullanıma açık internet kafe gibi yerlerdeki bilgisayarlardan internet şubesine giriş yapmayınız.
  • Yalnızca lisanslı işletim sistemlerini kullanınız ve web tarayıcınızı güncel tutunuz. Zararlı yazılımlar, güncelliğini kaybetmiş işletim sistemi ve tarayıcılardaki güvenlik açıklarını kullanır.
  • İnternet kullanımı sırasında olası güvenlik açıklarının tespiti, giderilmesi ve olabilecek saldırılara karşı korunabilmeniz için bir anti virüs programı, bir casus tarayıcı program (anti spyware – anti malware) ve bir güvenlik duvarı yazılımı (Firewall) kullanmanız çok önemlidir. Bazı güvenlik yazılımları, bu üç özelliği birden bünyesinde barındırır.
    Casus tarayıcı programlar, internet kullanım bilgilerinizi toplamaya çalışan casus yazılımlara karşı bilgisayarınızı korurken güvenlik duvarı yazılımları, bilgisayarınızdaki programlarının bilginiz dışında internete bağlanmalarına engel olur.
  • Bilgisayarınızda anti-virüs yazılımı kullanınız ve veri tabanınızı güncel tutunuz. Periyodik olarak virüs taraması yapınız.
  • Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizin; telefonda ya da e-posta yoluyla talep edilmesi durumunda son derece dikkatli ve şüpheci davranmalısınız.
  • Tanıdığınız kişilerden bile olsa e-posta ya da sohbet ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda belirtilen adresler dışındaki herhangi bir linki tıklayarak İnternet Şubemize erişmeyi denemeyiniz.
  • Şifre ve parolanızı, hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.
  • Müşteri numaranızı, parola ve şifrenizi; aynı yerde saklamayınız. Kolay erişilebilecek yerlere not etmeyiniz.
  • Şifre ve parolanızı, Banka ve Müşteri Hizmetleri personelimiz dâhil, kimseyle paylaşmayınız.
  • Şifre ve parolanızı belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek kişisel bilgilerinizi (doğum yılınız, tuttuğunuz takım vb.) kullanmayınız.
  • Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postaları açmayınız, dosyaları kabul etmeyiniz.
  • E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.
  • Ziraat Bankası e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.
  • Parolanızı, belirli sıklıklarla değiştiriniz.
  • OTP kullanarak güvenlik seviyenizi arttırabilirsiniz.
  • E-posta gibi diğer internet hizmetlerine erişim için kullandığınız detayları (şifre, parola vs.) kullanmaktan kaçınınız.
  • Yararlanmadığınız bankacılık işlemlerini, internet şubesi kullanımına kapatınız.
  • "Güvenli olarak İnternet Şubesine giriş yaptığımı nasıl anlarım?" sorusuna cevap olarak verilen kontrolleri, İnternet Şube girişlerinde yapınız.
İnternet Şubesine güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?
  • Giriş ekranın ilk sayfasında müşteri numaranız ve şifrenizi girdikten sonra 2. ekranda mutlaka adınız ve soyadınız çıkacaktır. Bu durumda parolanızı güvenli olarak girebilirsiniz.
  • Tarayıcınızın adres çubuğu kısmına http://www.ziraatbank.com.tr yazarak erişim sağlayınız. İnternet Şube (E-şube) adresinin "https://esube1.ziraatbank.com.tr" olmasına dikkat ediniz.
  • Ana sayfada, internet şubeye son giriş tarih ve saatiniz hakkında bilgi alabilirsiniz.
  • Açılan sayfalarda, tarayıcınızın sağ alt veya üst köşesinde bir kilit işareti bulunmalıdır. İşaretin üzerine tıklandığında aşağıdaki ibareleri görmelisiniz.
Ziraat İnternet Şubesi SSL Güvenlik Sertifikası nedir?

Ziraat İnternet Şubesi SSL Güvenlik Sertifikası, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi, gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlem ve bilginin gizlilik ve bütünlüğü korunur.

Güvenliğiniz için İnternet Şubesi; sunucu sertifikaları 128/256 bit şifreleme özelliğine sahip, kullanıcılarının sahtecilik amaçlı siteleri güvenli sitelerden daha kolay ayırt etmelerinin yanı sıra phishing ve diğer kimlik hırsızlığı saldırılarından korunmalarını sağlayan "Comodo® Extended Validation (EV SGC) SSL" sertifikalarını kullanmaktadır.

Bu özelliği destekleyen güncel bir tarayıcı kullanıyorsanız, ® Extended Validation (EV SGC ) SSL Sertifikası sayesinde, İnternet Şubesi’ne girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünecektir. Ziraat.com.tr’nin güvenilir bir site olduğuna ilişkin sertifika detaylarına, adres satırına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür.

Bazı tarayıcılar bu sertifikayı tanır fakat sunduğu özelliklerden faydalanamazlar, yani bu tarayıcılarda yeşil adres satırı özelliği bulunmaz. Comodo EV SGC SSL sertifikası %99,3 tarayıcı uyumluluğu vardır ve SGC özelliği sertifikanız, eski tip tarayıcılarda da desteklenir.

Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera gibi güncel bir tarayıcı kullanmanızı; eğer kullanmıyorsanız yazılımcı firma resmi sitelerinden tarayıcılarınızı ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ediyoruz.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​