Ziraat İnternet bankacılığına hangi adreslerden ulaşabilirim?

Ziraat İnternet bankacılığı’na;

www.ziraatbank.com.tr
www.ziraat.com.tr

adreslerinden İnternet Şubesi girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Başvuru sonrası ilk giriş işlemini nasıl yapacağım?

Başvuru sonrası müşteri numaranız ve kayıtlı cep telefonu numaranıza gönderilen internet ve mobil bankacılığı şifreniz ile isterseniz internet bankacılığımızdan isterseniz cihazınıza indireceğiniz Ziraat Mobil uygulamamızdan ilk girişinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İnternet bankacılığı işlem saatleri nelerdir?

Döviz Alış / Satış :24 saat
Arbitraj :24 saat
Havale :24 saat
SWIFT :24 saat
EFT :08:30 – 17:00
Gram Altın  (Tam Gün) :1. Seans: 09:30-16:00 2. Seans : 18:30-08:00
(Yarım Gün) :1. Seans: 09:30-11:00 2. Seans : 14:00-08:00
Repo :1. Seans: 09:30-15:30 2. Seans : 18:30-08:30
Hazine bonosu devlet
Tahvili alım satım (TL) :
1. Seans: Kesin Alış 09:00-16:00, Kesin Satış: 09:00-16:30
Hazine bonosu devlet
Tahvili alım satım (YP) :
1. Seans: Kesin Alış 09:00-16:00, Kesin Satış: 09:00-16:30
Tahvili alım satım (YP) :2. Seans : ---
Başkent Doğalgaz:08:00 – 20:00
D-Smart NET, Smile ADSL:01:00 – 17:30
İSKİ Su:01:00 - 21:00
Fatura, Vergi, Sigorta, Bağış, SGK, Eğitim, TL Yükleme, Şans Oyunları ve diğer ödemeler:24 saat (Gün sonu hariç)
B Tipi Likit Fon:24 Saat
Likit Dışı B Tipi Fonlar:09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
A Tipi Fonlar:09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
Anapara Koruma Amaçlı Fonlar:09:00 – 17:00
Vadesiz Altın Alış ve Satış:USD Hesaptan – 09:00 – 18:00 TL Hesaptan – 24 saat
Yurtkur ödemeleri:01:00 - 23:30

İnternet bankacılığından yapılan işlemler için bir ücret öder miyim?

​​İnternet bankacılığından yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için İnternet bankacılığından yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.

Yatırım hesabımı internet bankacılığından görüntülemek ve/veya işlem yapmak için ne yapabilirim?

Şubeye gitmeye gerek kalmadan İnternet Şubemizden Yatırım hesabınızın bağlı olduğu vadesiz hesabınızı tanımlatarak internet bankacılığınızdan Yatırım hesabınızı kullanabilirsiniz.​

İnternet bankacılığından açtığım hesabımı kapatmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Hesabınızı Ziraat Mobil Uygulamamızdan, İnternet Bankacılığından veya Şubelerimizden kapatabilirsiniz. ​

İnternet bankacılığı şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

İnternet bankacılığı giriş şifresini unutan kullanıcılarımız giriş ekranlarında yer alan Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.

SMS Hatırlatma hizmetine başvurdum. Hatırlatma SMS’lerini alamıyorum. Neden?

Operatörünüzü arayarak hattınızı reklam ve tanıtım SMS’lerine açtırmanız gerekmektedir.

İnternet bankacılığından yanlış ödediğim fatura veya vergiyi, hatalı göndermiş olduğum havale ya da EFT’yi iptal edebilir miyim?

İnternet bankacılığı aracılığıyla gerçekleşen işlemler gerçek zamanlı (çevrimiçi) işlemlerdir ve iptali mümkün olmamaktadır.

İptal işlemi için işlemin gerçekleştiği hesabın bulunduğu Şubemize gitmeniz gerekmektedir.

Bankanızdan EFT yaptım. Hesabımdan düştü. Fakat karşı bankaya ulaşmadı.

Telefon Bankacılığından, İnternet bankacılığından, Ziraat Mobil’den ya da hesabınızın bağlı bulunduğu şubeden EFT sorgu numarasını alarak karşı bankadan EFT’nizi sorgulatabilirsiniz. EFT yaparken hesap numarası ya da ismi hatalı yazdıysanız hesabınızın bağlı bulunduğu şube ile görüşüp hbr-genel mesajı göndermesini isteyebilirsiniz.

Hesap hareketlerini işlem tarihine göre sorgulamakla muhasebe tarihine göre sorgulamak arasında ne fark vardır?

Hafta sonu ve tatil günlerinde yaptığınız işlemlerin bankacılık sisteme yansıması bir sonraki iş günü olacaktır.

Hesap hareketleriniz İşlem Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin yapıldığı tarihe göre, Muhasebe Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin bankacılık sistemine yansıdığı tarihe göre listelenir.

