Ziraat Bankası'nın sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetleri ekonomik, çevresel ve sosyal ana eksenlerinde; paydaşlar, kurumsal yapılanma, bankacılık, çevre, insan kaynakları ve toplum açılarından ele alınmıştır.
Rapor Profili
G4-28
G4-29
G4-30
G4-31
G4-32
Bu rapor, 1863'ten günümüze Türkiye'nin ekonomik kalkınmasına katkıda bulunan Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası A.Ş.'nin (Ziraat Bankası, Banka) üçüncü sürdürülebilirlik raporudur. Rapor, Banka'nın paydaş geribildirimleri doğrultusunda belirlemiş olduğu sürdürülebilirlik öncelikleri kapsamında, 1 Ocak - 31 Aralık 2015 döneminde kaydettiği performansı özetlemekte ve geleceğe dair hedef ve planlarını sunmaktadır. Rapor kapsamında, Ziraat Bankası'nın sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetleri ekonomik, çevresel ve sosyal ana eksenlerinde; paydaşlar, kurumsal yapılanma, bankacılık, çevre, insan kaynakları ve toplum açılarından ele alınmıştır.
Raporun Uyumluluk Derecesi, Kapsamı ve Sınırları
Rapor, GRI'ın (Global Reporting Initiative-Küresel Raporlama İnisiyatifi) Sürdürülebilirlik Raporlaması Kılavuzu'nun G4 "kapsamlı" seviyesine uygun olarak hazırlanmıştır. GRI G4 İndeksi raporun 97.sayfasında yer almaktadır. Bu raporun içeriği, Ziraat Bankası'nın faaliyetleri ile sınırlıdır ve iştiraklerini kapsamamaktadır.
Raporun Dönemi
Bu rapor, aksi belirtilmediği sürece, 01 Ocak 2015- 31 Aralık 2015 dönemini kapsamaktadır. Bu raporda yer alan veriler, Ziraat Bankası'nın ileride yayınlayacağı sürdürülebilirlik raporları için kıyaslama ölçütü oluşturacaktır. Önceki rapor 2014 yılına aittir.
Raporlama Döngüsü
Ziraat Bankası, sürdürülebilirlik performansını yıllık bazda raporlamaya devam edecektir.
Raporun Yayın Şekli
Ziraat Bankası 2015 Sürdürülebilirlik Raporu, Türkçe ve İngilizce dillerinde yayınlanmıştır.
Doğal kaynakları korumayı temel bir görev kabul eden Ziraat Bankası, 2015 yılı Sürdürülebilirlik Raporu'nu basılı olarak üretmemiş ve kağıt tasarrufu hedefine katkıda bulunmuştur. Raporun elektronik ve PDF versiyonlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Rapor ve içeriğine ilişkin iletişim bilgileri GRI İndeksinde sunulmuştur. Bkz. sayfa 97
Ziraat Bankası, 2015 Sürdürülebilirlik Raporu çalışması kapsamında, GRI Raporlama Kılavuzu'na uygun olarak hazırlamış olduğu GRI İçerik Endeksi aşağıda yer almaktadır.
SurdurulebilirlikRaporu2015.pdf
GRI G4 İçerik Endeksi - Kapsamlı | |||||
GENEL STANDART BİLDİRİMLER | |||||
Genel Standart Bildirimler | Açıklama/Sayfa | Hariç tutulanlar | Hariç tutulma nedeni | Hariç tutulma hakkında açıklamalar | Tanım |
STRATEJİ VE ANALİZ | |||||
G4-1 | Yönetim Kurulu Başkanı'nın Mesajı, sayfa: 10-13, Genel Müdür'ün Mesajı, sayfa: 14-17 | Kuruluşun (CEO, Başkan veya eşdeğer üst düzey pozisyon gibi) en üst düzey karar merciinden sürdürülebilirliğin kurumla ilgisi ve kurumun sürdürülebilirlik konusundaki stratejisi hakkında beyanı | |||
G4-2 | Yönetim Kurulu Başkanı'nın Mesajı, sayfa: 10-13 Genel Müdür'ün Mesajı, sayfa: 14-17 | Kilit etkilerin, risklerin ve fırsatların tanımı | |||
KURUMSAL PROFİL | |||||
G4-3 | T.C. Ziraat Bankası A.Ş. | Kuruluşun adı | |||
G4-4 | Kısaca Ziraat Bankası, sayfa: 20 | Birincil markaları, ürünleri ve hizmetleri | |||
G4-5 | Anafartalar Mahallesi, Atatürk Bulvarı No: 8, Altındağ, Ankara | Kuruluşun genel merkezinin bulunduğu yer | |||
G4-6 | Küresel Hizmet Ağımız, sayfa: 22-23 Türkiye Çapına Yayılan Hizmet Ağımız, sayfa: 24-25 | Kuruluşun faaliyet gösterdiği ülke sayısı ve kuruluşun belirgin faaliyetlerinin olduğu ya da raporda anlatılan sürdürülebilirlik konu başlıklarıyla bilhassa ilgili olan ülkelerin adları | |||
G4-7 | Ziraat Bankası, sermayesinin tamamı T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı'na (Hazine) ait olan bir tüzel kişiliktir. | Mülkiyetin ve kanuni yapının niteliği | |||
G4-8 | Küresel Hizmet Ağımız, sayfa: 22-23 Türkiye Çapına Yayılan Hizmet Ağımız, sayfa: 24-25 | Hizmet verilen pazarlar (coğrafi dağılım, hizmet verilen sektörler ile müşteri ve lehtar türleri dahil) | |||
G4-9 | Sürdürülebilirlik Performansımız, sayfa: 18-19 | Toplam çalışan sayısı Toplam işlem sayısı Net satış (özel sektör kuruluşları için) veya net gelir (kamu sektörü kuruluşları için) | |||
G4-10 | Başlıca İnsan Kaynakları Göstergeleri, sayfa: 77-81 | İş sözleşmesi, bölge ve cinsiyete göre toplam çalışan sayıları | |||
G4-11 | Toplu İş Sözleşmesi, sayfa: 73 | Toplu iş sözleşmeleri kapsamındaki toplam çalışan sayısının yüzdesi | |||
G4-12 | Daha sürdürülebilir ve kaliteli tedarik, sayfa: 88-89 | Kuruluşun tedarik zinciri | |||
G4-13 | Raporlama sürecinde bu kapsamda gerçekleşen her hangi bir belirgin değişiklik olmamıştır. | Kuruluşun boyutu, yapısı, mülkiyeti veya tedarik zinciriyle ilgili raporlama sürecinde gerçekleşen her türlü belirgin değişiklik | |||
G4-14 | Kurumsal Yönetim, sayfa: 48-53 | Kuruluşun ihtiyati yaklaşımının bulunup bulunmadığı veya ihtiyatlılık ilkesini ne şekilde ele aldığı | |||
G4-15 | Ziraat Bankası'nın üyesi olduğu veya desteklediği inisiyatifler, sayfa: 47 | Kuruluşun imzaladığı veya desteklediği kuruluş dışında geliştirilmiş ekonomik, çevresel ve sosyal sözleşmelerin, ilkelerin ve diğer inisiyatiflerin listesi | |||
