Ziraat Mobil’e nereden ulaşabilirim?

Ziraat Mobil’e Android ve IOS marketlerinden aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

https://itunes.apple.com/tr/app/ziraat-mobil/id885993234?mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziraat.ziraatmobil

Başvuru sonrası ilk giriş işlemini nasıl yapacağım?

Başvuru sonrası müşteri numaranız ve kayıtlı cep telefonu numaranıza gönderilen internet ve mobil bankacılığı şifreniz ile isterseniz internet bankacılığımızdan isterseniz cihazınıza indireceğiniz Ziraat Mobil uygulamamızdan ilk girişinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ziraat Mobil işlem saatleri nelerdir?

Döviz Alış / Satış :24 saat
Arbitraj :24 saat
Havale :24 saat
EFT :08:30 – 17:00
Başkent Doğalgaz:08:00 – 20:00
D-Smart NET, Smile ADSL:01:00 – 17:30
İSKİ Su:01:00 - 21:00
Fatura, Vergi, Sigorta, Bağış, SGK, Eğitim, TL Yükleme, Şans Oyunları ve diğer ödemeler:24 saat (Gün sonu hariç)
B Tipi Likit Fon:24 Saat
Likit Dışı B Tipi Fonlar:09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
A Tipi Fonlar:09:00 – 16:30 – 18:00-08:59
Anapara Koruma Amaçlı Fonlar:09:00 – 17:00
Vadesiz Altın Alış ve Satış:USD Hesaptan – 09:00 – 18:00
TL Hesaptan – 24 saat
Yurtkur ödemeleri:01:00 - 23:30

İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?

Bireysel İnternet Şubesi’nde yer alan İşlem Limiti Tanımlama ekranından dilediğiniz işlemin günlük limitini düşürebilirsiniz. Limitinizi Bankamız limitleri üzerinde olmamak kaydıyla, 0850 220 00 00 nolu müşteri hizmetlerimizden yükseltebilirsiniz.

Limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.

Ziraat Mobil’den yaptığım işlemler için bir ücret öder miyim?

​​İnternet ve mobil bankacılıktan yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için İnternet ve mobil bankacılıktan yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.

Yatırım hesabımı Ziraat Mobil’den görüntülemek ve/veya işlem yapmak için ne yapabilirim?

Hesabınız bulunan herhangi bir şubemizden Yatırım hesabınızın bağlı olduğu vadesiz hesabınızı tanımlatarak Ziraat Mobil’den Yatırım hesabınızı kullanabilirsiniz.

Ziraat Mobil’den açtığım hesabımı kapatmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Hesabınızı Ziraat Mobil’den veya hesabınızın bulunduğu Ziraat Bankası şubesine giderek kapatabilirsiniz.

Ziraat Mobil’den yanlış ödediğim fatura veya vergiyi, hatalı göndermiş olduğum havale ya da EFT’yi iptal edebilir miyim?

Ziraat Mobil aracılığıyla gerçekleşen işlemler gerçek zamanlı (çevrimiçi) işlemlerdir ve iptali mümkün olmamaktadır.

İptal işlemi için işlemin gerçekleştiği hesabın bulunduğu Şubemize gitmeniz gerekmektedir.

Bankanızdan EFT yaptım. Hesabımdan düştü. Fakat karşı bankaya ulaşmadı.

Telefon Bankacılığından, İnternet Şubeden, Ziraat Mobil’den ya da hesabınızın bağlı bulunduğu şubeden EFT sorgu numarasını alarak karşı bankadan EFT’nizi sorgulatabilirsiniz. EFT yaparken hesap numarası ya da ismi hatalı yazdıysanız hesabınızın bağlı bulunduğu şube ile görüşüp hbr-genel mesajı göndermesini isteyebilirsiniz.

Hesap hareketlerini işlem tarihine göre sorgulamakla muhasebe tarihine göre sorgulamak arasında ne fark vardır?

Hafta sonu ve tatil günlerinde yaptığınız işlemlerin bankacılık sisteme yansıması bir sonraki iş günü olacaktır.

Hesap hareketleriniz İşlem Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin yapıldığı tarihe göre, Muhasebe Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin bankacılık sistemine yansıdığı tarihe göre listelenir.

Fatura ödeme işlemleri ile yapabileceğim işlem sayısı veya tutarı ile ilgili bir kısıt var mıdır?

Bireysel İnternet Bankacılığı müşterilerimiz bir ay içinde en fazla 30, kurumsal müşteriler ise 70 adet fatura ödeyebilirler.

Aylık olarak ödenebilecek maksimum fatura tutarı ile ilgili herhangi bir limit yoktur.