Fatura ödeme işlemleri ile yapabileceğim işlem sayısı veya tutarı ile ilgili bir kısıt var mıdır?

Bireysel İnternet Bankacılığı müşterilerimiz bir ay içinde en fazla 30, kurumsal müşteriler ise 70 adet fatura ödeyebilirler.

Aylık olarak ödenebilecek maksimum fatura tutarı ile ilgili herhangi bir limit yoktur.

İleri tarihli para transferlerimde, düzenli ya da otomatik ödeme talimatlı işlemlerimde, işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabımda yeterli para yoksa ne olur?

İşleminiz gerçekleştirilebilmesi için işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabınızda yeterli para olmasına/alternatif bir hesap ya da Kredili Mevduat Hesabı tanımlamış olduğunuza dikkat etmeniz gerekmektedir.

İleri tarihli yaptığım EFT’nin izleme ve iptalini nasıl yapabilirim?

İnternet Bankacılığında Transfer Talimatlarım başlığı altından yaptığınız ileri tarihli EFT’yi görüntüleyebilirsiniz. Görüntülenen listeden ileri tarihli EFT işleminizi iptal edebilirsiniz.​

 

Dekont almak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

İnternet ve mobil bankacılıkta işleminiz gerçekleştirildikten sonra mail adresinizi yazarak dekontun mail adresinize gönderilmesini sağlayabilirsiniz. İşlem esnasında dekont gönderimi yapamadıysanız, işlem sonrasında hesaplarım altından, işlem yapmış olduğunuz hesabı seçerek hesap hareketlerinden işleminizin detayına tıkladıktan sonra dekont gönder tuşuna basarak mail adresinize dekontunuzu gönderebilirsiniz.

 

Yurtdışına çıkacağım. Mevcut GSM operatörümü yurtdışında kullanamayacağım. Bu durumda Ziraat Mobil’e nasıl giriş yapabilirim?

İnternet bankacılığı Yurt dışı IP erişimi açma işlemleri İnternet Bankacılığından yapılabilmektedir. İnternet bankacılığı giriş ekranındaki “Müşteri numaranız Yurtdışı IP adresinden internet bankacılığı erişimine kapalı konumdadır. Açmak için lütfen tıklayınız” linkinden gerekli adımları tamamladıktan sonra internet bankacılığı yurt dışı IP adresinden giriş için kullanıma açılacaktır. Ek olarak Profil ve Ayarlar -> Erişim Tanımlama ->​ Yurt İçi ve Yurt Dışı Erişim İstiyorum adımlarını tamamlayarak da İnternet Bankacılığınızı yurt dışı IP adresinden giriş için kullanıma açabilirsiniz. Ayrıca 7 gün 24 saat hizmet alabileceğiniz +90 850 220 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'miz ile işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Giriş tercihi olarak Ziraat Mobil uygulamasını yükleyerek kullanabileceğiniz Ziraat Onay ile giriş yapabilirsiniz.​ Ziraat Onay hakkında daha çok bilgi almak için lütfen Giriş tercihi olarak da Ziraat Mobil uygulamasını yükleyerek kullanabileceğiniz Ziraat Onay ​ ile giriş yapabilirsiniz. Ziraat Onay hakkında daha çok bilgi almak için lütfen tıklayınız.

SMS Doğrulaması nedir?

SMS Doğrulama uygulaması, müşterilerimizin internet ve mobil bankacılığa giriş yaparken veya giriş yaptıktan sonra işlemler esnasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla kullanılan güvenlik tercihlerinden biridir.

Kayıtlı olmayan alıcılara ve abonelere yapılan para transferi gibi işlemlerde tek seferlik kullanım olanağı sağlayan bir şifre üretilerek, kayıtlı cep telefonunuza mesaj olarak gönderilmektedir. Gönderilen şifre 3 dakika süre ile geçerli olup, daha sonra kullanılması mümkün değildir. Bu süre içerisinde işleminizi tamamlayamadıysanız işleminize tekrar başlayarak yeni SMS mesajını kullanmanız gerekmektedir.

Cep telefonunuzun kapsama alanı dışında olması, kapalı olması gibi durumlarda işlem yapılamayacaktır. Gönderilen mesajlar şimdilik ücretlendirilmemektedir.

Ziraat Onay nedir?

Ziraat Onay uygulaması, müşterilerimizin internet ve mobil bankacılığa giriş yaparken veya giriş yaptıktan sonra işlemler esnasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla kullanılan güvenlik tercihlerinden biridir.

Ziraat Mobil uygulamasına, SMS ile giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarlarım menüsünden güvenlik tercihinizi Ziraat Onay olarak belirleyebilirsiniz. Ziraat Mobil’e bir sonraki girişinizde sadece internet bankacılığı şifrenizi tuşlayarak giriş yapabilirsiniz.

İnternet bankacılığına giriş yaparken veya yine internet bankacılığında işlem onaylarında, kayıt altına alınmış olan cihazınıza bildirim gönderilmektedir.