G4-16 | Ziraat Bankası'nın üyesi olduğu veya desteklediği inisiyatifler, sayfa: 47 | Kuruluşun üyesi olduğu ve rol aldığı derneklerin (örneğin sanayi derneklerinin) ve ulusal ya da uluslararası destek örgütlerinin listesi | |||
TANIMLANAN ÖNCELİKLİ UNSURLAR VE ÇERÇEVELER | |||||
G4-17 | a. Ziraat Sigorta A.Ş., Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş., Ziraat Finansal Kiralama A.Ş., Ziraat Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Ziraat Portföy Yönetimi A.Ş., Ziraat Bank International AG (Almanya), Ziraatbank BH d.d. (Bosna Hersek), Ziraat Bank (Moscow) CJSC, Kazakhstan Ziraat International Bank (KZI Bank) (Kazakistan), Uzbekistan-Turkish Bank (UTBank) (Özbekistan), Turkmen Turkish JSC Bank (Türkmenistan), Arap Türk Bankası A.Ş. b. Kuruluşun konsolide bilançosuna veya eşdeğer belgesine dahil edilmiş herhangi bir kuruluş rapor kapsamı dışında tutulmamıştır. Daha fazla bilgi için bkz. Ziraat Bankası 2015 Faaliyet Raporu, sayfa 220 www.ziraatbank.com.tr Faaliyet Raporu 2015 |
a. Kuruluşun konsolide bilançolarına veya eşdeğer belgelerine dahil edilmiş bütün kuruluşların listesi b. Kuruluşun konsolide bilançosuna veya eşdeğer belgesine dahil edilmiş herhangi bir kuruluşun rapor kapsamı dışında tutulmuş olup olmadığı | |||
G4-18 | Önceliklerimiz, sayfa: 42 | ||||
G4-19 | Önceliklerimiz, sayfa: 43 | Rapor içeriğinin belirlenmesi sürecinde tanımlanan bütün öncelikli unsurların listesi | |||
G4-20 | Önceliklerimiz, sayfa: 44 | Her bir öncelikli unsur için kuruluş içindeki Unsur Çerçevesi | |||
G4-21 | Önceliklerimiz, sayfa: 44 | Her bir öncelikli Unsur için kuruluş dışındaki Unsur Çerçevesi | |||
G4-22 | Yeniden düzenlenen bir beyan yoktur. | Önceki raporlarda sağlanan bilgilere ilişkin yeniden düzenlenen her tür beyanın etkisi ve bu beyanların yeniden düzenlenme nedenleri | |||
G4-23 | Önceki raporlama dönemlerine göre kapsam ve unsur çerçevelerinde belirgin değişiklik yoktur. | Önceki raporlama dönemlerine göre Kapsam ve Unsur Çerçevelerindeki belirgin değişiklikler | |||
PAYDAŞ KATILIMI | |||||
G4-24 | Ziraat Bankası'nın paydaşları, sayfa: 46 | Kuruluşun temas kurduğu paydaş gruplarının listesi | |||
G4-25 | Ziraat Bankası'nın paydaşları, sayfa: 47 | Temas kurulacak paydaşların belirlenmesinin ve seçiminin esası | |||
G4-26 | Ziraat Bankası'nın paydaşları, sayfa: 46 | Türe ve paydaş grubuna göre temas sıklığını da kapsayacak şekilde kuruluşun paydaş temasını ve bu temaslardan herhangi birinin özellikle rapor hazırlama sürecinin bir parçası olarak kurulup kurulmadığı | |||
G4-27 | Paydaş katılımı kanalıyla ortaya konan öncelikli konular, 2015 yılı Sürdürülebilirlik Raporu'nun farklı bölümlerinde detaylı olarak ele alınmış ve ilişkili açıklamalara yer verilmiştir. Ziraat Bankası'nın Paydaşları, sayfa: 46 | Paydaş katılımı kanalıyla ortaya konan kilit konu başlıkları ve kaygıları ve kuruluşun raporlama da dahil olmak üzere bu kilit konu başlıklarına ve kaygılara ne şekilde yanıt verdiği; kilit konu başlıklarının ve kaygıların her birini ortaya koyan paydaş grupları | |||
RAPOR PROFİLİ | |||||
G4-28 | 1 Ocak 2015 - 31 Aralık 2015 | Sağlanan bilgiler için (mali yıl veya takvim yılı gibi) raporlama dönemi | |||
G4-29 | 1 Ocak 2014 - 31 Aralık 2014 | Sunulan en son (bundan bir önceki) raporun (varsa) tarihi | |||
G4-30 | Yıllık | Raporlama sıklığı | |||
G4-31 | Sn. Deniz Kabukçu dselvi@ziraatbank.com.tr Sn. Şeyda Kulaç Ünal, skulac@ziraatbank.com.tr | Rapor ve içeriği ile ilgili sorular için iletişim bilgileri | |||
G4-32 | a. Kapsamlı b. GRI G4 İndeksi, sayfa: 97 c. Rapor dış denetimden geçmemiştir. | a. Kuruluşun seçmiş olduğu 'uyumluluk' seçeneği b. Tercih edilen seçeneğe ilişkin GRI İçerik İndeksi c. Rapor dış denetimden geçmiş ise atıfta bulunulan Dış Denetim Raporu | |||
G4-33 | Dış denetim alınmamıştır. | a. Kuruluşun rapor için dış denetim arayışı ile ilgili politikası ve mevcut uygulaması b. Sürdürülebilirlik raporuna ekli denetim raporuna dahil edilmemişse, sağlanan her tür dış denetimin kapsamı ve esası c. Kuruluş ve güvence sağlayanlar arasındaki ilişki d. En yüksek yönetişim organının veya üst düzey yöneticilerin kuruluşun sürdürülebilirlik raporu dış denetimine katılıp katılmadıkları | |||
YÖNETİŞİM | |||||
G4-34 | Kurumsal Yönetim Politikalarında Karar Merci: Yönetim Kurulu, sayfa: 48 | En yüksek yönetişim organının komiteleri de dahil olmak üzere kuruluşun yönetişim yapısı | |||
G4-35 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | En yüksek yönetişim organının üst düzey yöneticilere ve diğer çalışanlara ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıkları ile ilgili yetki devir süreci | |||
G4-36 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | Kuruluşun; ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıkları ile ilgili sorumluluğa sahip en yüksek idari düzeydeki bir mevkii veya mevkileri tayin edip etmediği ve mevki sahiplerinin doğrudan en yüksek yönetişim organına karşı sorumlu olup olmadıkları | |||
G4-37 | Paydaşlarımızla Diyalog, sayfa: 27 | Ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıkları ile ilgili olarak paydaşlar ile en yüksek yönetişim organı arasındaki iletişime yönelik süreçler | |||
G4-38 | Kurumsal Yönetim Politikalarında Karar Merci: Yönetim Kurulu, sayfa: 48 | En yüksek yönetişim organının ve komitelerinin bileşimleri | |||
