Nasıl Bankkart sahibi olabilirim?

Ziraat Bankası müşterisiyseniz şubelerimiz, internet şubemiz veya 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi üzerinden Bankkart başvurusunda bulunabilirsiniz. Ziraat Bankası müşterisi değilseniz sizi en kısa sürede yeni bir hesap açmak ve Bankkart başvurusu yapmak için şubelerimize bekliyoruz.​

Bankkart’ın yıllık kart ücreti var mı?

Bankkart sahibi müşterilerimizden herhangi bir yıllık kart veya kullanım ücreti alınmamaktadır.

Bankkart’ımı nasıl teslim alabilirim?

Bankkart’ınızı şubelerimizden başvuru anında teslim alabilirsiniz. Bankkart başvurusunda bulunurken kartınızın adresinize teslim edilmesini de isteyebilirsiniz.

Bankkart şifremi nasıl oluşturabilirim?

Alışveriş ve ATM işlemlerinde kullanabileceğiniz Bankkart'ınızın şifresini; kartınızı teslim aldıktan sonra ATM'lerimizden/İnternet Şube'mizden veya 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak oluşturabilirsiniz. Ayrıca, SIFRE yazıp aralarında boşluk bırakarak "Kartınızın son 6 hanesi, Anne Kızlık Soyadınızın son 2 harfi veya Doğum Yeriniz, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu" bilgilerinizi ekleyip 4757'e SMS göndererek de şifre alabilirsiniz. Doğum yeriniz veya anne kızlık soyadınız Türkçe karakter içeriyorsa; SMS iletirken büyük, küçük harf farketmeksizin Türkçe karakterkullanılarak yazılmalıdır (İZMİR, IĞDIR, Çanakkale vb. gibi). SMS gönderdiğiniz telefonun mutlaka sistemimize yalnızca sizin adınıza kayıtlı olması gerekmektedir. Örnek SMS metni: SIFRE 123456 MUĞLA 123 veya SIFRE 123456 Muğla 123.

Bankkart şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Bankkart şifrenizi unutmanız halinde; İnternet Şube’mizden veya 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.​

Bankkart’ım çalındı/kayboldu ne yapmalıyım?

En kısa sürede 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak bilgi vermeniz gerekmektedir. Kartınızın çalındığını/kaybolduğunu haber vermeniz durumunda kartınız iptal edilecek ve talep etmeniz halinde yenisi adresinize gönderilecektir.

Bankkart’ım ile alışveriş yapabilirim miyim? Nasıl?

Bankkart’ınızın bağlı olduğu ana hesabınızda bakiye olması durumunda Visa Electron ya da Mastercard / Maestro logosu bulunan işyerlerinden kart şifrenizi kullanarak, hesabınızdaki para ile günlük işlem limiti dâhilinde alışveriş yapabilirsiniz. Bankkart günlük POS işlem limiti 2.000 TL’dir.

Bankkart’ınıza Kredili Mevduat Hesabı (KMH) tanımlı olması durumunda bakiyeniz yeterli olmasa dahi KMH üzerinden de alışveriş yapabilirsiniz.

Bankkart’ımı yurtdışında kullanabilir miyim?

Bankkart’ınızla yurtdışındaki MasterCard/Maestro veya Visa Electron logolu ATM’lerden para çekebilir ve alışveriş yapabilirsiniz. Yurtdışındaki ATM’lerde Bankkart’ınıza bağlı ana hesap dışındaki virman hesaplar görüntülenemez. Bu nedenle Bankkart’ınızla yurtdışındaki ATM’lerden para çekebilmek, alışveriş yapabilmek için bakiyenizin bulunduğu hesap, Bankkart’ınıza bağlı ana hesap olmalıdır.

Bankkart’ımı yurtdışında kullanabilmek için herhangi bir başvuru işlemi yapmalı mıyım?

Bankkart’ınızı herhangi bir başvuru işlemi yapmadan direkt olarak yurtdışında kullanabilirsiniz. Ayrıca Kartınızın yurtiçi ve yurtdışı işlem kısıtlarını internet şube ve mobil uygulamamızı kullanarak yönetebilirsiniz.​

Bankkart’ım ile internet üzerinden alışveriş yapabilir miyim? Nasıl?

Bankkart’ınıza bağlı ana hesabınızda bakiye olması durumunda Bankkart ile ödemeyi kabul eden internet sitelerinde Bankkart’ınızı kullanarak alışveriş yapılabilirsiniz. Bankkart günlük e-ticaret işlem limiti 1.000 TL’dir. Bankkart e-ticaret işlemleri, tüzel Bankkartlara da açıktır. Ayrıca kartınızın yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret işlem kısıtlarını internet şube ve mobil uygulamamızı kullanarak yönetebilirsiniz.

