SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2014
EN Facebook Twitter Instagram Youtube Google Plus

Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Yönetim

Ziraat Bankası; faaliyetlerinde kurumsal yönetim ilkelerini titizlikle gözetmekte, bu doğrultuda tüm paydaşlarının beklentilerini dengeli bir şekilde karşılamayı ve sürdürülebilir bir performansı hedeflemektedir.

G4-DMA

Başarılı performansın sürdürülebilir kılınması, paydaşlar arasında güven artırıcı işbirliğinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi ile mümkündür.

Kurumsal yönetim, rekabet gücü kazanımının temel unsuru olan takım çalışması ortamını sağlayarak, bütün paydaşlar arasındaki aktif işbirliğini teşvik etmekte ve böylelikle kurumların planlanan hedeflerine yönelik gelişimine katkıda bulunmaktadır.

Ziraat Bankası; faaliyetleri öncesinde, sırasında ve sonrasında, kurumsal yönetim ilkelerini titizlikle gözetmekte, bu doğrultuda tüm paydaşlarının beklentilerini dengeli bir şekilde karşılamayı ve sürdürülebilir bir performansı hedeflemektedir.

Kurumsal yönetimle ilgili düzenlemelerde adillik, şeffaflık, hesap verebilirlik ve sorumluluk olarak belirlenen dört temel ilkeye odaklanan Banka, paydaşlarının karar süreçlerine katılımını sağlayarak, performans artırıcı mekanizmalara olanak tanımaktadır.

Ziraat Bankası, kurumsal yönetim kapsamında, finansal başarıların, kârlılığın, çalışanların iş güvenliği ve sağlığı ile diğer menfaat sahiplerinin çıkarlarının iç içe ve birbiriyle karşılıklı bağlantılı olduğunu kabul etmektedir.

G4-34, G4-38, G4-39, G4-40, G4-41, G4-49, G4-50

Ziraat Bankası’nın kurumsal yönetim yapılanması

Ziraat Bankası’nın Yönetim Kurulu 9 üyeden oluşmaktadır. Kurul’un üye sayısı faaliyetlerin etkin bir şekilde organize edilebilmesine olanak sağlayacak düzeydedir. Yönetim Kurulu Başkanlığı ile Genel Müdürlük görevleri farklı kişiler tarafından yürütülmektedir. Yönetim Kurulu Başkanı’nın icra görevi yoktur.

 

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu

Üye

Görevi

Muharrem Karslı

Başkan

Yusuf Dağcan

Başkan Vekili ve Üye

Hüseyin Aydın

Genel Müdür ve Üye

Fahrettin Özdemirci

Üye

Feyzi Çutur

Üye

Metin Özdemir

Üye

Mustafa Çetin

Üye

Cemalettin Başlı

Üye

Salim Alkan

Üye

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu üyeleri hakkında detaylı bilgi için 2014 Faaliyet Raporu sayfa 62-65’e bakınız.3

Ziraat Bankası’nda günlük işin sevk, idare ve koordinasyonundan en geniş anlamda, tam yetkili ve sorumlu Genel Müdür’dür. Banka’da her biri belirlenmiş bir alandan sorumlu olan 10 Genel Müdür Yardımcısı görev yapmaktadır. Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcıları, Ziraat Bankası Üst Yönetimini oluşturmaktadır.

Ziraat Bankası Üst Yönetimi hakkında detaylı bilgi için 2014 Faaliyet Raporu sayfa 66-69’a bakınız.4

3) http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/FaaliyetRaporu/FaaliyetRaporu.pdf
4) http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/FaaliyetRaporu/FaaliyetRaporu.pdf

Kamu sermayeli bir banka olan Ziraat Bankası’nda gerçek kişi nihai hakim pay sahibi bulunmamaktadır. Ziraat Bankası’nın hissedarı T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’dır.

Ziraat Bankası’nda en yüksek yönetişim organı olan Yönetim Kurulu ve Banka’da faaliyet gösteren komitelerin seçim süreçleri Esas Sözleşme’nin 3. bölümünde düzenlenmiştir. Ayrıntılı bilgi için bkz. http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/EsasSozlesme.pdf

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu üyelerinin yanı sıra Banka’nın üst düzey yönetimini oluşturan profesyonel yöneticilerinin bir bölümü, Ziraat Finans Grubu’nu oluşturan iştirak şirketlerinde5  yönetim kurulu üyeliği görevleri üstlenmektedirler.