G4-39 | Yönetim Kurulu Başkanlığı ile Genel Müdürlük görevleri farklı kişiler tarafından yürütülmektedir. Yönetim Kurulu Başkanı'nın icra görevi yoktur. | En yüksek yönetişim organının Başkanının aynı zamanda bir icra müdürü olup olmadığı (ve öyleyse bu kişinin kuruluşun yönetimindeki işlevi ve bu ayarlamanın gerekçeleri) | |||
G4-40 | Kurumsal Yönetim Politikalarında Karar Merci: Yönetim Kurulu, sayfa: 48 | En yüksek yönetişim organı ve komiteleri için aday belirleme ve seçim süreçleri ve en yüksek yönetişim organı üyelerinin belirlenmesinde ve seçiminde kullanılan kriterler | |||
G4-41 | Ziraat Bankası'nda Geçerli Politikalar | Menfaat çatışmalarından kaçınılmasını ve bunların yönetilebilmesini sağlayan en yüksek yönetişim organıyla ilgili süreçler; menfaat çatışmalarının asgari olarak paydaşlara açıklanıp açıklanmadığı | |||
G4-42 | Kurumsal Yönetim Politikalarında Karar Merci: Yönetim Kurulu, sayfa: 48 | En yüksek yönetişim organının ve üst düzey yöneticilerin; kuruluşun amaç, değer veya misyon beyanlarının, stratejilerinin, politikalarının ve ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerle ilgili hedeflerinin geliştirilmesi, onaylanması ve güncellenmesindeki rolleri | |||
G4-43 | Ziraat Bankası'nda Geçerli Politikalar, sayfa: 48 | En yüksek yönetişim organının ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıklarındaki kolektif bilgisinin geliştirilmesi ve artırılması için alınan önlemler | |||
G4-44 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | a. En yüksek yönetişim organının ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıklarının yönetişimi açısından performansının değerlendirilmesine ilişkin süreçler b. En yüksek yönetişim organının asgari olarak üyelik ve kurumsal uygulamalarda değişiklikler de dahil olmak üzere ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıklarının yönetişimi açısından performansının değerlendirilmesine karşılık olarak gerçekleştirilen eylemler | |||
G4-45 | Sürdürülebilirlik yapılanmamız, sayfa: 27 | a. En yüksek yönetişim organının ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerin, risklerin ve fırsatların tanımlanması ve yönetimindeki rolü b. En yüksek yönetişim organının ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri, riskleri ve fırsatları tanımlamasını ve yönetmesini desteklemek için paydaş görüşlerinden yararlanılıp yararlanılmadığı | |||
G4-46 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | En yüksek yönetişim organının kuruluşun ekonomik, çevresel ve sosyal konu başlıklarına ilişkin risk yönetimi süreçlerinin etkililiğinin incelenmesindeki rolü | |||
G4-47 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | En yüksek yönetişim organının ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri, riskleri ve fırsatları inceleme sıklığı | |||
G4-48 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | Kuruluşun sürdürülebilirlik raporunu resmen inceleyen ve onaylayan ve bütün öncelikli unsurların dahil edilmiş olmasını sağlayan en kıdemli komite veya mevki | |||
G4-49 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | Kritik konuların en yüksek yönetişim organına iletilmesine ilişkin süreç | |||
G4-50 | Sürdürülebilirlik Yapılanmamız, sayfa: 27 | En yüksek yönetişim organına iletilen kritik konuların niteliği ve sayısı ve bunların göz önüne alınması ve çözümlenmesinde kullanılan mekanizma/mekanizmalar | |||
G4-51 | Endikatörün tamamı. | Ticari hassasiyete sahip bir bilgi olduğu için bu veri beyan edilmemektedir. | İlgili bilgi, Ziraat Bankası'nın faaliyet gösterdiği piyasada ticari hassasiyete sahip bir konudur. | En yüksek yönetişim organına ve üst düzey yöneticilere ilişkin ücret politikaları | |
G4-52 | Ücretlendirme Komitesi, sayfa: 72 | Ücretin belirlenmesine ilişkin süreç, ücretin belirlenmesine ücretlendirme danışmanlarının katılıp katılmadığı ve bu kişilerin yönetimden bağımsız olup olmadıkları, ücretlendirme danışmanlarının kuruluşla olan başka her türlü ilişkisi | |||
G4-53 | Ücretlendirme Komitesi , sayfa: 72 | Uygulanabilir olması halinde ücret politikaları ve teklifleri ile ilgili oylamaların sonuçları da dahil olmak üzere ücretlerle ilgili olarak paydaşların görüşlerinin ne şekilde istendiği ve dikkate alındığı | |||
G4-54 | Endikatörün tamamı. | Ticari hassasiyete sahip bir bilgi olduğu için bu veri beyan edilmemektedir. | İlgili bilgi, Ziraat Bankası'nın faaliyet gösterdiği piyasada ticari hassasiyete sahip bir konudur. | Kuruluşun belirgin faaliyetlerinin bulunduğu her bir ülkedeki en yüksek ücret veya maaş alan bireyine ilişkin yıllık toplam ücretin aynı ülkedeki bütün çalışanlara yönelik yıllık toplam ücretin medyanıyla oranı | |
G4-55 | Endikatörün tamamı. | Ticari hassasiyete sahip bir bilgi olduğu için bu veri beyan edilmemektedir. | İlgili bilgi, Ziraat Bankası'nın faaliyet gösterdiği piyasada ticari hassasiyete sahip bir konudur. | Kuruluşun belirgin faaliyet dallarında her bir ülkedeki en yüksek ücret veya maaş alan bireyine ilişkin yıllık toplam ücretteki yüzde artışının aynı ülkedeki bütün çalışanlara yönelik yıllık toplam ücretteki medyan yüzde artışla oranı | |
ETİK VE DÜRÜSTLÜK | |||||
G4-56 | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Kuruluşun davranış kuralları ve etik kuralları gibi değerleri, ilkeleri, standartları ve davranış normları | |||