İleri tarihli para transferlerimde, düzenli ya da otomatik ödeme talimatlı işlemlerimde, işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabımda yeterli para yoksa ne olur?

İşleminiz gerçekleştirilebilmesi için işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabınızda yeterli para olmasına/alternatif bir hesap ya da Kredili Mevduat Hesabı tanımlamış olduğunuza dikkat etmeniz gerekmektedir.

İleri tarihli yaptığım EFT’nin izleme ve iptalini nasıl yapabilirim?

Ziraat Mobil’de Para Transferleri ->​ Transfer Talimatlarım başlığı altından yaptığınız ileri tarihli EFT’yi görüntüleyebilir, düzenleyebilir ve kaldırabilirsiniz. Yalnızca EFT değil, yapmış olduğunuz tüm para transferi talimatlarınızla ilgili işlemleri görüntülenen listeden gerçekleştirebilirsiniz.

Dekont almak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

İnternet ve mobil bankacılıkta işleminiz gerçekleştirildikten sonra mail adresinizi yazarak dekontun mail adresinize gönderilmesini sağlayabilirsiniz. İşlem esnasında dekont gönderimi yapamadıysanız, işlem sonrasında hesaplarım altından, işlem yapmış olduğunuz hesabı seçerek hesap hareketlerinden işleminizin detayına tıkladıktan sonra dekont gönder tuşuna basarak mail adresinize dekontunuzu gönderebilirsiniz.

Mobil’de Hesap hareketlerimi nerden göreceğimi öğrenebilir miyim?

Mobil’de menüden Hesaplarım’ı seçtikten sonra herhangi bir hesabı seçerek hesap hareketlerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Bankkart hesap ekleme/çıkarma işlemini Mobil'de nasıl yapabilirim?

Menüde Kartlarım – Bankkartlarım başlığı altından hesap ekleme/çıkarma işlemini yapmak istediğiniz kartı seçtikten sonra Kart Ayarları bölümü içinde Hesap Ekleme/Çıkarma işlemini seçerek işleminizi yapabilirsiniz. Ek olarak aynı adımları izleyerek İşlem Kısıtı Belirleme, Limit Belirleme ve Şifre Belirleme işlemlerini de gerçekleştirebilirsiniz.​

Yurtdışına çıkacağım. Mevcut GSM operatörümü yurtdışında kullanamayacağım. Bu durumda Ziraat Mobil’e nasıl giriş yapabilirim?

İnternet Şubesi Yurt dışı IP erişimi açma işlemlerini dilerseniz seyahatiniz öncesinde Ziraat Mobil’den veya İnternet Bankacılığından Profil ve Ayarlarım ->​ Erişim Tanımlama adımlarından ‘’Yurt İçi ve Yurt Dışı Erişim İstiyorum.’’ seçeneğini seçerek yapabilirsiniz. Ek olarak tanımlama yapmadan yurt dışına çıkmanız durumunda da İnternet Şube giriş ekranındaki “Müşteri numaranız Yurtdışı IP adresinden internet bankacılığı erişimine kapalı konumdadır. Açmak için lütfen tıklayınız” uyarısı linkinden kart bilgilerinizi kullanarak gerekli adımları tamamladıktan sonra internet şubesi yurt dışı IP adresinden giriş için kullanıma açılacaktır. Ayrıca 7 gün 24 saat hizmet alabileceğiniz +90 850 220 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'miz ile işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.​

SMS Doğrulaması nedir?

SMS Doğrulama uygulaması, müşterilerimizin internet ve mobil bankacılığa giriş yaparken veya giriş yaptıktan sonra işlemler esnasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla kullanılan güvenlik tercihlerinden biridir.

Kayıtlı olmayan alıcılara ve abonelere yapılan para transferi gibi işlemlerde tek seferlik kullanım olanağı sağlayan bir şifre üretilerek, kayıtlı cep telefonunuza mesaj olarak gönderilmektedir. Gönderilen şifre 3 dakika süre ile geçerli olup, daha sonra kullanılması mümkün değildir. Bu süre içerisinde işleminizi tamamlayamadıysanız işleminize tekrar başlayarak yeni SMS mesajını kullanmanız gerekmektedir.

Cep telefonunuzun kapsama alanı dışında olması, kapalı olması gibi durumlarda işlem yapılamayacaktır. Gönderilen mesajlar şimdilik ücretlendirilmemektedir.

Ziraat Onay nedir?