Ziraat Onay’ın aktive edildiği cihazınızın internete bağlı olmaması durumunda bildirim gönderimi yapılamayacaktır. Gönderilen bildirimler ücretlendirilmemektedir. Ayrıca Ziraat Onay’ın aktive edildiği cihazdaki Ziraat Mobil’in kaldırılması halinde Ziraat Onay’ı en baştan aktive etmeniz gerekmektedir.

Ziraat Onay aktive edilen cihaz dışında, başka bir cihazdan giriş yapılmak istendiğinde aktivasyonun yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Ziraat Onay’ı yurt dışında kullanabilir miyim?

​​Evet. Ziraat Onay'ı yurt dışında kullabilirsiniz. Detaylı bilgi için Evet. Ziraat Onay'ı yurt dışında kullabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Ziraat Onay bildirimi gelmiyor. Neden?

Ziraat Onay bildiriminin gelebilmesi için cihazınızın internete bağlı olup olmadığını kontrol ediniz. İnternete bağlı olduğu halde bildirim iletilmiyorsa, cihazınızın Ayarlar- Uygulamalar başlıkları altından Ziraat Mobil uygulamamıza bildirim izni verdiğinizden emin olunuz.

Ziraat Mobil’i cihazınızdan sildiğiniz takdirde Ziraat Onay bağlantınızın kesileceğini ve yeniden Ziraat Onay’ı aktive etmeniz gerektiğini unutmayınız.

SMS Bilgilendirme nedir?

SMS Bilgilendirme güvenliğiniz için alınmış bir önlemdir. Sistemde iletişim telefonu olarak kayıtlı cep telefonunuza İnternet bankacılığımız aracılığıyla yapılan, belirli miktarlar üzerindeki işlemler için bilgilendirme mesajları gönderilir. Böylelikle İnternet bankacılığından yapılan bütün işlemlerden haberdar olabilirsiniz. İşlem limitlerini bankamızın belirlediği limitlerden düşük, sizin belirlediğiniz limitlerden yüksek olmamak kaydıyla Diğer / Güvenlik Ayarlarım / SMS Bilgilendirme ekranından değiştirebilirsiniz.

İnternet Şube erişimimi sınırlandırabilir miyim?

Güvenlik ayarlarınızdan işlem limiti, işlem kısıtı, erişim zamanı ve erişim tanımlama (ip, isp, yurtiçi, yurtdışı) bazlı sınırlama ve kısıtlama yapabilirsiniz.

Erişim engelini kaldırmak istediğinizde yeniden 0850 220 00 00 Müşteri Hizmetlerimizi aramanız yeterlidir.

Mobil İmza nedir? Nasıl başvururum? Ziraat internet bankacılığında nasıl kullanabilirim?

Mobil İmza, işlemlerinizi ıslak imza atarmış gibi yapabileceğiniz, elektronik ortamlarda kimliğinizi kolayca kanıtlayabileceğiniz bir servistir.​

Bu hizmetten sadece Turkcell hatlı bireysel müşterilerimiz yararlanabilir.

Turkcell Mobil İmza başvurunuzu Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayıp yapabilirsiniz.

  • İnternet Bankacılığı giriş ekranında “Mobil İmza İle Giriş” seçeneğini işaretleyin.
  • Uygulama ekranındaki İMZALA tuşuna basın. Bu tuşa bastığınızda, bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere cep telefonu ekranınızda işlem bilgisi çıkar.
  • İşleme ait açıklamayı onaylamak için TAMAM'a basın.
  • Yaptığınız işlem için gönderilen PARMAK İZİ'ni telefon ve bilgisayar ekranından kontrol edip TAMAM'a basın.
  • Turkcell Mobil İmza şifrenizi girin ve TAMAM'a bastığınızda işleminiz imzalanır.

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz, cep telefonu bilgilerini Ziraat Mobil’de hesaplarına giriş yapmadan Diğer İşlemler ->​ Telefon/SIM Kart İşlemleri adımlarını izleyerek SIM Kart Bloke Kaldırma ve Cep Telefon Numarası Güncelleme menüsünden tanımlayabilir veya güncelleyebilirsiniz. Bu işlemi dilerseniz Şubelerimizden de gerçekleştirebilirsiniz.​

İşlem yapmadığım halde cep telefonuma şifre veya bilgilendirme mesajı geldi. Ne yapmalıyım?

0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi aramanız gerekmektedir.

Harçlık avans limit/işlem bilgilerini Mobil ve İnternet Bankacılığı'ndan görebiliyor muyum?

Evet, hem internet bankacılığından hem de Ziraat Mobil’den görüntüleyebilirsiniz. Kartlarım başlığı altında Bankkartlarım’ı seçerek bakiyenizi izleyebilirsiniz.

SWIFT işlemi yapmak istiyorum. Nereden yapabilirim ve masrafını nereden öğrenebilirim?