G4-57 | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Etik ve yasal davranışla ve kurumsal dürüstlükle ilgili konular hakkında öneri alınmasına yönelik yardım hatları veya danışma hatları gibi dahili ve harici mekanizmalar | |||
G4-58 | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Etik olmayan ve yasadışı davranışlar hakkındaki kaygıların ve kurumsal dürüstlükle ilgili konuların bildirilmesine yönelik; hat yönetimi kanalıyla uyarı, bildirim mekanizmaları ve yardım hatları gibi dahili ve harici mekanizmalar | |||
ÖZEL STANDART BİLDİRİMLER | |||||
DMA ve Göstergeler | Sayfa | Hariç Tutulanlar | Dış Denetim | Tanım | |
KATEGORİ: EKONOMİK | |||||
UNSUR: EKONOMİK PERFORMANS | |||||
G4-DMA | Daha Güçlü Bir Türkiye Ekonomisi, sayfa: 54-55 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EC1 | Daha Güçlü Bir Türkiye Ekonomisi, sayfa: 54-55 | Üretilen ve dağıtılan doğrudan ekonomik değer | |||
G4-EC2 | Kredi Sözleşmelerinde Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirmesi, Sürdürülebilir Kalkınma Yolunda Yenilenebilir Enerji Projeleri, sayfa: 63 | İklim değişikliğinin kuruluşun faaliyetine finansal etkileri ve iklim değişikliği kaynaklı diğer risk ve fırsatlar | |||
G4-EC3 | Ziraat Bankası 2015 Faaliyet Raporu, sayfa: 108-110, http://www.ziraat.com.tr/tr | Kuruluşun belirlenmiş tazminat planı yükümlülüklerinin kapsamı | |||
G4-EC4 | Ziraat Bankası'nın devletten aldığı herhangi bir teşvik ve mali destek bulunmamaktadır. | Devletten alınan mali yardım | |||
UNSUR: PİYASA VARLIĞI | |||||
G4-DMA | Ücretlendirme Komitesi, sayfa: 72 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EC5 | Ziraat Bankası personelinin tamamı en az asgari ücret veya üstü bir seviyede maaş almaktadır. | Belirgin operasyon yerlerinde cinsiyet bazında standart başlangıç seviyesi ücretlerinin yerel asgari ücrete göre oranı | |||
G4-EC6 | Ziraat Bankası'nın tüm üst yönetimi yerel toplumdan istihdam edilmiştir. | Belirgin operasyon yerlerinde üst yönetimin yerel toplumdan istihdam edilme oranı | |||
UNSUR: DOLAYLI EKONOMİK ETKİLER | |||||
G4-DMA | Daha Güçlü Bir Türkiye Ekonomisi, sayfa: 54-55 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EC7 | Daha Güçlü Bir Türkiye Ekonomisi, sayfa: 54-55 | Altyapı yatırımlarının ve desteklenen hizmetlerin gelişimi ve etkisi | |||
G4-EC8 | Daha Güçlü Bir Türkiye Ekonomisi. sayfa: 54-55 | Etkilerin boyutu da dahil olmak üzere belirgin dolaylı ekonomik etkiler | |||
UNSUR: SATIN ALMA UYGULAMALARI | |||||
G4-DMA | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EC9 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik. sayfa: 88-89 | Belirgin operasyon yerlerinde yerel tedarikçilere yapılan harcamaların oranı | |||
KATEGORİ: ÇEVRESEL | |||||
UNSUR: ENERJİ | |||||
G4-DMA | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN3 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Kuruluş içindeki enerji tüketimi | |||
G4-EN4 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Kuruluş dışındaki enerji tüketimi | |||
G4-EN5 | Enerji yoğunluğu | Güncel veri mevcut değildir. | Karbon ayak izi hesaplamasının kapsamı Genel Müdürlük binaları ile sınırlı olduğundan enerji yoğunluğu hesaplanmamıştır. İlgili hesaplama mümkün olan en kısa sürede yapılacaktır. | Enerji yoğunluğu | |
G4-EN6 | Enerji Verimliliği Çalışmaları, sayfa: 85 | Enerji tüketiminin azaltılması | |||
G4-EN7 | Enerji Verimliliği Çalışmaları, sayfa: 85 | Ürün ve hizmetlerin enerji ihtiyaçlarında azaltımlar | |||
UNSUR: SU | |||||
G4-DMA | Su Tüketimi ve Su Ayakizi, sayfa: 86 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN8 | Su Tüketimi ve Su Ayakizi, sayfa: 86 | Kaynak bazında toplam su çekimi | |||
G4-EN9 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Su çekiminden belirgin ölçüde etkilenen su kaynakları | |
G4-EN10 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Geri dönüştürülen ve yeniden kullanılan suyun yüzdesi ve toplam hacmi | |
UNSUR: EMİSYONLAR | |||||
G4-DMA | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN15 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Doğrudan sera gazı (GHG) emisyonları (Kapsam 1) | |||
G4-EN16 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Dolaylı enerji sera gazı (GHG) emisyonları (Kapsam 2) | |||
G4-EN17 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, , sayfa: 87 | Diğer dolaylı sera gazı (GHG) emisyonları (Kapsam 3) | |||
G4-EN18 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Sera gazı (GHG) emisyon yoğunluğu | |||
G4-EN19 | Enerji Tüketimi ve Karbon Ayak İzi, sayfa: 87 | Sera gazı (GHG) emisyonlarının azaltılması | |||
G4-EN20 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası'nın faaliyetleri bu tarz bir emisyon yaratmadığından, bu gösterge raporlanmamaktadır. | Ozon tabakasını incelten madde (ODS) emisyonları | |
G4-EN21 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası'nın faaliyetleri bu tarz bir emisyon yaratmadığından, bu gösterge raporlanmamaktadır. | NOx, SOx ve diğer belirgin hava emisyonları | |
UNSUR: ATIK SULAR VE ATIKLAR | |||||
G4-DMA | Uluslararası Standartlarda Atık Yönetimi, sayfa: 84 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN22 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Bu endikatör işkolu açısından geçerli olmadığından Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Banka'nın hizmet ağından kaynaklanan atık sular hizmet sunulan şehirlerin / bölgelerin kanalizasyon sistemine boşaltılmaktadır. | Kalite ve varış yeri bakımından toplam su tahliyesi | |