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu üyelerinin Banka dışında görev almaları konusundaki prensipler Bankacılık Kanunu, TTK ve diğer ilgili mevzuat ile uyumludur.

4 komite
Ziraat Bankası’nda faaliyet gösteren 4 komite, Bankacılık Kanunu ve TTK’nın emrettiği uygulamaların eksiksiz hayata geçmesi misyonu ile faaliyetlerini yürütmektedirler.

Ziraat Bankası’nda 4 komite faaliyet göstermektedir.

Ziraat Bankası’nın Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ile ilgili diğer hükümler uyarınca oluşturduğu komiteler:

Banka Yönetim Kurulu, ihtiyaç halinde veya gerek görülmesi durumunda başka komiteler kurmaya yetkilidir.

Ziraat Bankası’nda faaliyet gösteren komiteler ve bileşimleri hakkında bilgi için 2014 Faaliyet Raporu sayfa 73’e bakınız.6

5) Ziraat Finans Grubu
6) http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/FaaliyetRaporu/FaaliyetRaporu.pdf

G4-DMA, G4-14, G4-34, G4-38, G4-39, G4-40, G4-41, G4-49, G4-50

İç denetim, iç kontrol ve risk yönetimi faaliyetleri

Ziraat Bankası’nda iç denetim, iç kontrol ve risk yönetimi faaliyetleri; İç Sistemler Genel Müdür Yardımcılığı koordinasyonunda, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol ve Uyum Bölüm Başkanlığı ile Risk Yönetimi Bölüm Başkanlığı tarafından, görev ve sorumlulukları ayrıştırılmış olarak gerçekleştirilmektedir.

Tüm birim ve şubeler ile denetime tabi iştirakleri kapsayacak şekilde yapılandırılmış olan organizasyon, bankacılık faaliyetlerinin tam ve güvenli bir biçimde yürütülmesini, uzun dönemli kâr hedeflerine ulaşılmasını, güvenilir mali ve idari raporlamanın yapılmasını, Banka’nın itibarını ve finansal istikrarını olumsuz etkileyebilecek risklerin en aza indirilmesini amaçlamaktadır.

İç denetim sisteminin işleyişi
Ziraat Bankası’nın tüm Genel Müdürlük birimleri ile yurt içi, yurt dışı şubelerin ve iştiraklerin yürüttüğü faaliyetlerin; kanunla, ilgili diğer mevzuat ve Banka içi strateji, politika, ilke ve hedefler ile uyumu, Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından risk odaklı denetim anlayışı çerçevesinde kontrol edilmektedir. Teftiş Kurulu, Banka üst yönetimini bilgilendirerek, üst yönetimin karar verme süreçlerine katkıda bulunacak nitelikle çalışmalarını sürdürmektedir.

Teftiş Kurulu’nun kadrosunda 184 müfettiş bulunmaktadır. Uluslararası iç denetim standartları doğrultusunda faaliyet gösteren Kurul, 2014 yılı içerisinde Banka faaliyetlerinin tabi oldukları süreçlere uygunluklarının denetlenmesinin yanı sıra, asli süreçleri oluşturan işlem adımlarının etkinliklerini, verimliliklerini ve tali süreçleri de denetlemek suretiyle değerlendirmeye tabi tutmuştur. Ayrıca, BDDK tarafından yayınlanan Bilgi Sistemleri ve Bankacılık Süreçlerine İlişkin Düzenlemelerde belirtilen süreçler de Banka uygulamaları doğrultusunda Bilgi Teknolojileri Müfettişleri tarafından denetlenmiştir.

G4-DMA, G4-14

 

244 şube
2014 yılında Ziraat Bankası Teftiş Kurulu Başkanlığı bünyesinde yapılan çalışmalar kapsamında, 244 şube merkezden teftiş edilmiştir.

Teftiş Kurulu Başkanlığı bünyesinde 2014 yılında yapılan çalışmalar aşağıdadır:

Periyodik olarak farklı birimlerde denetim faaliyetinde bulunarak mesleki bilgi ve tecrübelerini sürekli olarak artırma imkanına sahip olan müfettişler, kişisel ve mesleki konulardaki gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla 2014 yılında da belirli aralıklarla eğitime tabi tutulmuşlardır.

Müfettişlerin idari göreve geçişi sağlanarak Banka’nın idari personel kadrosuna nitelikli insan kaynağı sağlama fonksiyonu sürdürülmüş; öte yandan, 2014 yılı içerisinde alımı gerçekleştirilen 54 Müfettiş Yardımcısı da göreve başlamıştır.

