​​​​​​​

OPİ’ye hangi adreslerden ulaşabilirim?

OPİ’ye;
www.ziraatbank.com.tr
www.ziraat.com.tr
adreslerinden OPİ girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Başvuru sonrası ilk giriş işlemini nasıl yapacağım?

Başvuru sonrası Firma müşteri numaranız, T.C Kimlik Numaranız ve kayıtlı cep telefonu numaranıza gönderilen şifreniz ile isterseniz web sayfamızdan isterseniz cihazınıza indireceğiniz OPİ uygulamamızdan ilk girişinizi gerçekleştirebilirsiniz.​

OPİ işlem saatleri nelerdir?

Ziraat Bankası Bireysel İnternet Şubesi işlem saatleri tablosu
Ana İşlem TipiAlt İşlem Tipi İşlem Gönderim Saati İşleme Alınma Saati
TALİMATLI İŞLEMLERHavale 7/24* Hafta içi 09:00-18:00
EFT 7/24* Hafta içi 09:00-17:30
Vergi 7/24* Hafta içi 09:00-18:00
Kurum 7/24* Hafta içi 09:00-18:00
SGK 7/24* Hafta içi 09:00-18:00
TOPLU İŞLEMLERHavale 7/24** Hafta içi 07:00-23:00
EFT 7/24**Hafta içi 08:30-17:00
Vergi7/2406:00-23:00
Kurum7/24Hafta içi 11:30-23:00
Maaş 7/24**00:30-21:00

*Havale, Vergi, Kurum, SGK işlemleri için 17:30' dan sonra, EFT işlemi için ise 16:30' dan sonra "Ertesi Gün" seçeneği ile işlem gönderilebilmektedir.

**Son işleme alınma saatinden sonra sadece ileri tarihli işlem gönderilebilecektir.


OPİ’den yapılan işlemler için bir ücret öder miyim?

OPİ'den yapılan işlemler, müşterilerin özel oran tanımları dikkate alınarak şubeden yapılan işlem ücretleri üzerinden fiyatlandırılmaktadır. İşlem ücretleri hakkında bilgi almak için İşlem ücretleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.


OPİ şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

OPİ’ye giriş şifresini unutan kullanıcılarımız giriş ekranlarında yer alan Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.​

OPİ’den gönderdiğim Havale, EFT, Vergi gibi talimatları veya toplu işlemleri iptal edebilir miyim?

OPİ aracılığıyla iletilen talimatlı işlemleriniz Bankamız kullanıcıları tarafından gerçekleştirilmekte olup, talimatınız işleme alınıncaya kadar talimatlarınızı iptal edebilirsiniz.

OPİ aracılığıyla iletilen toplu işlemlerinizde ise ileri tarihli girilen işlemlerde işlem gününe kadar iptal işlemi yapılabilmektedir.

Diğer durumlarda, iptal işlemi için işlemin gerçekleştiği hesabın bulunduğu Şubemiz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.


Bankanızdan EFT yaptım. Hesabımdan düştü. Fakat karşı bankaya ulaşmadı.

OPİ’den, Telefon Bankacılığından, İnternet bankacılığından, Ziraat Mobil’den ya da hesabınızın bağlı bulunduğu şubeden EFT sorgu numarasını alarak karşı bankadan EFT’nizi sorgulatabilirsiniz. EFT yaparken hesap numarası ya da ismi hatalı yazdıysanız hesabınızın bağlı bulunduğu şube ile görüşüp hbr-genel mesajı göndermesini isteyebilirsiniz.​​

İleri tarihli para transferi veya ödeme işlemlerimde, işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabımda yeterli para yoksa ne olur?

OPİ aracılığıyla ileri tarihli para transferi ya da ödeme talimatı girilebilmekte olup, talimat girildiğinde hesabınıza işlem tutarı kadar bloke konulmaktadır.

Toplu İşlemlerde ise hesabınızda yeterli para bulunmaması durumunda işlemleriniz gerçekleşmemektedir. Kısmi tutarda para olması durumunda ise kısmi ödeme gerçekleşmektedir.