Yurtdışı Para Transferi işleminizi İnternet Bankacılığından Para Transferleri-Döviz Transferi (SWIFT) bölümünden gerçekleştirebilirsiniz. İşlem masrafı ise onay ekranında görünmektedir.

Ziraat Bankası SWIFT kodu: TCZBTR2A

Yurt dışından getirttiğim telefon için İnternet Bankacılığı ve Mobil'den ödeme yapılıyor mu?

Evet. Ödemeler - Vergiler ve Resmi Kurumlar - Vergi Ödeme - Vergi Türü İle Öde adımlarını izleyerek Yolcu Beraberinde Getirilen Telefon Kul. İzin Harcı ödemenizi yapabilirsiniz. Ancak daha sonra ödeme dekontunun çıktısı ile birlikte operatörünüzün mağazasına giderek telefonun açılması işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.​

Yurt Dışına çıkarken İnternet Bankacılığı & Mobil kullanımı için yapılması gereken işlemler nelerdir?

​​Müşterilerimiz yurt dışına çıkmadan önce Profil ve Ayarlar -> Erişim Tanımlama ->​ Yurt İçi ve Yurt Dışı Erişim İstiyorum adımlarını tamamlayarak da İnternet Bankacılığınızı yurt dışı IP adresinden giriş için kullanıma açabilirsiniz. Ayrıca 7 gün 24 saat hizmet alabileceğiniz +90 850 220 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'miz ile işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.​

Ziraat Bankası güvenliğim için neler yapıyor?

Detaylı bilgi için Güvenliğiniz için Sunduklarımız | Güvenlik | Dijital Bankacılık | Ziraat Bankası sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

  • Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı’na her girdiğinizde tarayıcınızın adres bölümüne ziraatbank.com.tr yazıp, açılacak sayfadaki İnternet Şubesi linkine tıklamalısınız. Ziraat Bankası sitesine bağlanabileceğiniz diğer adresler şunlardır:

http://www.ziraat.com.tr/
http://www.ziraatbank.com.tr/

  • Ortak kullanıma açık internet kafe gibi yerlerdeki bilgisayarlardan internet Bankacılığına giriş yapmayınız.
  • Yalnızca lisanslı işletim sistemlerini kullanınız ve web tarayıcınızı güncel tutunuz. Zararlı yazılımlar, güncelliğini kaybetmiş işletim sistemi ve tarayıcılardaki güvenlik açıklarını kullanır.
  • İnternet kullanımı sırasında olası güvenlik açıklarının tespiti, giderilmesi ve olabilecek saldırılara karşı korunabilmeniz için bir anti virüs programı, bir casus tarayıcı program (anti spyware – anti malware) ve bir güvenlik duvarı yazılımı (Firewall) kullanmanız çok önemlidir. Bazı güvenlik yazılımları, bu üç özelliği birden bünyesinde barındırır.
  • Casus tarayıcı programlar, internet kullanım bilgilerinizi toplamaya çalışan casus yazılımlara karşı bilgisayarınızı korurken güvenlik duvarı yazılımları, bilgisayarınızdaki programlarının bilginiz dışında internete bağlanmalarına engel olur.
  • Bilgisayarınızda anti-virüs yazılımı kullanınız ve veri tabanınızı güncel tutunuz. Periyodik olarak virüs taraması yapınız.
  • Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizin; telefonda ya da e-posta yoluyla talep edilmesi durumunda son derece dikkatli ve şüpheci davranmalısınız.
  • Tanıdığınız kişilerden bile olsa e-posta ya da sohbet ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda belirtilen adresler dışındaki herhangi bir linki tıklayarak İnternet Bankacılığımıza erişmeyi denemeyiniz.
  • Şifrenizi hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.
  • Müşteri numaranızı ve şifrenizi; aynı yerde saklamayınız. Kolay erişilebilecek yerlere not etmeyiniz.
  • Kart bilgileriniz, müşteri numaranız, internet ve mobil bankacılığı şifreniz ve cep telefonunuza gönderilen tek kullanımlık işlem onay şifreniz sadece size özeldir. Bu bilgileri Bankamız personeli dâhil, kimseyle paylaşmayınız.
  • Sizi telefon ile arayarak kart bilgilerinizi ve her türlü şifrenizi okumanızı ve tuşlamanızı isteyen kişilere itibar etmeyiniz.
  • Şifrenizi belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek kişisel bilgilerinizi (doğum yılınız, tuttuğunuz takım vb.) kullanmayınız.
  • Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postaları açmayınız, dosyaları kabul etmeyiniz.
  • E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.
  • Ziraat Bankası e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.
  • Şifrenizi, belirli sıklıklarla değiştiriniz.
  • E-posta gibi diğer internet hizmetlerine erişim için kullandığınız detayları kullanmaktan kaçınınız.
  • Yararlanmadığınız bankacılık işlemlerini, internet bankacılığı kullanımına kapatınız.
  • " İnternet bankacılığına güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?" sorusuna cevap olarak verilen kontrolleri, İnternet bankacılığına girişlerinizde yapınız.

