İşlem İmzalamalı OTP cihazı nedir?

Ziraat Bankası İnternet Şubesi girişinde ve işlem sırasında OTP cihazınızla ürettiğiniz şifreleri kullanarak, güvenlik seviyenizi arttırabilirsiniz.

İşlem imzalamalı OTP cihazınız hem tek kullanımlık şifre üretme hem de işlem imzalama özelliğine sahiptir. İnternet şubesine giriş sırasında cihazla ürettiğiniz tek kullanımlık şifreyi kullanırsınız. Cihaz, işlem sırasında ise güvenliği sağlamak için işlem imzalama özelliğini kullanır. Optik okuyucusuyla, işlem onay sayfasında, yapılan işleme özgü ekranda beliren barkodu okur ve OTP cihazının ekranında işlem detaylarını teyit etme imkânı verir. Bu onayın ardından cihaz bir şifre üretir ve bunu onay sayfasındaki alana girerek işleminizi tamamlarsınız.

Nasıl OTP cihazı alabilirim?

Bankamızca yeni OTP cihaz satışı yapılmamakta olup mevcut cihazınızı kullanmaya devam edebilirsiniz.​

İşlem İmzalamalı OTP cihazı aldım, nasıl kullanabilirim?

İnternet Şubesi giriş ekranında sizden istenen bilgileri girdikten sonra bir sonraki sayfada parolanızı girip, OTP Şifresi kısmına OTP cihazınız üzerindeki OK tuşuna kısa bir süre basılı tutarak ürettiğiniz şifreyi giriniz. İşlem imzası İnternet Şubesinden daha önceden para transferi yapmamış olduğunuz bir alıcıya para transferi yapmak istediğinizde ya da bir alıcıyı tanımlamanız esnasında gerekir. Bu tür bir işlemin onay sayfasında ekranda bir barkot belirir. OTP cihazı üzerindeki 2 adet beyaz ok, monitördeki 2 okla aynı hizaya gelecek şekilde ayarlamalısınız. Sonra OK tuşuna bir süre basılı tutarak şifre üretin, ardından C tuşuna basın ve en soldaki ok (V) tuşuyla İMZA’yı seçip OK tuşuna basın. Cihazın üzerinde "Aktarım Hazır"​ ifadesi belirir. Şimdi OTP cihazındaki oklar barkodun üst kısmındakilere denk gelecek şekilde belli bir açıyla tutun. İşlem detaylarınız gelecektir. OK tuşuyla okuyun ardından cihaz bir şifre üretecektir. Bu şifreyi ilgili alana girerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.

OTP ile girişte “Girdiğiniz bilgiler hatalıdır. Lütfen bilgilerinizi kontrol ederek tekrar deneyiniz.” hatası alıyorum.

İnternet Şubesi giriş bilgilerinizi kontrol ettikten sonra hala bu hatayı alıyorsanız OTP cihazınızı 444 00 00 - 0850 220 00 00’ı arayarak senkronize ettirmelisiniz.

İşlem imzalama sırasında “Aktarım Yapılamadı” hatası alıyorum.

​​Onay aşamasındaki işlem imzalama için beliren barkodun boyutu monitörünüzün çözünürlüğüne göre değiştiğinden barkot alanınızın üst kısmındaki oklar OTP cihazındaki oklarla aynı hizaya denk gelecek şekilde ayarlamalısınız.​

OTP cihazımı kaybettim, ne yapmalıyım?

En kısa sürede 444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak OTP cihazınızın kaybolduğunu bildirmeniz gerekmektedir.

OTP cihazımla ürettiğim şifre geçersiz ne yapabilirim?

444 00 00 - 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi arayıp cihazınızı senkronize ettirmeniz gerekmektedir.