2017 Faaliyet Raporu
SOSYAL SORUMLULUK VE TANITIM ÇALIŞMALARI

ZİRAAT BANKASI, “TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2017” ARAŞTIRMASINDA, BANKA KATEGORİSİNDE BİR KEZ DAHA BİRİNCİ OLMUŞTUR.

SEKTÖRÜN EN ETKİN SOSYAL MEDYA KULLANICILARINDAN OLAN ZİRAAT BANKASI’NIN YOUTUBE İZLENME SAYISI 2017 YILSONU İTİBARIYLA 29 MİLYONU AŞMIŞTIR.

Ziraat Bankası; kültür, sanat, eğitim ve spor başta olmak üzere çeşitli alanlarda bireyi ve toplumu geliştirmeyi hedefleyen toplumsal katkı çalışmalarını 2017 yılında sürdürmüştür.

Ziraat Bankası; kültür, sanat, eğitim ve spor başta olmak üzere çeşitli alanlarda bireyi ve toplumu geliştirmeyi hedefleyen toplumsal katkı çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir.

Ziraat Bankası, 154 yıldır toplumsal paylaşım ruhu ile hareket ederek kültürel ve sanatsal alanlara sürekli destek sağlamaktadır. Özellikle toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan Banka, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl daha da ileriye taşımaktadır.

Sanata destek bir Ziraat geleneğidir.
Kuruluşundan bu yana sanata ve sanatçıya verdiği önemi “Sanat İçin Sanatın İçinde” sloganıyla bütünleştiren Ziraat Bankası, tüm sanat dallarını içeren çeşitli etkinliklerde yer almaya devam etmektedir. Ziraat Bankası sanata verdiği destek zincirine 1990’lı yıllardan itibaren yeni halkalar eklemiş; Kuğulu, Tünel ve Kızıltan Ulukavak Sanat Galerilerini sanatseverlerin kullanımına sunmuştur. 2017 yılında Ankara Kuğulu ve İstanbul Tünel Sanat Galerisi’nde açılan 22 adet sergi, 20 bini aşan sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir.

Kültür ve sanata destek olmayı görev bilen Banka ile Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü işbirliği kapsamında hayata geçirilen Devlet Tiyatroları Ziraat Sahnesi, tiyatro severlerin buluşma noktası olmayı sürdürmektedir.

İlk Bankacılık Müzesi Ziraat’ten
20 Kasım 1981 tarihinde açılan Ziraat Bankası Müzesi, Ankara’nın Ulus Semtinde bulunan tarihi Genel Müdürlük binasının Şeref Salonunda yer almaktadır. Cumhuriyetin hemen her aşamasına bizzat tanık olmuş Banka’nın 154 yıllık köklü geçmişinin sergilendiği müze, Türkiye’de açılan ilk Bankacılık Müzesi olma özelliğini taşımaktadır. Başlangıcından bugüne dek Türkiye bankacılık sisteminin ticari, ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal, eğitsel değişimini ve geçmişten bugüne yaşanan gelişimini gösterme özelliğine sahip olan Ziraat Bankası Müzesi, bu özellikleri içinde barındıran ve bankacılık sisteminde kullanılan pek çok antika objeyi, tarihi bir atmosfer içinde sergilemektedir.

Banka Müzesinin de içinde yer aldığı Ulus Tarihi Genel Müdürlük binasının restorasyona girmesi nedeniyle, 3 Nisan 2017 tarihi itibarıyla Banka Müzesi restorasyon bitimine kadar ziyaretçi girişine kapalı olacaktır. Restorasyon bitiminde, bodrum katta bulunan kasa dairelerinin de dahil edilmesiyle, Müze çok daha geniş bir alanda sanatseverleri ağırlamaya devam edecektir.

Tanıtım faaliyetleri
Ziraat Bankası, daha önce gerçekleştirilen 8 sezonda olduğu gibi 2017/2018 futbol sezonunda da Türkiye Kupası’nın isim hakkına sponsor olarak kupaya adını vermiştir.

2007/2008 sezonundan itibaren Erkekler 1. Voleybol Ligi’nde Ziraat markasını başarılı bir şekilde temsil eden spor kulübüne, 2017/2018 sezonunda da Banka’nın reklam ve tanıtımı amacıyla sponsor olunmuştur.

Ziraat Bankası’nın 154. yıldönümü için hazırlanan “Vazgeçemezsin” isimli reklam filminde, bu ülkenin hep daha fazlası için çalışan insanlarının yanında daha fazlasını yapmaktan hiç vazgeçmeyen bir Ziraat Bankası’nın olduğuna dikkat çekilmektedir.

154. yıl reklam filminin yanı sıra

  • Kredi Garanti Fonu teminatlı kredilerin tanıtımına yönelik hazırlanan “Ziraat’ten Girişimciye Değer Kredisi” reklam filmi,
  • Ziraat Türkiye Kupası tanıtım faaliyeti kapsamında hazırlanan “Ziraat Türkiye Kupası Marşı”
  • Hazine Müsteşarlığı tarafından ilk kez satışa çıkarılan, operasyonel sürecin Ziraat Bankası aracılığı ile yürütüldüğü “Altın Tahvil ve Altına Dayalı Kira Sertifikası” ürünleri için hazırlanan “Mutlu Altınlar” reklam filmi

gerek sosyal medya gerekse yazılı basında geniş yer bularak beğeniyle izlenmiştir.

Ziraat Bankası, 2017 yılı boyunca yürüttüğü tüm faaliyetlerinin sonucunda Lovemark tarafından 2016 yılında olduğu gibi 2017 yılında da En Sevilen Banka ödülüne layık görülmüştür

Dijital platformlar ve saha araştırmaları
Kurumsal kimliğin Bankamız standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak; müşterilerimiz nezdinde Bankamız marka imajının doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının ilgili tüm ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları kapsamında 2017 yılında tüm şubeler ziyaret edilmiştir.

Ayrıca, Banka çalışanlarının iş hedefleri ile belirlenen standartlara ne derece uydukları, yeni müşteri kazanımı konusunda gösterdikleri çabanın hangi düzeyde olduğu, sahip oldukları ürün bilgisini müşterilere nasıl yansıttıkları gibi konularda performanslarının ölçüldüğü Gizli Müşteri Değerlendirme çalışmaları çerçevesinde de tüm şubelere ziyaretler gerçekleştirilmiştir.

Sosyal medya etkinliği
Sosyal medyadaki etkinliğini her geçen gün artıran Ziraat Bankası, müşterilerinin bulunduğu her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak amacıyla faaliyet göstermektedir.

Facebook sayfasıyla sektörde en etkin banka konumuna gelen Ziraat Bankası, 2017 yılı itibarıyla yaklaşık 2.000.000 beğeni ve takipçiye ulaşılmıştır.

Banka, diğer sosyal medya kanallarında,

  • Twitter: 310.000’in üzerinde takipçi,
  • Instagram: yaklaşık 112.000 takipçi,
  • YouTube: 29 milyonun üzerinde izlenme sayısı

ile sektörün en etkin kullanıcılarından birisidir.

Diğer faaliyetler
2017 yılında yurt içi ve yurt dışında açılan pek çok fuara sponsor olan Ziraat Bankası, ülkemiz için önemli projelerin hayata geçirilmesine katkıda bulunmuştur.