Ziraat Onay uygulaması, müşterilerimizin internet ve mobil bankacılığa giriş yaparken veya giriş yaptıktan sonra işlemler esnasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla kullanılan güvenlik tercihlerinden biridir.

Ziraat Mobil uygulamasına, SMS ile giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarlarım menüsünden güvenlik tercihinizi Ziraat Onay olarak belirleyebilirsiniz. Ziraat Mobil’e bir sonraki girişinizde sadece internet bankacılığı şifrenizi tuşlayarak giriş yapabilirsiniz. İnternet bankacılığına giriş yaparken veya yine internet bankacılığında işlem onaylarında, kayıt altına alınmış olan cihazınıza bildirim gönderilmektedir.

Ziraat Onay’ın aktive edildiği cihazınızın internete bağlı olmaması durumunda bildirim gönderimi yapılamayacaktır. Gönderilen bildirimler ücretlendirilmemektedir. Ayrıca Ziraat Onay’ın aktive edildiği cihazdaki Ziraat Mobil’in kaldırılması halinde Ziraat Onay’ı yeniden en baştan aktive etmeniz gerekmektedir.

Ziraat Onay aktive edilen cihaz dışında, başka bir cihazdan giriş yapılmak istendiğinde aktivasyonun yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Ziraat Onay’ı yurt dışında kullanabilir miyim?

Evet. Ziraat Onay’ı yurt dışında kullabilirsiniz. Detaylı bilgi için Detaylı bilgi için tıklayınız.

Ziraat Onay bildirimi gelmiyor. Neden?

Ziraat Onay bildiriminin gelebilmesi için cihazınızın internete bağlı olup olmadığını kontrol ediniz. İnternete bağlı olduğu halde bildirim iletilmiyorsa, cihazınızın Ayarlar- Uygulamalar başlıkları altından Ziraat Mobil uygulamamıza bildirim izni verdiğinizden emin olunuz.

Ziraat Mobil’i cihazınızdan sildiğiniz takdirde Ziraat Onay bağlantınızın kesileceğini ve yeniden Ziraat Onay’ı aktive etmeniz gerektiğini unutmayınız.

Yurt dışından getirttiğim telefon için İB ve Mobil'den ödeme yapılıyor mu?

Evet. ‘’Ödemeler -> Vergiler ve Resmi Kurumlar -> Vergi Ödeme ->​ Vergi Türü İle Öde’’ işlem adımlarını takip ederek ‘’Yolcu Beraberinde Getirilen Telefon Kul. İzin Harç’’ başlığı altında ödeme yapabilirsiniz. Ancak daha sonra ödeme dekontunun çıktısı ile birlikte operatörünüzün mağazasına giderek telefonun açılması işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

İşlem limit tanımlama işlemlerini nereden yapabilirim?

İşlem tanımlama işlemlerinizi Profil ve Ayarlarım menüsü altından yapabilirsiniz.​

Harçlık avans limit/işlem bilgilerini Mobil ve İB'den görebiliyor muyum?

Evet, hem internet bankacılığından hem de Ziraat Mobil’den görüntüleyebilirsiniz. Kartlarım başlığı altında ilgili kartınızı seçerek bakiyenizi izleyebilirsiniz.​

QR Kod ile hangi işlemleri yapabilirim?

Ziraat Mobil uygulaması yüklü olan cihazınız ve ATM aracılığı ile, QR kod ile para çekme ve yatırma işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

QR Kod ile nasıl işlem yapabilirim?

QR Kod ile Para Çekme/Yatırma işlemi yapabilmek için, Ziraat Mobil’i cihazınıza kurduktan sonra kamera iznini verdiğinize emin olunuz. Daha sonra Ziraat Mobil’e giriş yaparak, yapmak istediğiniz işlemi seçip ATM’den ilgili işleminize devam edebilirsiniz.

Ziraat Mobil’i cihaza yükledikten sonra kamera izni istiyor. Kameramın kullanılmasını istemiyorum. Ne yapmam gerekir?

Kamera izni, QR kod ile ATM’lerden kartsız ve kolayca para çekmeniz için alınması gereken bir izindir. Kameranız yalnızca işleminiz esnasında ATM’de oluşturulan QR kodun okutulması için açılır. Eğer kamera iznini kapatmak istiyorsanız, cihazınızın Ayarlar- Uygulamalar bölümünde Ziraat Mobil’i seçerek kamera iznini kapatabilirsiniz.

Ziraat Mobil’i İngilizce’ye çevirdim. Türkçe’ye dönemiyorum. Ne yapmam gerekir?