Banka’nın organizasyon yapısındaki değişiklikler, kredi kararlarında devreye alınan modüller ve merkezi tahsis yapıları ile Operasyon Merkezi’nin hayata geçirilmesiyle oluşan sistematik farklılıkların Teftiş Kurulu bünyesinde değerlendirilmesi sonucunda, tüm iş süreçlerini içerisinde barındıran Yeni Denetim Modeli kullanılmaya başlanmış ve denetim sonuçları Banka’nın tüm birimlerinin kullanımına sunulmuştur.

Ayrıca oluşturulan Bulgu Takip Mekanizması ile denetim esnasında saptanan bulguların sadece raporlanması ile yetinilmeyip bulguya konu eksikliklerin ve hataların belirlenmiş süreler içerisinde giderilmesi ve düzeltilmesi gerektiği bilinci oluşturulmaya başlanmıştır.

Teftiş Kurulu önümüzdeki dönemde de, Banka Üst Yönetimince belirlenen hedef ve politikalar doğrultusunda ve modern denetim anlayışı çerçevesinde hazırlanacak iç denetim planının icrası ve sonuçlarının Denetim Komitesi aracılığıyla Yönetim Kurulu’na raporlanması ve denetim raporlarına istinaden alınacak önlemlerin izlenmesi faaliyetlerini, yüksek sorumluluk ve görev bilinci içerisinde sürdürmeye devam edecektir.

İç Kontrol faaliyetleri, kapsam ve uygulanan yöntem yönüyle Banka’nın ana hedef ve stratejileri ile uyumlu bir şekilde yürütülmektedir.

İç kontrol ve uyum sisteminin işleyişi
İç Kontrol faaliyetleri, “Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik” kapsamında, yurt içi ve yurt dışı şubeler ile Genel Müdürlük birimlerinin faaliyetlerini kapsayacak şekilde yapılandırılmıştır. Söz konusu faaliyetler, Banka’nın gereksinimleri doğrultusunda sürekli revize edilmektedir.

İç Kontrol faaliyetleri, kapsam ve uygulanan yöntem yönüyle Banka’nın ana hedef ve stratejileri ile uyumlu bir şekilde yürütülmektedir. Bununla birlikte, değişen risk algısı ve yeni hizmet modeline geçiş sonrasında, değişen strateji ve koşullara uyumun zaman kaybedilmeden sağlanmasını teminen proaktif bir yapı benimsenmiştir. Bu kapsamda, Yeni Kontrol Modeli çalışmaları yapılarak, uygulamaya alınmıştır. Benimsenen proaktif yapı sayesinde Banka faaliyetlerinin sektör normlarının üzerinde, gerek iç gerekse dış mevzuat ve rekabet koşulları ile uyumlu bir şekilde yürütülmesine katkı sağlanması amaçlanmıştır.

Yurt içi şube kontrolleri, her dönem risklilik durumuna göre hazırlanan program çerçevesinde yerinden ve merkezden gerçekleştirilmektedir.

Yurt dışında bulunan tüm şubelerde iç kontrol faaliyeti, yıllık olarak hazırlanan kontrol planları doğrultusunda yürütülmektedir.

Genel Müdürlük birimlerinin kontrol periyotları, birimlerin işlevleri ve taşıdıkları riskler, birimlerin görev tanımları ve Banka bilançosuna etkileri dikkate alınarak belirlenmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda revize edilmektedir.

Tüm bu faaliyetler sonucunda düzenlenen raporlarda yer alan bulgular belirli başlıklar altında toplanarak ilgili birimler ve Üst Yönetim ile paylaşılmaktadır.

Yürütülen kontrol faaliyetleri kapsamında tespit edilerek üzerinde detaylı inceleme yapılmasının gerekli olduğuna kanaat getirilen hususlarda ise, mahallinde görevli İç Kontrolörler tarafından ön inceleme yapılması uygulamasına 2014 yılında da devam edilmiştir. Düzenlenen ön inceleme raporlarına istinaden Banka tarafından alınması gerekli aksiyonların zaman kaybetmeden hayata geçirilmesi, suiistimal şüphesi bulunan işlemlerin ise gerekli inceleme/soruşturmanın yapılabilmesini teminen Teftiş Kurulu Başkanlığı ile paylaşılması sağlanmıştır.