İnternette Güvenli Alışveriş (3D Secure) nedir?

Visa / Mastercard tarafından geliştirilen ve desteklenen bu hizmet internet ortamında Ziraat Bankası kredi kartlarını ve Bankkart’larını kullanarak yapacağınız alışverişlerin daha güvenli olmasını sağlar. Bu hizmeti destekleyen sanal iş yerlerinde alışveriş yapmak istediğinizde, sistemimizde kayıtlı cep telefonunuza tek seferlik şifre bilgisi gelecek ve işleminiz bu şifre ile tamamlanacaktır. Bu sayede onayınız olmadan internet üzerinden kart bilgileriniz k​ullanılarak işlem yapılması önlenecektir.

İnternette Güvenli Alışverişe ilişkin ayrıntılı bilgi için İnternette Güvenli Alışverişe ilişkin ayrıntılı bilgi için​ tıklayınız.​

Bankkart’ımla temassız işlem yapabilir miyim?

Temassız Bankkart sahibi müşterilerimiz kartlarıyla MasterCard Paypass ve Visa Paywave okuyucusu olan tüm ödeme noktalarında 90 TL ve altındaki alışveriş işlemlerini temassız olarak, şifre girmeden, hızlıca gerçekleştirebilirler. Temassız Bankkart, Bankamız nezdindeki vadesiz mevduat hesabına bağlı olmakla beraber, ayrıca üzerine para yüklenebilen elektronik cüzdan özelliğine sahiptir.

Bankkart’ın alışveriş ve ATM’de kullanım haricinde ne gibi özellikleri var?

Bankkart’ınızı Bankalararası Kart Merkezi’nin sunduğu BKM Express sistemine tanımlayabilirsiniz. Böylece kart bilgilerinizi paylaşmadan, sisteme kayıtlı telefonunuza gelecek tek kullanımlık şifre ile tüm BKM Ekspress üye iş yerlerinde hızlı ve güvenle alışveriş yapabilirsiniz.

Bankakart özellikleri ile ilgili detaylı bilgi için Bankakart özellikleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.​

BKM Ekspres ile ilgili detaylı bilgi için BKM Ekspres ile ilgili detaylı bilgi için​ tıklayınız.​

Bankkart’ıma birden fazla hesap bağlayabilir miyim?

Bankkart’ınıza en fazla 9 vadesiz hesap bağlayarak hesaplarınıza istediğiniz zaman ATM’den ulaşma imkânına sahip olabilirsiniz. Bankkart’ınız ile yaptığınız işlemlerinde sadece ana hesabınız kullanılmaktadır.

Bankkart’ıma vadeli hesap bağlayabilir miyim?

Bankkart’a sadece vadesiz mevduat hesapları bağlanabilir.

Adresime Bankkart gönderimi yapılıyor mu?

Bankkart başvurusunda bulunurken kartınızı adresinize isteyebilirsiniz. Adresinize gelen Bankkart için şifrenizi 444 00 00 - 0850 258 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak oluşturabilirsiniz.​

Adresime Yurtdışına Bankkart gönderimi yapılıyor mu?

Bankkart başvuru taleplerinde Bankamız yurtdışı şube veya iştiraklerine, mevcut bir Bankkart’ın yenilenmesi durumunda ise adrese gönderim yapılmaktadır.  

Bankkart başvurusunun yurtdışında tesliminin talep edilmesi halinde, müşterilerimiz taleplerini şubelerine ileteceklerdir. Bankkart’ınız, taahhütname ile birlikte bulunduğunuz ülkedeki varsa Bankamız yurtdışı şube veya iştirakine postalanacaktır. İmzaladığınız taahhütnamenin yurtiçi şubenize ulaşmasıyla Bankkart’ınız kullanıma açılır ve Bankkart şifrenizi 444 00 00 - 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak oluşturabilirsiniz.

Yenilenen bir Bankkart’ın yurtdışında tesliminin talep edilmesi halinde, müşterilerimiz taleplerini ve gönderim yapılacak açık adres bilgisini şubelerine veya 444 00 00 - 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezine iletmeleri durumunda Bankkart’ınız doğrudan belirttiğiniz yurtdışı adresine postalanacaktır. Teslim aldığınız Bankkart’ınızın şifresini 444 00 00 - 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak oluşturabilirsiniz