G4-EN23 | Uluslararası Standartlarda Atık Yönetimi, sayfa: 84 | Tür ve bertaraf yöntemine göre toplam atık ağırlığı | |||
G4-EN24 | Raporlama döneminde Ziraat Bankası herhangi bir sızıntıya neden olmamıştır. Banka'nın faaliyetleri tehlikeli madde sızıntısına yol açmamaktadır. | Önemli ölçekte sızıntı ve döküntülerin toplam sayısı ve hacmi | |||
G4-EN25 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Basel sözleşmesi Ek I, II, III ve VIII kapsamında tehlikeli kabul edilen nakil, ithal, ihraç veya ıslah edilmiş atıkların ağırlığı ve uluslararası sevk edilmiş atıkların yüzdesi | |
G4-EN26 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Kuruluşun su tahliyelerinden ve akışından belirgin ölçüde etkilenen su kütlelerinin ve ilgili habitatların kimliği, boyutu, korunma durumu ve biyolojik çeşitlilik değeri | |
UNSUR: ÜRÜN VE HİZMETLER | |||||
G4-DMA | Çevresel Etkiyi Azaltmaya Yönelik Özel Projeler, sayfa: 86 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN27 | Çevresel Etkiyi Azaltmaya Yönelik Özel Projeler, sayfa: 86 | Ürün ve hizmetlerin çevresel etkilerinin hafifletilme boyutu | |||
G4-EN28 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Geri toplanan satılmış ürünlerin ve ambalaj malzemelerinin kategoriye göre yüzdeleri | |
UNSUR: UYUM | |||||
G4-DMA | Daha Yaşanılabilir Bir Çevre, sayfa: 82-83 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN29 | Raporlama döneminde çevresel yasa ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle uygulanan para cezası ve parasal olmayan yaptırım bulunmamaktadır. | Çevre kanunu ve düzenlemelerine uyulmaması nedeniyle uygulanan önemli cezaların parasal değeri ve parasal olmayan yaptırımların toplam sayısı | |||
UNSUR: NAKLİYE | |||||
G4-DMA | Araç Alımlarında/Kiralamalarında Yakıt Tüketimi Kriteri, sayfa: 86 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN30 | Araç Alımlarında/Kiralamalarında Yakıt Tüketimi Kriteri, sayfa: 86 | Ürünlerin ve kuruluşun faaliyetlerine ilişkin diğer mal ve malzemelerin nakliyesinin ve kuruluşun işgücü üyelerinin taşınmasının belirgin çevresel etkileri | |||
UNSUR: GENEL | |||||
G4-DMA | Daha Yaşanılabilir Bir Çevre sayfa: 82-88 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN31 | Daha Yaşanılabilir Bir Çevre, sayfa: 82-88 | Türe göre toplam çevre koruma harcama ve yatırımları | |||
UNSUR: TEDARİKÇİNİN ÇEVRESEL BAKIMDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | |||||
G4-DMA | Daha Sürdürülebilirlik ve Kaliteli Tedarik | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN32 | Daha Sürdürülebilirlik ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Çevresel kriterlerin kullanılmasıyla taranan yeni tedarikçilerin yüzdesi | |||
G4-EN33 | Daha Sürdürülebilirlik ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Tedarik zincirindeki belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz çevresel etkiler ve alınan önlemler | |||
UNSUR: ÇEVRESEL ŞİKAYET MEKANİZMALARI | |||||
G4-DMA | Daha Yaşanılabilir Bir Çevre sayfa: 82-88 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-EN34 | Raporlama döneminde çevresel etkilerle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayet bulunmamaktadır. | Çevresel etkilerle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayetlerin sayısı | |||
KATEGORİ: SOSYAL | |||||
ALT- KATEGORİ: İŞ GÜCÜ UYGULAMALARI VE İNSANA YAKIŞIR İŞ | |||||
UNSUR: İSTİHDAM | |||||
G4-DMA | Daha Yetkin Çalışanlar, sayfa: 70-73 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA1 | Başlıca İnsan Kaynakları Göstergeleri, sayfa: 78-81 | Yaş grubu, cinsiyet ve bölgeye göre işe yeni alınan çalışanların ve çalışan devrinin toplam sayısı ve oranı | |||
G4-LA2 | Ziraat Bankası'nın bütün personeli tam zamanlı istihdam edilmektedir. | Belirgin operasyon yerlerine göre geçici veya yarı zamanlı çalışanlara sağlanmayan ve tam zamanlı çalışanlara sağlanan yan haklar | |||
G4-LA3 | Doğum İzni Göstergeleri, sayfa: 79 | Cinsiyete göre doğum izninden sonra işe dönme ve işte kalma oranları | |||
UNSUR: İŞGÜCÜ/YÖNETİM İLİŞKİLERİ | |||||
G4-DMA | Toplu İş Sözleşmesi, sayfa: 73 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA4 | Toplum İş Sözleşmesi, sayfa: 73 | Bunların toplu iş sözleşmelerinde belirtilmiş olup olmadıkları da dahil olmak üzere faaliyet değişiklikleriyle ilgili asgari ihbar süreleri | |||
UNSUR: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | |||||
G4-DMA | Çalışan Sağlığı ve Güvenliği, sayfa: 75 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA5 | Çalışan Sağlığı ve Güvenliği, sayfa: 75 | Toplam işgücünün iş sağlığı ve güvenliği programlarının takibine yardımcı olan ve bu konuda görüş bildiren resmi müşterek yönetim–işçi sağlık ve güvenlik komitelerinde temsil edilen yüzdesi | |||
G4-LA6 | Raporlama döneminde ölümle veya yaralanma ile sonuçlanan herhangi bir olay yaşanmamıştır. | Bölge ve cinsiyete göre yaralanma türü ve kaza sıklık oranları, meslek hastalıkları, kayıp gün ve devamsızlık ve işle bağlantılı toplam ölüm vakası sayısı | |||
G4-LA7 | Çalışan Sağlığı ve Güvenliği, sayfa: 75 | İş kazası oranı veya meslek hastalığı riski yüksek olan çalışanlar | |||