Ziraat Mobil uygulamamızı açtıktan sonra gelen ekranda sağ üst köşede EN yazılı geliyorsa, uygulama dil tercihinizin Türkçe olduğunu gösterir. Eğer sağ üst köşede TR yazılı geliyorsa, uygulama dil terchiniz İngilizce’dir. Buraya tıklayarak uygulama dil tercihinizi değiştirebilirsiniz.

İşlem yapmadığım halde cep telefonuma şifre veya bilgilendirme mesajı geldi. Ne yapmalıyım?

0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi aramanız gerekmektedir.

Ziraat Bankası güvenliğim için neler yapıyor?

Ziraat Bankası internet ve mobil bankacılığından faydalanabilmek için bazı güvenlik adımlarından geçilerek kullanıcının sistem tarafından tanınması gerekmektedir. Müşteri numaranız ve internet bankacılığı şifreniz, daha sonrasında ise SMS/OTP şifresi veya Ziraat Onay bildirimi ile sisteme kendinizi tanıtarak kimlik doğrulamanızı gerçekleştirmiş olursunuz.

Herhangi bir sebeple, kötü niyetli kişiler tarafından şifrenizin öğrenilmesi durumuna önlem olarak müşterilerimiz OTP cihazı da kullanabileceklerdir. OTP cihazına sahip müşterilerimize; internet ve mobil bankacılık girişlerinde ve belirli işlemlerin onay aşamasında OTP cihazı tarafından üretilen, tek kullanımlık şifre sorulmaktadır. Böylelikle şifre ele geçirilse bile, internet ve mobil bankacılığınıza kimse ulaşamayacaktır. Herhangi bir sebeple internet ve mobil bankacılığınıza ulaşıldığında para transferleri, alıcı tanımlama gibi kritik işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için OTP sahibi müşterilerimizin OTP şifrelerini girmeleri gerekmektedir. Güvenlik tercihinize göre bu şifre SMS şifresi veya Ziraat Onay bildirimi de olabilmektedir.

Buna ek olarak, hem Ziraat Mobil hem de internet bankacılığı girişlerinde güvenlik tercihi olarak sunulan Ziraat Onay teknolojisi sayesinde, müşterilerimizin akıllı cep telefonlarıyla (iOS veya Android) cihaz eşleşmesi yapılarak üst seviye bir güvenlik doğrulaması sağlanmaktadır. Güvenlik tercihinizi Ziraat Onay olarak değiştirmek için, uygulama marketleri üzerinden (Google Play, App Store, Windows Store) indirebileceğiniz mobil uygulamamızı kullanabilirsiniz. (bkz:Ziraat Onay)

Ayrıca internet ve mobil bankacılığımız kullanılarak gerçekleştirilen, belirlediğiniz tutarlar üzerindeki kritik işlemler SMS (kısa mesaj) ile size bildirilecektir. Böylelikle bilginiz dışında internet ve mobil bankacılığınız kullanılmayacak ve işlemlere anında müdahale edebileceksiniz.

İnternet ve mobil bankacılığı oturumunuz esnasında 5 dakika süreyle işlem yapmadığınız takdirde, bir ikaz penceresi çıkacak ve işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Bir dakika içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermediğiniz veya oturumu kapat seçeneğini tıkladığınız durumlarda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturum süreniz devam edecektir.

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

  • Ziraat Mobil ve Ziraat Tablet uygulamalarımızı, sadece uygulama marketleri (Google Play, App Store, Windows Store) üzerinden indiriniz.
  • Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizin; telefonda ya da e-posta yoluyla talep edilmesi durumunda son derece dikkatli ve şüpheci davranmalısınız.
  • Şifrenizi hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.
  • Müşteri numaranızı ve şifrenizi; aynı yerde saklamayınız. Kolay erişilebilecek yerlere not etmeyiniz.
  • Kart bilgileriniz, müşteri numaranız, internet bankacılığı şifreniz ve cep telefonunuza gönderilen tek kullanımlık işlem onay şifreniz sadece size özeldir. Bu bilgileri Bankamız personeli dâhil, kimseyle paylaşmayınız.
  • Sizi telefon ile arayarak kart bilgilerinizi ve her türlü şifrenizi okumanızı ve tuşlamanızı isteyen kişilere itibar etmeyiniz.
  • Şifrenizi belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek kişisel bilgilerinizi (doğum yılınız, tuttuğunuz takım vb.) kullanmayınız.
  • Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postaları açmayınız, dosyaları kabul etmeyiniz.
  • E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.
  • Ziraat Bankası e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.
  • Şifrenizi, belirli sıklıklarla değiştiriniz.

Mobil bankacılığa nasıl başvurabilirim?

