Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan 426 Sıra Numaralı Vergi  Usul Kanunu Genel Tebliği ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin  Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve ilgili  mevzuata göre ödeme kaydedici cihaz kullanmak zorunda olan mükelleflerden,  faaliyetlerinde seyyar EFT-POS (Mobil POS) cihazı kullananlara ve yol kenarı  otopark hizmeti veren mükelleflere 01/10/2013 tarihinden itibaren EFT-POS  özelliği olan yeni nesil ödeme kaydedici cihazları (YN ÖKC) kullanma  mecburiyeti getirilmiştir.
 İlgili tebliğde bahsedilen müşterilerimiz hâlihazırda Mobil POS (seyyar EFT  POS) kullanan ve Katma Değer Vergisi mükellefi olması sebebiyle Yazar Kasa fişi  düzenleyen müşterilerimizdir.
  Bu kapsama girmeyen diğer müşterilerimiz YN ÖKC'ye geçiş ile ilgili  olarak www.gib.gov.tr  üzerinden  bilgi alabilirler.
 Şubelerimize POS başvurusunda bulunan müşterilerimizin öncelikle YN ÖKC  mükellefi olup olmadığı tespit edilmekte olup, bunun için Gelir İdaresi  Başkanlığı (GİB) sistemlerinden temin edilen sorgu kayıtları dikkate  alınmaktadır. Yasal sorgu sonucu POS kullanabileceği bilgisine ulaşılabilen  müşterilere POS tahsisi yapılabilmekte, aksi halde mükellefin yalnızca YN ÖKC  kullanması gerekmektedir. 
 YN ÖKC kullanma mecburiyeti kapsamında olan mükelleflerden, EFT-POS  özellikli YN ÖKC kullananlardan;
  * Öteden beri EFT-POS özellikli YN ÖKC kullananlar, 1/7/2024 tarihinden  itibaren en az bir banka veya diğer kuruluş ya da ödeme hizmet sağlayıcısı ile  üye iş yeri anlaşması yaparak kullanılan her bir YN ÖKC aracılığıyla banka  kartları ile ödeme taleplerini kabul etmek zorundadırlar. 
  * 1/7/2024 tarihinden sonra (bu tarih dâhil) EFT-POS özellikli YN ÖKC  kullanmaya başlayanlar, cihazın aktivasyon tarihinden itibaren en geç 30 gün  içerisinde en az bir banka veya diğer kuruluş ya da ödeme hizmet sağlayıcısı  ile üye iş yeri anlaşması yapmak ve banka kartları ile ödeme taleplerini kabul  etmek zorundadırlar.