G4-LA8 | Çalışan Sağlığı ve Güvenliği, sayfa: 75 | Sendikalarla yapılan resmi sözleşmeler kapsamındaki sağlık ve güvenliğe ilişkin konu başlıkları | |||
UNSUR: EĞİTİM VE ÖĞRETİM | |||||
G4-DMA | Çalışanlara Yönelik Sürekli Eğitim Faaliyetleri, sayfa: 74-75 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA9 | Çalışanlara Yönelik Sürekli Eğitim Faaliyetleri, sayfa: 75 | Cinsiyete ve çalışan kategorisine göre çalışan başına ayrılan yıllık ortalama eğitim saati | |||
G4-L10 | Çalışanlara Yönelik Sürekli Eğitim Faaliyetleri, sayfa: 75 | Çalışanların kesintisiz istihdam edilebilirliğini destekleyen ve kariyer bitimlerini yönetebilmelerine yardımcı olan yetenek yönetimi ve yaşam boyu öğrenim programları | |||
G4-LA11 | Çalışanlara Yönelik Sürekli Eğitim Faaliyetleri, sayfa: 75 | Cinsiyete ve çalışan kategorisine göre düzenli performans ve kariyer gelişim değerlendirmelerinden geçen çalışan yüzdesi | |||
UNSUR: ÇEŞİTLİLİK VE FIRSAT EŞİTLİĞİ | |||||
G4-DMA | Başlıca İnsan Kaynakları Göstergeleri, sayfa: 77 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA12 | Başlıca İnsan Kaynakları Göstergeleri, sayfa: 77 | Yönetişim organlarının bileşimi ve çalışanların cinsiyete, yaş grubuna, azınlık grubu üyeliğine ve başka çeşitlilik göstergelerine göre tanımlanan çalışan kategorilerine göre dağılımı | |||
UNSUR: KADIN VE ERKEKLER İÇİN EŞİT ÜCRET | |||||
G4-DMA | Ücretlendirme Uygulamaları, sayfa: 72 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA13 | Ziraat Bankası'nda çalışanlara özlük ve parasal hakları unvan ve görev pozisyonuna göre uygulanmakta, cinsiyet ayırımı yapılmamaktadır. | Çalışan kategorisine, belirgin operasyon yerlerine göre kadınlar ve erkekler arasındaki taban maaş ve ücret oranı | |||
UNSUR: TEDARİKÇİNİN İŞGÜCÜ BAKIMDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | |||||
G4-DMA | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA14 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | İşgücü uygulamaları kriterlerinin kullanılmasıyla taranan yeni tedarikçilerin yüzdesi | |||
G4-LA15 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Tedarik zincirindeki işgücü uygulamalarıyla ilgili belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz etkiler ve alınan önlemler | |||
UNSUR: İŞGÜCÜ UYGULAMALARI ŞİKAYET MEKANİZMALARI | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası Bilgilendirme Politikası, sayfa: 51 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-LA16 | Raporlama döneminde işgücü uygulamalarıyla ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayet bulunmamaktadır. | İşgücü uygulamalarıyla ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayetlerin sayısı | |||
ALT-KATEGORİ: İNSAN HAKLARI | |||||
UNSUR: YATIRIM | |||||
G4-DMA | Müşterilere Yönelik Çevresel ve Sosyal Denetim sayfa: 58, Çevresel ve Sosyal Risklerin Değerlendirmesi, sayfa: 64 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR1 | Müşterilere Yönelik Çevresel ve Sosyal Denetim sayfa: 58, Çevresel ve Sosyal Risklerin Değerlendirmesi, sayfa: 64 | İnsan hakları maddeleri içeren veya insan hakları taramasından geçmiş belirgin yatırım sözleşme veya kontratlarının toplam sayısı ve yüzdesi | |||
G4-HR2 | Çalışanlara Yönelik Sürekli Eğitim Faaliyetleri, sayfa: 75 | Faaliyetlerle ilgili insan hakları unsurlarına ilişkin insan hakları politika veya prosedürleri üzerine verilen çalışan eğitimlerinin toplam saati ve eğitim görmüş çalışanların yüzdesi | |||
UNSUR: AYRIMCILIĞIN ÖNLENMESİ | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası her türlü ayrımcılığa karşıdır. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR3 | Raporlama döneminde Ziraat Bankası'nda ayrımcılık vakası oluşmamıştır. | Ayrımcılık vakalarının ve alınan düzeltici önlemlerin toplam sayısı | |||
UNSUR: ÖRGÜTLENME VE TOPLU SÖZLEŞME HAKKI | |||||
G4-DMA | Toplu İş Sözleşmesi, sayfa: 73 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR4 | Raporlama döneminde Ziraat Bankası'nın bilgisi dahilinde çalışanlarının sendikal haklarını (çalışanlarının bir sendikaya üye olup olmama haklarını) ihlal eden herhangi bir tedarikçi olmamıştır. Raporlama döneminde Ziraat Bankası'nda sendikal hakların kullanımı konusunda bir ihlal yaşanmamıştır. | Örgütlenme ve toplu sözleşme hakkının ihlal edilmiş olabileceği veya belirgin risk altında olabileceği belirlenen faaliyetler ve tedarikçiler ve bu hakların desteklenmesi için alınan önlemler | |||
UNSUR: ÇOCUK İŞÇİLER | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası her türlü çocuk işçi çalıştırmaya karşıdır. Buna ilaveten, Banka çocuk işçi çalıştırdığı saptanan şirketleri finanse etmemektedir. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR5 | 2015 yılında herhangi bir vaka meydana gelmemiştir. | Çocuk işçiler bakımından belirgin risk taşıdığı belirlenen faaliyetler ve tedarikçiler ve çocuk işçiliğinin etkili bir biçimde ortadan kaldırılmasına katkıda bulunmak için alınan tedbirler | |||
UNSUR: ZORLA VE ZORUNLU ÇALIŞTIRMA | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası zorla ve zorunlu tutarak çalıştırmaya karşıdır ve desteklememektedir | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR6 | 2015 yılında herhangi bir vaka meydana gelmemiştir. | Zorla veya zorunlu çalıştırma vakaları bakımından belirgin risk teşkil ettiği belirlenen faaliyetler ve tedarikçiler ve her tür zorla veya zorunlu çalıştırmanın ortadan kaldırılmasına katkı sağlama yönünde alınan önlemler | |||