İleri tarihli girdiğim işlemlerin izleme ve iptalini nasıl yapabilirim?

​​

Görüntülemek istediğiniz işlem tipine ait İşlem İzleme seçeneğine tıkladığınızda, bu işlem tipine ait Onay Bekleyen, Devam Eden, Tamamlanan ve Red/İptal edilen işlemleri izleyebilirsiniz.

Talimatlı İşlemler üzerinden gönderilen işlemlerinizi henüz işleme alınmadığı takdirde izleme ekranları üzerinden iptal edebilirsiniz.

Toplu İşlemler üzerinden gönderilen işlemleri ise işlem tarihinden önce iptal edebilirsiniz.

Dekont almak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Hem Talimatlı hem de Toplu işlemleriniz için Tamamlanan İşlemler menülerinden dekontlarınızı alabilirsiniz.​

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz, cep telefonu bilgilerini, kendi güvenlikleri için sadece şubelerimizden tanımlatabilmekte veya güncelletebilmektedir.

Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncelletmeniz ve şube veya ATM aracılığı ile sim kart blokenizi kaldırmanız gerekmektedir.​

Ziraat Bankası güvenliğim için neler yapıyor?

OPİ’den faydalanabilmek için bazı güvenlik adımlarından geçilerek kullanıcının sistem tarafından tanınması gerekmektedir. Firma Müşteri numaranız, T.C Kimlik Numaranız ve OPİ şifreniz, daha sonrasında ise SMS şifresi ile sisteme kendinizi tanıtarak kimlik doğrulamanızı gerçekleştirmiş olursunuz.

OPİ oturumunuz esnasında 5 dakika süreyle işlem yapmadığınız takdirde, bir ikaz penceresi çıkacak ve işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Bir dakika içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermediğiniz veya oturumu kapat seçeneğini tıkladığınız durumlarda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturum süreniz devam edecektir.​

SMS Doğrulaması nedir?

SMS Doğrulama uygulaması, müşterilerimizin OPİ’ye giriş yaparken veya giriş yaptıktan sonra işlemler esnasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla kullanılan güvenlik tercihlerinden biridir.

Kayıtlı cep telefonunuza mesaj olarak gönderilen şifre 3 dakika süre ile geçerli olup, daha sonra kullanılması mümkün değildir. Bu süre içerisinde işleminizi tamamlayamadıysanız işleminize tekrar başlayarak yeni SMS mesajını kullanmanız gerekmektedir.

Cep telefonunuzun kapsama alanı dışında olması, kapalı olması gibi durumlarda işlem yapılamayacaktır. Gönderilen mesajlar ücretlendirilmemektedir.​

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

OPİ’ye her girdiğinizde tarayıcınızın adres bölümüne ziraatbank.com.tr yazıp, açılacak sayfadaki OPİ linkine tıklamalısınız. Ziraat Bankası sitesine bağlanabileceğiniz diğer adresler şunlardır:
http://www.ziraat.com.tr/
http://www.ziraatbank.com.tr/

Ortak kullanıma açık internet kafe gibi yerlerdeki bilgisayarlardan OPİ’ ye giriş yapmayınız.

Yalnızca lisanslı işletim sistemlerini kullanınız ve web tarayıcınızı güncel tutunuz. Zararlı yazılımlar, güncelliğini kaybetmiş işletim sistemi ve tarayıcılardaki güvenlik açıklarını kullanır.

İnternet kullanımı sırasında olası güvenlik açıklarının tespiti, giderilmesi ve olabilecek saldırılara karşı korunabilmeniz için bir anti virüs programı, bir casus tarayıcı program (anti spyware – anti malware) ve bir güvenlik duvarı yazılımı (Firewall) kullanmanız çok önemlidir. Bazı güvenlik yazılımları, bu üç özelliği birden bünyesinde barındırır.

