2015 Faaliyet Raporu
Sosyal Sorumluluk ve Tanıtım Çalışmaları

Toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak kültür, sanat, eğitim ve spor projelerine imza atan Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım daha ileriye taşımaya devam etmektedir.

“Sanat İçin Sanatın İçinde”

+25.000

2015 yılında açılan toplam 21 sergiyi ziyaret eden sanatsever sayısı

Ziraat Bankası’nın toplumsal katkı ve tanıtım çalışmaları 2015 yılında çok boyutlu olarak devam etmiştir.
Ziraat Bankası, kültür, sanat, eğitim ve spor başta olmak üzere çeşitli alanlarda bireyi ve toplumu geliştirmeyi hedefleyen çalışmalar sürdürmektedir.

Özellikle toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım daha ileriye taşımaya devam etmektedir.

2015 yılı tanıtım faaliyetleri
Ziraat Bankası, geride kalan 6 sezonda olduğu gibi, 2015/2016 futbol sezonunda da Türkiye Kupası’nın isim hakkına sponsor olmuş ve adını kupaya yazdırmıştır. Banka, diğer taraftan, 2007/2008 sezonundan bu yana Türkiye Erkekler Voleybol 1. Ligi’nde Ziraat markasını başarılı bir şekilde temsil eden spor kulübünü, 2015/2016 sezonunda da sponsor olmak suretiyle desteklemeyi sürdürmüştür.

Güçlü bir beğeni ile karşılanan ve ses getiren tematik reklam filmleri
Ziraat Bankası’nın reklam filmi dörtlemesini oluşturan

  • “Türkiye’nin en eski yeni bankası” sloganıyla ülkenin büyük projelerine sağlanan finansman desteğinin anlatıldığı Dev Projeler,
  • tarımsal müşterilere sağlanan katma değeri anlatan Likapa,
  • Mobil Bankacılık uygulamasının kolay kullanımının emekli bir çiftin diyaloğuyla anlatıldığı Mobil Bankacılık,
  • girişimciye özel şube konseptini anlatan KOBİ Lades,

2015 yılı boyunca yayınlandığı mecralarda güçlü ses getirmiş ve Ziraat markasının farklı alanlardaki bilinirliğini pekiştirmiştir. Ayrıca, Likapa reklam filmi youtube tarafından 2015 yılının en iyi 10 reklam filmi arasında seçilmiştir.

Ziraat Bankası’nın kuruluşundan günümüze geçen süreçte neden bir bankadan daha fazlası olduğunu kronolojik bir örgü ile anlatan 152. yıl dönümü reklam filmi, gerek sosyal medya gerekse yazılı basında geniş yer bulmuş ve paydaşlarımız tarafından beğeniyle izlenmiştir.

Ziraat Bankası kültürel değerleri koruyor.
Toplumsal paylaşım ruhu ile hareket eden Ziraat Bankası kültürel ve sanatsal alanlara sürekli destek sağlamaktadır.

Bu çerçevede, Banka sosyal sorumluluğun bir parçası olarak, 2015 yılında da sağlık, eğitim, hizmet ve spor faaliyetlerine destek vermeyi sürdürmüştür.

Sanata destek bir Ziraat Bankası geleneğidir.
Kuruluşundan bu yana sanata ve sanatçıya verdiği önemi “Sanat İçin Sanatın İçinde” sloganıyla bütünleştiren Ziraat Bankası, tüm sanat dallarında çeşitli etkinliklerde bulunmaya devam etmektedir.

Ziraat Bankası sanata verdiği desteğe, 1990’lı yıllardan itibaren yeni kilometre taşları eklemiş, Kuğulu, Tünel ve Kızıltan Ulukavak Sanat Galerileri ile Ömer Nafi Güvenli Sergi Salonu’nu sanatseverlere sunmuştur.

2015 yılında Ankara Kuğulu Sanat Galerisi ve İstanbul Tünel Sanat Galerisi’nde açılan toplam 21 sergi, 25 bini aşkın sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir.

Kültür ve sanata desteğini tiyatro alanına da taşıyan Ziraat Bankası, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ile olan işbirliği kapsamında Ziraat Bankası Mithat Paşa Kültür Merkezi’ni “Devlet Tiyatroları Ziraat Sahnesi” adıyla tiyatro severlerin hizmetine sunmuştur.

İlk Bankacılık Müzesi Ziraat’ten
20 Kasım 1981 tarihinde açılan Ziraat Bankası Müzesi, Ankara’nın Ulus Semtinde bulunan tarihi Genel Müdürlük binasının Şeref Salonunda yer almaktadır. Cumhuriyetin hemen her aşamasına bizzat tanık olmuş Banka’nın 152 yıllık köklü geçmişinin sergilendiği müze, Türkiye’de açılan ilk Bankacılık Müzesi olma özelliğini taşımaktadır. Başlangıcından bugüne dek Türkiye bankacılık sisteminin ticari, ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal, eğitsel değişimini ve geçmişten bugüne yaşanan gelişimini gösterme özelliğine sahip olan Ziraat Bankası Müzesi, bu özellikleri içinde barındıran ve bankacılık sisteminde kullanılan pek çok antika objeyi, tarihi bir atmosfer içinde sergilemektedir.

Dijital platformlar ve saha araştırmaları
Kurumsal kimliğin Ziraat Bankası’nın standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak; Ziraat marka imajının müşteriler nezdinde doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının tüm ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları kapsamında 2015 yılında Ziraat Bankası’nın tüm şubeleri ziyaret edilmiştir.

2015 yılında, Gizli Müşteri Değerlendirme çalışmalarına da devam edilmiştir. Bu kapsamda tüm şubeler ziyaret edilmiş; Banka çalışanlarının iş hedefleri ile belirlenen standartlara ne derece uydukları, yeni müşteri kazanımı konusunda gösterdikleri çabanın hangi seviyede olduğu, sahip oldukları ürün bilgisini müşterilerimize nasıl yansıttıkları vb. konularda performans ölçümleri gerçekleştirilmiştir.

Sosyal medyada Ziraat Bankası
Ziraat Bankası sosyal medyayı paydaş etkileşimi düzleminde etkin olarak kullanmaktadır. Banka, müşterilerinin yer aldığı her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak için faaliyet sosyal medya kanallarında varlık göstermektedir.

  • Ziraat Bankası Facebook sayfası, sektörün en etkin sosyal medya sayfalardan biridir ve 2015 yılsonu itibarıyla 764.000 beğeniye ulaşmıştır.
  • Ziraat Bankası diğer sosyal medyalardaki etkinliğini her geçen gün artırmaktadır:
    Twitter: 71.800’ün üzerinde takipçi,
    Instagram: 27.000’in üzerinde takipçi,
    YouTube: 10.000.000’un üzerinde izlenme sayısı.

Türkiye’nin tüketici zihnindeki sosyal marka algısını ölçen Roamler Türkiye platformu tarafından yapılan araştırma sonucunda, Ziraat Bankası, bankacılık sektöründe 2015 yılının en sosyal 3 bankasından biri seçilmiştir.

Diğer faaliyetler
Ziraat Bankası 2015 yılında da yurt içi ve yurt dışında açılan pek çok fuara sponsor olarak ülkemiz için önemli projelerin hayata geçirilmesine katkıda bulunmuştur.