UNSUR: GÜVENLİK UYGULAMALARI | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası çalışanların ve müşterilerin güvenliğini temin eder ve gerekli önlemleri alır. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR7 | Ziraat Bankası'nda güvenlik personelinin 5188 ve 6136 sayılı yasalar gereği alması gereken her türlü eğitim, Özel Güvenlik Görevlisi hizmetinin satın alındığı şirketin sorumluluğundadır. Banka, Türkiye'de özel güvenlik hizmetlerini düzenleyen yasalar ve mevzuata tam uyum gösteren çözüm ortakları ile çalışmaktadır. | Kuruluşun faaliyetlerle ilgili insan hakları politikaları veya prosedürleri konusunda eğitim görmüş güvenlik personelinin yüzdesi | |||
UNSUR: DEĞERLENDİRME | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası'nda Geçerli Politikalar, sayfa: 51 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR9 | Raporlama döneminde Ziraat Bankası'nda insan hakları incelemelerine ve etki değerlendirmelerine tabi olmuş faaliyet bulunmamaktadır. | İnsan hakları incelemelerine ve etki değerlendirmelerine tabi olmuş faaliyetlerin toplam sayısı ve yüzdesi | |||
UNSUR: TEDARİKÇİNİN İNSAN HAKLARI BAKIMDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | |||||
G4-DMA | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR10 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | İnsan hakları kriterlerinin kullanılmasıyla taranan yeni tedarikçilerin yüzdesi | |||
G4-HR11 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Tedarik zincirindeki belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz insan hakları etkileri ve gerçekleştirilen eylemler | |||
UNSUR: İNSAN HAKLARI ŞİKAYET MEKANİZMALARI | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası Bilgilendirme Politikası, sayfa: 51 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-HR12 | Raporlama döneminde insan hakları etkileriyle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş konusunda yapılan şikayet bulunmamaktadır. | İnsan hakları etkileriyle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayetlerin sayısı | |||
ALT-KATEGORİ: TOPLUM | |||||
UNSUR: YEREL TOPLUMLAR | |||||
G4-DMA | Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirmesi, sayfa: 65 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO1 | Ziraat Bankası'nın 2015 yılında finanse ettiği projeler kapsamında Türkiye'nin ekonomik gelişimine olduğu kadar çevresel ve sosyal faydaya da azami oranda dikkat gösterilmiştir. Yerel üreticilerin rekabet gücünü artıran finansman projeleri ve yerli istihdamı yeni üretim fırsatları yaratarak artıran projeler bunlara örnek olarak gösterilebilir. | Yerel toplum katılımı, etki değerlendirmeleri ve gelişim programlarının uygulandığı operasyonların yüzdesi | |||
G4-SO2 | Raporlama döneminde yerel toplumlar üzerinde belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz etkileri olan operasyon bulunmamaktadır. | Yerel toplumlar üzerinde belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz etkileri olan operasyonlar | |||
G4-FS13 | Ziraat Bankası Türkiye çapında 400'ü aşkın ilçe ve beldede tek finansal hizmet sağlayıcı konumundadır. | Ekonomik açıdan dezavantaja sahip veya düşük nüfus yoğunluğuna sahip alanlarda ulaşım noktaları | |||
G4-FS14 | Engelli Müşterilerin Finansal Erişimini Artırmaya Yönelik Adımlar sayfa: 67, Finansal Okuryazarlık, sayfa: 68 | Dezavantaja sahip kişilerin finansal hizmetlere erişimlerini iyileştirmek için girişimler | |||
UNSUR: YOLSUZLUKLA MÜCADELE | |||||
G4-DMA | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO3 | 2015 yılında herhangi bir yolsuzluk vakası tespit edilmediğinden bu konuda bir önlem alınmasına ihtiyaç duyulmamıştır. | Yolsuzlukla ilgili riskler bakımından değerlendirilmiş faaliyetlerin toplam sayısı ve yüzdesi ve tespit edilen belirgin riskler | |||
G4-SO4 | Ziraat Bankası'nda Geçerli olan Politikalar, sayfa: 51 | Yolsuzlukla mücadele politika ve prosedürleri ile ilgili iletişim ve eğitim | |||
G4-SO5 | Raporlama döneminde teyit edilmiş yolsuzluk vakası bulunmamaktadır. | Teyit edilmiş yolsuzluk vakaları ve alınan önlemler | |||
UNSUR: KAMU POLİTİKASI | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası herhangi bir politik faaliyete taraf olmadığı gibi kamu politikası geliştirme faaliyetlerine de katılmamaktadır | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO6 | Ziraat Bankası herhangi bir siyasi partiye, siyasetçiye veya ilgili kuruluşlara siyasi destekte bulunmamaktadır. | Ülkeye ve alıcıya/lehtara göre siyasi desteklerin toplam değeri | |||
UNSUR: REKABETE AYKIRI DAVRANIŞ | |||||
G4-DMA | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO7 | Raporlama döneminde rekabete aykırı davranışlara, tröstleşme ve tekelcilik faaliyetlerine ilişkin dava bulunmamaktadır. | Rekabete aykırı davranışlara, tröstleşme ve tekelcilik faaliyetlerine ilişkin davaların toplam sayısı ve bunların sonuçları | |||
UNSUR: UYUM | |||||
G4-DMA | Etik İlkeler ve Ziraat Bankası, sayfa: 52 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO8 | Raporlama döneminde kanun ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle uygulanan ceza ve yaptırım bulunmamaktadır. | Kanun ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle uygulanan önemli cezaların parasal değeri ve parasal olmayan yaptırımların toplam sayısı | |||