Bu hususlara ilave olarak, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmeliğin 18. Maddesi çerçevesinde uyum kontrolleri faaliyetleri de iç kontrol bünyesinde yürütülmektedir. Bu kapsamda, Banka’nın gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeyi planladığı tüm faaliyetleri ile yeni işlem ve ürünlerin, kanuna ve ilgili diğer mevzuata, Banka içi politika ve kurallar ile bankacılık teamüllerine uyumu kontrol edilmektedir. Ayrıca, uyum kontrolleri kapsamında Banka içinde düzenlenen ya da değiştirilen mevzuat da incelenmekte ve oluşan görüşlerin ilgili birimlerle paylaşılması sağlanmaktadır.

Kontrol faaliyetlerinin yanı sıra, İç Kontrolörler tarafından Banka’da yürütülen faaliyetlere ilişkin süreçlerin iyileştirilmesi ve muhtemel risklerin önlenmesine yönelik olarak öneri raporu düzenlenmesi uygulaması da devam ettirilmiştir. Bu uygulama ile risklerin önceden tespit edilerek önlenmesi, süreçlerin iyileştirilerek rekabet ortamına uyum ve müşteri memnuniyetinin sağlanması ile birlikte, maliyet azaltıcı tedbirlerin alınması amaçlanmaktadır.

İç Kontrolörlerin idari göreve geçişi sağlanarak Banka’nın idari personel kadrosuna nitelikli insan kaynağı sağlama fonksiyonu sürdürülmüştür.

Ziraat Bankası’nın risk yönetimi faaliyetlerindeki temel yaklaşımı, Banka bütününde risk kültürünün yerleştirilmesi ve risk yönetimi fonksiyonunun en iyi uygulamalar seviyesine getirilmesidir.

Risk yönetimi sisteminin işleyişi
Ziraat Bankası’nın risk yönetimi faaliyetlerindeki temel yaklaşımı, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre Banka bütününde risk kültürünün yerleştirilmesi, hem sistem, hem de insan kaynağının sürekli olarak iyileştirilmesi suretiyle, risk yönetimi fonksiyonunun en iyi uygulamalar seviyesine getirilmesidir.

Risk yönetimi sistemi çerçevesinde yürütülen faaliyetlerin, her bir risk türünün ilişkili olduğu faaliyet koluna dâhil olan birimlerin katkıları ile eşgüdüm halinde olmasına özen gösterilmektedir. Kredi riski, piyasa riski, operasyonel risk ve bilanço riskleri (bankacılık hesaplarından kaynaklanan faiz oranı riski ve likidite riski) temel başlıklarını kapsayan risk yönetimi faaliyetlerinde nihai hedef, uluslararası en iyi uygulamalara uyum sağlanmasıdır.

Kredi riski yönetimi faaliyetleri çerçevesinde, Basel III ile uyumlu yöntemler kullanılarak kredi riskinin tanımlanması, ölçümü, izlenmesi ve raporlanmasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Bu bağlamda, 01.07.2012 tarihi itibarıyla yasal olarak başlamış olan kredi riskine esas tutar hesaplamasının, solo ve konsolide bazda aylık olarak BDDK’ya raporlanmasına devam edilmektedir.

Banka’da ileri ölçüm yöntemleriyle bağlantılı olarak kredi değerliliğinin ölçülmesi kapsamında, farklı kredi portföylerine yönelik kullanılan derecelendirme modellerinin sonuçları üzerinde çalışmalar yürütülmektedir. Söz konusu derecelendirme modellerinin istatistiksel yöntemlerle doğruluğunun ve performansının ölçümüne yönelik validasyon çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, Yönetim Kurulu onaylı kredi riski limitleri takip edilmekte, kredilerin takibe dönüşüm oranlarına ilişkin senaryo analizi ve stres testi yapılmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir.

Operasyonel risk yönetimi faaliyetleri kapsamında, operasyonel risklerin tanımlanması, sınıflandırılması, ölçülmesi ve analiz edilmesi faaliyetleri yürütülmekte ve yapılan analizler stres testleri ile desteklenmektedir. Ayrıca, Yönetim Kurulu onaylı operasyonel risk limitleri periyodik olarak izlenmektedir. Finart ortamındaki operasyonel risk kayıp veri tabanı ile operasyonel risk olaylarının takibi sağlanmaktadır. Bilgi teknolojilerinden kaynaklanan riskler ve alınan aksiyonlar izlenmektedir. Destek hizmeti alınan kuruluşlar için BDDK’nın yürürlükteki düzenlemeleri çerçevesinde risklilik değerlendirmeleri yapılmaktadır.