Casus tarayıcı programlar, internet kullanım bilgilerinizi toplamaya çalışan casus yazılımlara karşı bilgisayarınızı korurken güvenlik duvarı yazılımları, bilgisayarınızdaki programlarının bilginiz dışında internete bağlanmalarına engel olur.

Bilgisayarınızda anti-virüs yazılımı kullanınız ve veri tabanınızı güncel tutunuz. Periyodik olarak virüs taraması yapınız.

Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizin; telefonda ya da e-posta yoluyla talep edilmesi durumunda son derece dikkatli ve şüpheci davranmalısınız.

Tanıdığınız kişilerden bile olsa e-posta ya da sohbet ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda belirtilen adresler dışındaki herhangi bir linki tıklayarak OPİ’ ye erişmeyi denemeyiniz.

Şifrenizi hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.

Firma Müşteri numaranızı, T.C kimlik numaranızı ve şifrenizi; aynı yerde saklamayınız. Kolay erişilebilecek yerlere not etmeyiniz.

Kart bilgileriniz, Firma müşteri numaranız, T.C kimlik numaranız, OPİ şifreniz ve cep telefonunuza gönderilen tek kullanımlık işlem onay şifreniz sadece size özeldir. Bu bilgileri Bankamız personeli dâhil, kimseyle paylaşmayınız.

Sizi telefon ile arayarak kart bilgilerinizi ve her türlü şifrenizi okumanızı ve tuşlamanızı isteyen kişilere itibar etmeyiniz.

Şifrenizi belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek kişisel bilgilerinizi (doğum yılınız, tuttuğunuz takım vb.) kullanmayınız.

Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postaları açmayınız, dosyaları kabul etmeyiniz.

E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.

Ziraat Bankası e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.

Şifrenizi, belirli sıklıklarla değiştiriniz.

E-posta gibi diğer internet hizmetlerine erişim için kullandığınız detayları kullanmaktan kaçınınız.

" OPİ’ye güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?" sorusuna cevap olarak verilen kontrolleri, OPİ’ ye girişlerinizde yapınız.


OPİ’ye güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?

Giriş ekranın ilk sayfasında Firma müşteri numaranız, T.C. kimlik numaranız ve şifrenizi girdikten sonra 2. ekranda mutlaka adınız ve soyadınız çıkacaktır. Sonrasında telefon numaranıza gelen SMS şifresini girerek OPİ’ ye giriş yapabilirsiniz.

Tarayıcınızın adres çubuğu kısmına http://www.ziraatbank.com.tr yazarak erişim sağlayınız. OPİ adresinin " https://opi.ziraatbank.com.tr/" olmasına dikkat ediniz. Profil sayfanızdan, OPİ’ye son giriş tarih ve saatiniz hakkında bilgi alabilirsiniz. ​

OPİ SSL Güvenlik Sertifikası nedir?

OPİ SSL Güvenlik Sertifikası, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi, gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlem ve bilginin gizlilik ve bütünlüğü korunur.

Güvenliğiniz için OPİ; sunucu sertifikaları 128/256 bit şifreleme özelliğine sahip, kullanıcılarının sahtecilik amaçlı siteleri güvenli sitelerden daha kolay ayırt etmelerinin yanı sıra phishing ve diğer kimlik hırsızlığı saldırılarından korunmalarını sağlayan "Comodo RSA Organization Validation Secure Server CA" sertifikalarını kullanmaktadır.

Bu özelliği destekleyen güncel bir tarayıcı kullanıyorsanız, Comodo RSA Organization Validation Secure Server CA Sertifikası sayesinde, OPİ’ye girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünecektir. Ziraat.com.tr’nin güvenilir bir site olduğuna ilişkin sertifika detaylarına, adres satırına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür.

Bazı tarayıcılar bu sertifikayı tanır fakat sunduğu özelliklerden faydalanamazlar, yani bu tarayıcılarda yeşil adres satırı özelliği bulunmaz. Comodo RSA Organization Validation Secure Server CA sertifikası %99,3 tarayıcı uyumluluğu vardır ve SGC özelliği sertifikanız, eski tip tarayıcılarda da desteklenir.

Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera gibi güncel bir tarayıcı kullanmanızı; eğer kullanmıyorsanız yazılımcı firma resmi sitelerinden tarayıcılarınızı ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ediyoruz.


OPİ’ye nasıl başvurabilirim?

OPİ’ye size en yakın şubemizden başvurabilirsiniz.

Başvurunuz onaylandıktan sonra OPİ şifreniz cep telefonunuza SMS olarak gönderilecektir.


OPİ’den hangi işlemleri yapabilirim?

OPİ’den yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen OPİ'den yapılabilecek işlemleri görebilmek için tıklayınız.


İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?

OPİ ana kullanıcıları için işlem limitleri ilk tanım aşamasında belirlenmekte olup, ana kullanıcı limit güncelleme talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz. Alt kullanıcı limit güncellemeleri ise ana kullanıcı tarafından yapılabilmektedir.​

OPİ’ye mevcut ürün ve hesaplarım otomatik olarak tanımlanır mı?

OPİ’de izleyebileceğiniz ve kullanabileceğiniz hesap ve işlem türleri ilk tanım aşamasında belirlenmektedir.


Hesabımı OPİ’de göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

OPİ’de izleyebileceğiniz hesaplar ilk tanım aşamasında belirlenmekte olup, hesaplarınıza ilişkin güncelleme talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.​

İşlem yapmadan sadece hesaplarımı izlemek için OPİ tanımı yapılabilir mi?

OPİ’de izlemek istediğiniz hesaplar için seçim yapılarak, sadece hesap izlemek amacıyla da tanım yapılabilmektedir.​

OPİ’ye giriş için neler gerekli?

OPİ başvurusu için Bankamızda cari hesabınızın bulunması ve teyitli cep telefonu bilginiz zorunlu olup, hesap açılabilmesi için de mevzuatımıza göre ilgili belge ve evrakları tamamlamanız gerekmektedir.

Bankamızda tüzel ve şahıs firma tanımı olan müşterilere; başvuruda bulunmaları ve Ana Kullanıcılar için teyitli SMS telefon numarası tanımlatarak OPİ hizmetlerinden yararlanma imkânı verilebilecektir.​

OPİ’de hangi roller vardır ve yetkileri kısaca nasıldır?

OPİ’de tanımlanabilecek roller aşağıda ifade edilmiştir.

Standart Ana Kullanıcı: Verilen yetkiler dahilinde işlem yapabilen bir kullanıcı tanımını ifade eder.

Müşterek Ana Kullanıcı: Verilen yetkiler dahilinde, sadece birlikte işlem yapabilen (bir ana kullanıcın yaptığı işlemin diğer ana kullanıcının onayına tabi olması) iki ana kullanıcı tanımını ifade eder.

Münferit Ana Kullanıcı: Verilen yetkiler dahilinde birbirinden bağımsız işlem yapabilen iki ana kullanıcı tanımını ifade eder.

Özel Ana Kullanıcı: Birden fazla şubede hesabı olan ve her şube hesabı için ayrı ana kullanıcı tanımı yapılabilen kullanıcı tanımını ifade eder.

Alt Kullanıcı: Ana kullanıcı tarafından tanımlanan yetkiler dahilinde işlem yapabilen kullanıcı tanımını ifade eder.>


OPİ’de alt kullanıcılar için hesap ve işlem kısıtı tanımlayabilir miyim?

Ana kullanıcılar tanımladıkları alt kullanıcılar için işlem ve hesap kısıtı tanımlayabilir, işlemlerin limite ve onaya tabi olmasını sağlayabilir.​

OPİ Mobil’e nereden ulaşabilirim?

OPİ Mobil’e Android ve IOS marketlerinden aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
Android
IOS


OPİ Mobil’den hangi işlemleri yapabilirim?

OPİ Mobil’den yapılabilecek işlemleri görmek için OPİ Mobil'den yapılabilecek işlemleri görmek için tıklayınız.