İnternet bankacılığına güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?

  • Giriş ekranın ilk sayfasında müşteri numaranız ve şifrenizi girdikten sonra 2. ekranda mutlaka adınız ve soyadınız çıkacaktır. Bu durumda güvenlik tercihi seçiminize göre SMS şifrenizi girebilir veya akıllı telefonunuzdan Ziraat Onay aracılığı ile giriş onayı verebilirsiniz.
  • Tarayıcınızın adres çubuğu kısmına http://www.ziraatbank.com.tr yazarak erişim sağlayınız. İnternet Bankacılığı adresinin "https://bireysel.ziraatbank.com.tr" olmasına dikkat ediniz.
  • Ana sayfada, internet bankacılığına son giriş tarih ve saatiniz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Ziraat internet bankacılığı SSL Güvenlik Sertifikası nedir?

Ziraat İnternet Bankacılığı SSL Güvenlik Sertifikası, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi, gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlem ve bilginin gizlilik ve bütünlüğü korunur.

Güvenliğiniz için internet bankacılığı; sunucu sertifikaları 128/256 bit şifreleme özelliğine sahip, kullanıcılarının sahtecilik amaçlı siteleri güvenli sitelerden daha kolay ayırt etmelerinin yanı sıra phishing ve diğer kimlik hırsızlığı saldırılarından korunmalarını sağlayan "Comodo® Extended Validation (EV SGC) SSL" sertifikalarını kullanmaktadır.

Bu özelliği destekleyen güncel bir tarayıcı kullanıyorsanız, ® Extended Validation (EV SGC ) SSL Sertifikası sayesinde, internet bankacılığına girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünecektir. Ziraat.com.tr’nin güvenilir bir site olduğuna ilişkin sertifika detaylarına, adres satırına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür.

Bazı tarayıcılar bu sertifikayı tanır fakat sunduğu özelliklerden faydalanamazlar, yani bu tarayıcılarda yeşil adres satırı özelliği bulunmaz. Comodo EV SGC SSL sertifikası %99,3 tarayıcı uyumluluğu vardır ve SGC özelliği sertifikanız, eski tip tarayıcılarda da desteklenir.

Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera gibi güncel bir tarayıcı kullanmanızı; eğer kullanmıyorsanız yazılımcı firma resmi sitelerinden tarayıcılarınızı ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ediyoruz.

T.C. Kimlik Kartı PIN’ ini Nasıl Alabilirim?

​T.C. Kimlik Kartı'nın alınması esnasında PIN Kodu 6 haneli olarak zarf içinde teslim edilir. Şifrenizi kaybetmeniz/unutmanız halinde İl/İlçe Nüfus Müdürlüklerinden yeni şifrenizi temin edebilirsiniz​.​


T.C. Kimlik Kartını İnternet Bankacılığı’na Girişte Nasıl Kullanabilirim?

​​T.C. Kimlik Kartı'nın, İnternet Bankacılığı'na girişte kullanılabilmesi için dizüstü bilgisarınızda kart okuyucu bölümünün olması veya bilgisayarınıza bağlanabilen harici bir kart okuyucunun bulunması gerekmektedir. Bilgisayarınıza veya harici kart okuyucuya kimlik kartınızı yerleştirdikten sonra PIN kodunuzu girerek hızlı ve güvenli bir şekilde İnternet Bankacılığı'na erişebilirsiniz.​​

Dizüstü Bilgisayarlarda Bulunan Kart Okuyucu İle Giriş Aşamaları Nelerdir?

​​İnternet Bankacılığı Şubemiz giriş menüsünde öncelikle “T.C. Kimlik Kartı İle Giriş" i seçmeniz gerekmektedir. T.C. Kimlik Kartını kart okuyucu bölümüne yerleştirdikten sonra PIN kodunu tuşlayarak, giriş işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.​​

Harici Kart Okuyucu Kullanarak Giriş Aşamaları Nelerdir?

​​İnternet Bankacılığı Şubemiz giriş menüsünde öncelikle “T.C. Kimlik Kartı İle Giriş"i seçmeniz gerekmektedir. T.C. Kimlik Kartını harici kart okuyucuya yerleştirdikten sonra PIN kodu girişi tuşlanabilen okuyucudan PIN girişinizi yaptıktan sonra “yeşil" butona basarak giriş işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz. Harici kart okuyucunuz PIN Pad girişli değil ise, kart okuyucuya T.C. Kimlik Kartınızı yerleştirdikten sonra bilgisayar klavyeniz ile PIN kodunuzu girerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.​​

Ziraat E-İmza Uygulaması İle Nasıl Giriş Yapabilirim?