Piyasa ve bilanço riskleri yönetimi faaliyetleri kapsamında; piyasa riski, likidite riski ve bankacılık hesaplarından kaynaklanan faiz oranı riski ölçme, analiz, limitleme, raporlama ve izleme faaliyetleri yürütülmekte, yapılan analizler stres testi ile desteklenmektedir. Ayrıca, Yönetim Kurulu onaylı piyasa ve likidite risk limitleri periyodik olarak takip edilmektedir. Basel III düzenlemelerine paralel olarak BDDK tarafından yayımlanan yönetmeliğe istinaden Likidite Karşılama Oranı Rasyosu hesaplanmakta ve haftalık solo, aylık konsolide bazda BDDK’ya raporlanmaktadır. Piyasa riski kapsamında ise kullanılan içsel modeller için geriye yönelik test analizleri gerçekleştirilmektedir.

Banka’nın maruz kaldığı riskler dolayısıyla karşı karşıya kalabileceği zarar ile uyumlu bir özkaynak tutarının tespiti amacıyla, ekonomik sermaye yaklaşımı ile sermaye yeterliliği değerlendirmeleri yapılmakta, sonuçlar üst yönetime raporlanmaktadır.

Risk yönetimi faaliyetleri kapsamında yürütülen analizlerin sonuçları ve risk göstergeleri altı aylık periyotlarda Yönetim Kurulu’na ve Denetim Komitesi’ne; aylık, haftalık ve günlük periyotlarda icracı birimlere ve iç sistem birimlerine raporlanmaktadır.

Tüm risk türlerine yönelik yürütülen faaliyetlerin, uluslararası alanda kabul gören gelişmiş risk yönetim tekniklerine dayalı olarak sürdürülmesine ve bu faaliyetlerin Banka’nın stratejik karar alma süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olarak yürütülmesine, yeni faaliyet döneminde de devam edilecektir.

%97,97
2014 yılında Ziraat Bankası çalışanlarının %97,97’si suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesi eğitimlerine katılmıştır.

Ziraat Bankası’nda suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesi çalışmaları

Ziraat Bankası’nda suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesine ilişkin çalışmalar, web sitesinde kamuoyuyla paylaşılmış olan politika kapsamında ve yürürlükteki yasalara uygun olarak yürütülmektedir. Banka, yönetimin ve personelin söz konusu standartlara tam ve eksiksiz uyumunu sağlamak suretiyle ürün ve hizmetlerinin suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanı amacıyla kullanılmasını engellemeye kararlıdır.

Ziraat Bankası’nda “Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine İlişkin Yükümlülüklere Uyum Programı Hakkında Yönetmelik” uyarınca oluşturulan Uyum Programının yürütülmesi ve bu konularla ilgili olarak düzenlenen mevzuatla belirlenen görev, yetki ve sorumluluklar Denetim Komitesi tarafından yerine getirilir.

“Müşterini Tanı” prensibi çerçevesinde faaliyetlerini yürütmekte olan Ziraat Bankası, müşterilerin ve müşteriler adına hareket eden kişilerin kimlik tespitlerinin yapılmasını ve gerekli tüm kayıtların eksiksiz tutulmasını zorunlu kılmıştır.

G4-SO4

Ziraat Bankası’nda suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesine ilişkin çalışmalar politika kapsamında ve yürürlükteki yasalara uygun olarak yürütülmektedir.

Eğitim faaliyetleri
Ziraat Bankası’nda suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesine ilişkin sistematik eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.

Eğitim faaliyetleri Uyum Görevlisinin gözetim ve koordinasyonunda, diğer birimlerin katılımıyla hazırlanmakta ve hayata geçirilmektedir.

Ziraat Bankası’nda tüm personelin suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesi konularında eğitim almaları sağlanmakta; müşteri ile doğrudan ilişki içerisinde olan personelin eğitimlerine öncelik verilmektedir. Diğer taraftan, Ziraat Bankası’na yeni katılan personele oryantasyon sürecinde eğitim verilmektedir.

2014 yılında Ziraat Bankası çalışanlarının %97,97’si söz konusu eğitimlere katılmıştır. Detaylar için bkz. sayfa 79.

FATCA çalışmaları

Uluslararası düzenlemeler kapsamında, Ziraat Finans Grubu olarak FATCA süreçlerine adaptasyonun sağlanması adına gerekli adımlar atılmış olup, çalışmalar devam etmektedir. FATCA için tıklayınız.

Ziraat Bankası’nda 2016 yılında devreye alınması planlanan proje ile yatırım kredilerinde uygulanacak kurumsal sosyal sorumluluk politikası geliştirilmesi ve uygulanması süreci başlayacaktır.