UNSUR: TEDARİKÇİNİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ BAKIMDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | |||||
G4-DMA | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO9 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Toplum üzerindeki etkilerine ilişkin kriterler kullanılarak taranan yeni tedarikçilerin yüzdesi | |||
G4-SO10 | Daha Sürdürülebilir ve Kaliteli Tedarik, sayfa: 88-89 | Tedarik zincirinde toplum üzerindeki belirgin ölçekte mevcut ve olası olumsuz etkiler ve alınan önlemler | |||
UNSUR: TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERE İLİŞKİN ŞİKAYET MEKANİZMALARI | |||||
G4-DMA | Müşterilere Yönelik Çevresel ve Sosyal Denetim sayfa: 58, Çevresel ve Sosyal Risklerin Değerlendirmesi, sayfa: 65 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-SO11 | Raporlama döneminde toplum üzerindeki etkilerle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş konusunda yapılan şikayet bulunmamaktadır. | Toplum üzerindeki etkilerle ilgili olarak resmi şikayet mekanizmaları kanalıyla getirilmiş, yanıtlanmış ve çözümlenmiş şikayetlerin sayısı | |||
ALT-KATEGORİ: ÜRÜN SORUMLULUĞU | |||||
UNSUR: ÜRÜN VE HİZMET ETİKETLEMESİ | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili bilgilerin açıklanması ile ilgili yasa ve düzenlemelere tam uyum göstermektedir. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-PR3 | Ziraat Bankası sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili bilgilerin açıklanması ile ilgili yasa ve düzenlemelere uyum göstermektedir. Örneğin, Banka ürünleri ile ilgili yasal uyarılar, şerait cetvelleri sunmakla, müşterilerine yasal olarak bağlayıcı dokümanların kopyalarını vermekle yükümlüdür. Banka, aynı zamanda, müşterilerine, piyasada mevcut benzer ürünlerin kıyaslanmasına imkan sunacak objektif ve yansız destek de vermektedir. | Kuruluşun ürün ve hizmet bilgileri ve etiketleme prosedürlerince zorunlu tutulan ürün ve hizmet bilgileri türü ve bu bilgi gereklerine tabi belirgin ürün ve hizmet kategorilerinin yüzdesi | |||
G4-PR4 | Raporlama döneminde ürün ve hizmet bilgileri ve etiketlemeyle ilgili yönetmeliklere ve gönüllü kurallara uyumsuzluk vakası bulunmamaktadır. | Ürün ve hizmet bilgileri ve etiketlemeyle ilgili yönetmeliklere ve gönüllü kurallara uyumsuzluk vakalarının sonuç türüne göre toplam sayısı | |||
G4-PR5 | Sosyal Medya Odaklı Müşteri İlişkileri Yönetimi, sayfa: 57 | Müşteri memnuniyetini ölçen araştırmaların sonuçları | |||
UNSUR: PAZARLAMA İLETİŞİMİ | |||||
G4-DMA | Etik İlkeler Doğrultusunda Pazarlama İletişimi | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-PR6 | Endikatörün tamamı. | Geçerli değildir. | Ziraat Bankası bu göstergeyi raporlamamaktadır. Bu endikatör işkolu açısından geçerli değildir. | Yasaklı veya tartışmalı ürünlerin satışı | |
G4-PR7 | Etik İlkeler Doğrultusunda Pazarlama İletişimi, sayfa: 69 | Reklam, tanıtım ve sponsorluk da dahil olmak üzere pazarlama iletişimiyle ilgili yönetmeliklere ve gönüllü kurallara uyumsuzluk vakalarının sonuç türüne göre toplam sayısı | |||
UNSUR: MÜŞTERİ GİZLİLİĞİ | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası, Türkiye'de müşteri bilgi ve verilerinin gizliliğini düzenleyen yasa ve mevzuata tam uyum göstermektedir. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-PR8 | Raporlama döneminde müşteri gizliliğinin ihlali ve müşteri verilerinin kaybı ile ilgili doğrulanmış şikayet bulunmamaktadır. | Müşteri gizliliğinin ihlali ve müşteri verilerinin kaybı ile ilgili doğrulanmış şikayetlerin toplam sayısı | |||
UNSUR: UYUM | |||||
G4-DMA | Ziraat Bankası ürün ve hizmetlerin sunumunu düzenleyen yasa ve mevzuata tam uyum göstermektedir. | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-PR9 | Raporlama döneminde ürün ve hizmetlerin tedariki ve kullanımı ile ilgili kanun ve yönetmeliklere uyumsuzluktan kaynaklanan para cezası bulunmamaktadır. | Ürün ve hizmetlerin tedariki ve kullanımı ile ilgili kanun ve yönetmeliklere uyumsuzluktan kaynaklanan önemli para cezalarının parasal değeri | |||
UNSUR: ÜRÜN PORTFÖYÜ | |||||
G4-DMA | Daha Mutlu Müşteriler, sayfa: 56 | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-FS6 | Daha Mutlu Müşteriler, sayfa: 6 | Sektörel, bölgesel ve boyutsal olarak (örn. mikro/KOBİ/büyük) kurumsal hizmet alanlarının portföydeki yüzdeleri | |||
G4-FS7 | Tarım Sektörü, sayfa: 61-63 | Her hizmet alanına özel sosyal fayda sağlamak için tasarlanan hizmetler ve ürünlerin, amaca göre alt-kırılımlı olarak, maddi değeri | |||
G4-FS8 | Enerji Projelerine Yönelik Etkin Finansman Çözümleri, sayfa: 64 | Her hizmet alanına özel çevresel fayda sağlamak için tasarlanan hizmetler ve ürünlerin, amaca göre alt-kırılımlı olarak, maddi değeri | |||
UNSUR: DENETİM | |||||
G4-DMA | Kurumsal Yönetim | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
UNSUR: AKTİF SAHİPLİK | |||||
G4-DMA | Kurumsal Yönetim | Yönetim yaklaşımı hakkında genel bildirimler | |||
G4-FS10 | Müşterilere Çevresel ve Sosyal Taahhüt Zorunluluğu, sayfa: 63-64 | Çevresel ve sosyal konularda raporlama kuruluşu ile iletişime geçen kurum şirketlerinin sayısı ve yüzdesi | |||
G4-FS11 | Müşterilere Çevresel ve Sosyal Taahhüt Zorunluluğu, sayfa: 63-64 | Çevresel ve sosyal alanlarda pozitif ve negatif incelemeye tabi olan varlıkların yüzdesi |