​​T.C. Kimlik Kartınız ve E-İmzanız mevcut ise, internet bankacılığı girişinde E-İmza ile girişi de tercih edebilirsiniz. Bu durumda bilgisayarınıza sayfa üzerinde belirtilen link üzerinden E-Ziraat Uygulamasını indirmeniz gerekmektedir. T.C. Kimlik Kartınızı kart okuyucuya yerleştirdikten sonra şifre bölümüne E-İmza şifrenizi tuşlayarak giriş işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.​​

PIN Kodunu Yanlış Girdim, Ne Yapmalıyım?

PIN Kodu girişinde yanlış rakam girilmesi halinde PIN Pad'li okuyucularda mevcut olan sarı renkli buton ile silme işlemini yapabilirsiniz. PIN Pad okuyucusu bulunmayan kart okuyucularda ise, bilgisayarınızın klavyesinden back space tuşu ile silme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Eğer PIN girilmiş ve sistem tarafından kabul edilmemiş ise, 3 kez hatalı PIN girme hakkı olduğundan PIN' in kilitlenme durumu oluşabilecektir. Bu durumda Nüfus Müdürlüğü'nden yeni PIN talebinde bulunulması gerekmektedir.​

T.C. Kimlik Kartı, Kart Okuyucuya Nasıl Yerleştirilmelidir?

​​T.C. Kimlik Kartının çipli yüzü üstte ve ön tarafta kalacak şekilde harici kart o​kuyucuya yerleştirilmelidir. ​​

Giriş İşlemleri Tamamlanmadan Kartın, Kart Okuyucudan Çıkarılması Durumunda Ne Yapmalıyım?

​​T.C. Kimlik Kartı'nın kart okuyucuya takılarak sistemle bağlantı kurması söz konusu olduğundan kartınız okuyucudan kimliğiniz doğrulanana kadar çıkarılmamalıdır. Kartın çıkarılması durumunda giriş işlemlerini tekrar etmeniz gerekmektedir.​​

T.C. Kimlik Kartı ile internet bankacılığına nasıl giriş yapabilirim?

Ayrıntılı kurulum dokümanı için Ayrıntılı kurulum dokümanı için tıklayınız.

İnternet ve Mobil Bankacılığında görüntülemek istemediğim mevcut hesap ve ürünlerimi nasıl gizleyebilirim veya kısıtlayabilirim?

İnternet Şubemizden Profil ve Ayarlar ->​ Hesap Kısıtı adımlarını izleyerek, hesaptan kısıtsız işlem yapılması için İzleme ve İşlem Yetkisi, hesaptan işlem yapılmaması için Sadece İzleme Yetkisi, hesabın internet şubesinin hiçbir ekranında görüntülenmemesi için Hiç Gösterme seçimlerini yaparak istediğiniz hesaplarınız için hesap kısıtlaması yapabilirsiniz. Bu işlemi dilerseniz Şubelerimizden de gerçekleştirebilirsiniz.


İnternet bankacılığından hangi işlemleri yapabilirim?

Bireysel İnternet bankacılığından yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen Bireysel İnternet bankacılığından yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen tıklayınız.

İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?

Bireysel İnternet bankacılığımızda İşlem Limiti Tanımlama ekranından dilediğiniz işlemin günlük limitini düşürebilirsiniz. Limitinizi Bankamız limitleri üzerinde olmamak kaydıyla, 0850 220 00 00 nolu müşteri hizmetlerimizden yükseltebilirsiniz.

Bireysel internet bankacılığı limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.

İnternet bankacılığına mevcut ürün ve hesaplarım otomatik tanımlanır mı?

Bireysel kredi, OGS, kredi kartı, KMH ürünleri internet bankacılığınıza otomatik tanımlanır. Diğer hesaplarınızı en yakın şubemizden tanımlatmanız gerekmektedir.

İnternet bankacılığından hangi ürün ve hizmetlere başvurabilirim?

Ziraat İnternet bankacılığından başvurabileceğiniz tüm ürün ve hizmetlere işlem setlerimizden ulaşabilirsiniz. İşlem setlerimize ulaşmak için tıklayınız.

İşlem limit/kısıtlamalarını İnternet Bankacılığı'nda nerden yapabilirim?

İnternet Bankacılığından Profil ve Ayarlar ->​ İşlem ve Hesap adımlarını takip ederek İşlem Limiti ve İşlem Kısıtı Tanımlamalarınızı yapabilirsiniz.

Hesabımı internet bankacılığında göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

İnternet bankacılığı şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

İnternet bankacılığı giriş şifresini unutan bireysel kullanıcılarımız giriş ekranlarında yer alan Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz, cep telefonu bilgilerini, Ziraat Mobil’de hesabınıza giriş yapmadan Diğer İşlemler -> Telefon/SIM Kart İşlemleri adımlarını izleyerek SIM Kart Bloke Kaldırma ve Cep Telefon Numarası Güncelleme menüsünden tanımlayabilir veya güncelleyebilir. Bu işlemi dilerseniz ATM ve Şubelerimizden de gerçekleştirebilirsiniz.​

Online başvuru nedir? Nasıl başvururum?