G4-42, G4-43

Ziraat Bankası’nda geçerli olan politikalar

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu tarafından kabul edilerek yürürlüğe alınan politikalar Banka’nın kurumsal yönetim yapısının işleyişi açısından olduğu kadar sürdürülebilirlik yönetimi açısından da büyük önem taşımaktadır.

Sürdürülebilirlik Politikası
Ziraat Bankası Sürdürülebilirlik Politikası için tıklayınız.

Bilgilendirme Politikası
http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/BilgilendirmePolitikasi.pdf

Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesi Politikası
http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/AMLPolitika.pdf

Aşağıdaki konular Ziraat Bankası intranetinde tüm personelin erişimine açık olan İK mevzuatı içerisine entegre edilmiştir:

Ziraat Bankası’nda “çevre”, Sürdürülebilirlik Politikası kapsamında değerlendirilmiştir.

Ziraat Bankası’nda 2016 yılı içinde devreye girmesi planlanan proje ile yatırım kredilerinde uygulanacak KSS (kurumsal sosyal sorumluluk) politikası geliştirilmesi ve uygulanması süreci başlayacaktır. Proje, çevre ve sosyal risk yönetimi sürecinin uygulanması için yönetsel organizasyonun güçlendirilmesini; çevre ve sosyal yönetim araçlarının geliştirilmesini öngörmektedir. Proje kapsamında ayrıca Ziraat Bankası’nın, ilgili birimlerinin katılımıyla bir Çevre ve Sosyal Risk Yönetimi (ÇSRY) prosedürü de oluşturulacaktır.

G4-56, G4-57, G4-58

Etik ilkeler ve Ziraat Bankası

Ziraat Bankası, Türkiye Bankalar Birliği tarafından, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 75. maddesine uygun olarak hazırlanmış ve yayınlanmış bulunan etik ilkeleri kabul etmiştir. Ziraat Bankası bu doğrultuda;

Ziraat Bankası’nın web sitesindeki Sürdürülebilirlik sekmesinde, Banka’nın Sürdürülebilirlik Politikası ve sürdürülebilirlik raporları kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

Ziraat Bankası benimsediği etik kurallar çerçevesinde; tasarruf sahiplerinin hak ve menfaatlerinin korunması, mali piyasalarda güven ve istikrarın sağlanması, mevduat, kredi ve ödeme sistemlerinin etkin şekilde çalıştırılması, ekonomide önemli zararlar doğurabilecek işlem ve uygulamaların önlenmesinin yanı sıra toplumsal yararın gözetilmesi ve çevrenin korunmasının gözetilmesi amacıyla faaliyetlerinde aşağıdaki ilkeleri göz önünde bulundurmaktadır.

Ziraat Bankası Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Birimi

Ziraat Bankası bünyesinde faaliyet gösteren Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Birimi, olası bir halka arz durumunda, pay sahipleriyle ilişkileri yürütmek ve mevzuatın belirlediği şeffaflığı sağlamak adına çalışmalarını yürütmektedir. Birim, başta bilgi almak ve inceleme hakkı olmak üzere pay sahipliği haklarının korunması ve kullanılmasının kolaylaştırılmasında etkin rol oynamaya hazırdır. Bu kapsamda, Banka, henüz halka arz olmasa da halka arz olan bir şirket gibi alması gereken aksiyonları yerine getirmektedir.

Ziraat Bankası kurumsal web sitesi

www.ziraatbank.com.tr adresinde yer alan kurumsal web sitesi, kamuoyunun en güncel bilgi ile aydınlatılması konusunda önemli rol oynamaktadır. Ziraat Bankası, halen halka açık olmamakla beraber, Kurumsal Yönetim İlkelerinin gereğinin büyük bölümünü karşılamakta ve ilgili bilgi ve belgeleri web sitesinde Türkçe ve İngilizce olarak sunmaktadır. İnternet sitesinde ticaret sicil bilgisinden güncel ortaklık ve yönetim yapısına, esas sözleşmeden özel durum açıklamalarına, finansal raporlardan faaliyet raporlarına kadar çok sayıda belge yer almaktadır.

İnternet sitesinde yer alan Sürdürülebilirlik sekmesinde ise, Ziraat Bankası’nın Sürdürülebilirlik Politikası ve bu kapsamda yayınlanan sürdürülebilirlik raporları kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

Sunuş
Ziraat Bankası ve Sürdürülebilirlik
Üretilen ve Paylaşılan Değer