Online Başvuru ile internet ve mobil bankacılık kanallarımıza Şubemize gelmenize gerek kalmadan başvurmanız sağlanmaktadır.

Bankamızda kayıtlı iletişim numaranız ve kart bilgileriniz ile ek kontrolleri sağlamanız durumunda, https://bireysel.ziraatbank.com.tr adresinden ve Ziraat Mobil’den “Hemen Başvur” seçeneği ile dijital kanallarımıza başvurabilecek ve tüm bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirebileceksiniz.

Online Başvuru süreci üç adımdan oluşmaktadır. İlk adımda TCKN\YKN ve Bankamızda kayıtlı iletişim numaranız ile ekranda görünen doğrulama kodunu girmeniz gerekmektedir. Bu bilgiler ile giriş yaptığınızda kayıtlı iletişim numaranıza bir onay şifresi gönderilecek ve ekranda yer alan alana bu şifrenin girilmesi istenecektir. Sonrasında geçerli durumda olan Bankkart bilgilerinizi (son 6 hanesi ve şifre) girmeniz beklenmektedir. Başvurunuzu tamamladıktan sonra cep telefonunuza SMS ile gönderilecek İnternet\Mobil Bankacılık şifresi ile giriş yaparak tüm bankacılık işlemlerinizi 7/24 evinizin rahatlığında gerçekleştirebilirsiniz. SMS ulaşmadığı takdirde, internet bankacılığı ve Ziraat Mobil uygulamasında yer alan Şifremi Unuttum linki ile veya Müşteri İletişim Merkezi üzerinden ilk şifrenizi oluşturabilirsiniz.

​​

Kurumsal İnternet bankacılığına nasıl başvurabilirim?

​İnternet bankacılığına en yakın şubemizden başvurabilirsiniz.

Şubemizden müşteri numaranız ve kullanıcı adınız verilecek ve başvurunuz onaylandıktan sonra internet ve mobil bankacılık şifreniz cep telefonunuza SMS olarak gönderilecektir.

Kurumsal İnternet bankacılığından hangi işlemleri yapabilirim?

Kurumsal İnternet Bankacılığından yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen tıklayınız.

​ ​

İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?

Kurumsal internet bankacılığı alanından Onay ve Kullanıcı Yönetimi -> Kullanıcı Yönetimi -> İşlemler -> ​İşlem Limiti Belirle ekranı ile kullanıcı limitleri belirlenebilmektedir. Limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.

Kurumsal İnternet Bankacılığında Ana Kullanıcı ve Alt Kullanıcılar için görüntülenmesini istemediğim mevcut ürün ve hesaplarımı nasıl gizleyebilirim veya kısıtlayabilirim?

İnternet Şubemizden Ana Kullanıcılar, kendileri ve alt kullanıcıları için Kullanıcı Yönetimi ekranından dilediği kullanıcıyı seçerek hesap yetkilerini kısıtlayabilir. Hesaptan kısıtsız işlem yapılması için İzleme ve İşlem Yetkisi, hesaptan işlem yapılmaması için Sadece İzleme Yetkisi, hesabın internet şubesinin hiçbir ekranında görüntülenmemesi için Hiç Gösterme seçimlerini yaparak istediğiniz hesaplarınız için hesap kısıtlaması yapabilirsiniz.​​

Kurumsal İzleme Bankacılığında Ana Kullanıcı ve Alt Kullanıcılar için görüntülenmesini istemediğim mevcut ürün ve hesaplarımı nasıl gizleyebilirim veya kısıtlayabilirim?

​​İnternet Şubemizden Ana Kullanıcılar, kendileri ve alt kullanıcıları için Kullanıcı Yönetimi ekranından dilediği kullanıcıyı seçerek İşlemler -> İzlenecek Hesapları Tanımla adımlarından hesapları kısıtlayabilir.​​

Hesabımı Kurumsal İnternet Bankacılığı’ nda göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

Şubede tanımlama yapıldığı halde, internet ve mobil bankacılığınızda görüntüleyemiyorsanız, Kullanıcı Yönetimi ekranında önce ana kullanıcı olarak kendinize, daha sonra alt kullanıcılara hesap tanımlama yapmanız gerekmektedir.

Kurumsal İnternet Bankacılığı şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

İnternet bankacılığı giriş şifresini unutan kurumsal kullanıcılarımız giriş ekranlarında yer alan Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde / SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncelletmeniz ve şube veya ATM aracılığı ile sim kart blokenizi kaldırmanız gerekmektedir.

İşlem yapmadan sadece hesaplarımı izlemek için internet bankacılığı tanımı yapılabilir mi?

En yakın şubemize başvurarak kurumsal izleme başvurusunda bulunabilir ve başvurunuz onaylandıktan sonra internet bankacılığınızdan işlem yapmaya kapalı olarak sadece izleme yapılabilmektedir.

Ziraat Bankası Kurumsal İnternet Bankacılığına giriş için neler gerekli?

Kurumsal İnternet Bankacılığı başvurusu için Bankamızda cari hesabınızın bulunması zorunlu olup, hesap açılabilmesi için de mevzuatımıza göre ilgili belge ve evrakları tamamlamanız gerekmektedir.

Bankamızda tüzel müşteri vadesiz ticari hesabı bulunan tüzel müşterilere; başvuruda bulunmaları ve isterlerse Banka tarafından opsiyonel olarak sunulan OTP (One Time Password-Bir kullanımlık şifre üreten cihaz) cihazı alarak, Ana Kullanıcılar için SMS telefon numarası tanımlatarak veya Ana Kullanıcılar için Ziraat Onay güvenlik teknolojisi kullanılarak Kurumsal İnternet Bankacılığı hizmetlerinden yararlanma imkânı verilebilecektir.

Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda hangi roller vardır ve yetkileri kısaca nasıldır?

Kurumsal İnternet Şubesinde gelişmiş ve basit onay yapıları bulunmaktadır. Basit onay yapısı, yetkili, girişçi ve izleyici rollerinden oluşmaktadır. Gelişmiş onay yapısında da basit onay yapısındaki rollere ek olarak yetkili seviyeleri kademeledirilmekte ve firma sirkülerine göre kişi bazında özelleştirilebilmektedir. Roller aşağıda tanımlanmıştır;

Ana Kullanıcı: Her işlemi girer, girdiği hiçbir işlem onaya düşmez, her işlemi onaylayabilir, her şeyi izler.

Vekil Ana Kullanıcı: Ana kullanıcının sahip olduğu bütün yetkilere sahip olarak ana kullanıcı tarafından atanan alt kullanıcıdır.

Yetkili: Ana kullanıcıya özgü işlemler dışındaki tüm işlemlerin girişini yapar, tüm işlemleri ana kullanıcı tarafından kendisine verilen işlem limitleri dahilindeki onaylayabilir, girdiği işlemler onaya düşmez, ana kullanıcı tarafından giriş yapma ve onay verme işlemlerinde kısıtlama getirilmediği sürece tüm işlemlerin girişini yapabilir ve onay verebilir.

Girişçi: Onay yetkisi yoktur, ilk oluşturulduğunda ana kullanıcıya özgü işlemler dışındaki tüm işlemlerin girişini yapar ve her şeyi izleyebilir, girişini yaptığı tüm işlemler onaya düşer. Ana kullanıcı giriş ve izleme yetkilerini sınırlandırabilir.

İzleyici: Onay ve giriş yetkisi yoktur. İlk oluşturulduğundan itibaren her şeyi izleyebilir. Ana kullanıcı tarafından sınırlanabilir.

*02.06.2014 tarihi itibariyle  onaycı rolündeki kullanıcılar yetkiliye dönüşmüştür ve yetki genişlemesi olmuştur.

Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda "Ana kullanıcınız tarafından hesapları görüntüleyebilmeniz için tanımlama yapılmamıştır" mesajı alıyorum. Neden?

Kurumsal internet bankacılığında ana kullanıcıların, alt kullanıcıları izleme ve işlem yapabilecekleri hesapları Kullanıcı Yönetimi ekranlarından tanımlaması gerekmektedir. Böyle bir hata alınıyorsa, ana kullanıcının Kurumsal internet bankacılığı aracılığıyla gerekli tanımlamaları yapması gerekmektedir.

Kurumsal İnternet Bankacılığı girişinde sorulan Kullanıcı adını nasıl öğrenebilirim?

Ana kullanıcılar kullanıcı adlarını İnternet Şubemiz giriş sayfasında bulunan Müşteri Numaramı Unuttum’a tıklayarak müşteri numaralarını öğrenebilirler. Ayrıca şubelerimizden ve 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizden de öğrenebilmektedirler. Ana kullanıcılar ile ilgili tanımlama, değişiklik ve iptaller sadece şubelerimizden yapılabilmektedir. Ana kullanıcılar, Alt kullanıcılar ile ilgili bilgileri internet şubesinde Kullanıcı Yönetimi’nden kontrol edebilmekte, güncelleyebilmekte ve iptal edebilmektedirler.​

Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda alt kullanıcılar için hesap kısıtı ve işlem kısıtı tanımlayabilir miyim?

Ana kullanıcılar, tanımladıkları alt kullanıcılar için hesap ve işlem kısıtı tanımlayabileceği gibi işlem özelinde de farklı rol tanımını yapabilmektedirler.

Kurumsal internet bankacılığında alt kullanıcıların sadece istenilen hesaplara para transferi yapabilmesini sağlayabilir miyim?

Ana kullanıcılar, alt kullanıcılar için sadece istenilen hesaplara para transferi yapabilmesi için kısıtlama yapabilmektedir.