Ziraat Mobil uygulamasını cihazınıza indirdikten sonra giriş ekranında yer alan “Hemen Başvur” seçeneğinden ya da “ Başvurular” ekranından Bankamızda kayıtlı iletişim numaranız ve kart bilgileriniz ile Online Başvuru yapabilirsiniz. Gerçekleştirilen kontroller sonrasında internet ve mobil bankacılık şifreniz cep telefonunuza SMS ile gönderilecek ve tüm bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirebileceksiniz.

SMS ulaşmadığı takdirde, internet bankacılığı ve Ziraat Mobil uygulamasında yer alan Şifremi Unuttum linki ile veya Müşteri İletişim Merkezi aracılığı ile ilk şifrenizi oluşturabilirsiniz.

Ziraat Mobil uygulamasına, SMS ile giriş yaptıktan sonra Güvenlik Ayarlarım menüsünden güvenlik tercihinizi Ziraat Onay olarak belirleyebilir, müşteri numaranız ile cihaz eşleştirme özelliği sayesinde bundan sonra Ziraat Mobil’e sadece şifrenizi kullanarak giriş yapabilirsiniz.


Ziraat Mobil’den hangi işlemleri yapabilirim?

Ziraat Mobil'den yapılabilecek işlemleri görmek için Ziraat Mobil'den yapılabilecek işlemleri görmek için tıklayınız.

Ziraat Mobil’e mevcut ürün ve hesaplarım otomatik olarak tanımlanır mı, görüntülemek ve işlem yapmak istemediğim hesaplarımı nasıl kısıtlayabilirim?

Mevcut ürün ve hesaplarınız internet bankacılığı başvurunuz sırasında Ziraat Mobil’e otomatik olarak tanımlanmaktadır. İnternet Bankacılığınız bulunmasına rağmen hesaplarınızı Ziraat Mobil’de göremiyorsanız dilediğiniz hesapları şubelerimizden internet bankacılığına tanımlatmanız gerekmektedir. Hesaplarınıza kısıt getirmek isterseniz İnternet Bankacılığımız’da Profil ve Ayarlar ->​ Hesap Kısıtı adımlarını izleyerek hesaptan işlem yapılmaması için “Sadece İzleme Yetkisi”, hesabın hiç görüntülenmemesi için “Hiç Gösterme” seçimlerini yaparak kısıt işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ziraat Mobil’den hangi ürün ve hizmetlere başvurabilirim?

Ziraat Mobil’den Bireysel Kredi, Kredi Kartı, Limit Arttırım, Kredili Mevduat Hesabı, Sigorta, BES, Telefon Bankacılığı, Emekli Bankacılığı başvurularında bulunabilirsiniz. Başvurabileceğiniz tüm ürün ve hizmetlere işlem setlerimizden ulaşabilirsiniz. İşlem setlerimize ulaşmak için tıklayınız​.

Ziraat Mobil şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

Ziraat Mobil giriş şifrelerini unutan bireysel kullanıcılarımız giriş ekranında yer alan Şifremi Unuttum linki üzerinden dilerlerse kart bilgilerini, dilerlerse de T.C. Kimlik Kartlarını kullanarak yeni şifre oluşturabilirler.​

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz, cep telefonu bilgilerini, kendi güvenlikleri için sadece şubelerimizden tanımlatabilmekte veya güncelletilebilmektedir.

Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncelletmeniz ve şube veya ATM aracılığı ile sim kart blokenizi kaldırmanız gerekmektedir.

Hesabımı Ziraat Mobil’de göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

Ziraat Mobil’de hesabıma giriş yaparken ek güvenlik tercihi olarak Parmak İzi ile giriş özelliğini nasıl kullanabilirim?

Ziraat Mobil’de giriş yaparken Parmak İzi ile Giriş özelliğini kullanabilmeniz için cihazınızın bu özelliği desteklemesi durumunda, Profil ve Ayarlar ->​ Güvenlik Tercihi ekranından bu özelliği aktifleştirebilirsiniz. Bu sayede şifrenizi girdikten sonra parmak izinizle de doğrulama yaparak hesabınız için güvenlik önlemlerinizi artırabilirsiniz.

Ziraat Mobil anlık bildirimlerimi nasıl aktifleştirebilirim?

Profil ve Ayarlar ekranında Bilgilendirme Tercihlerim’i seçerek hesabınızdaki para transferi, maaş ödemesi, kurum ödemesi gibi para girişlerini, kredi kartınızın borç durumu, son ödeme tarihi, hesap kesim tarihi, vadeli hesabınızın vade dönüşü, şube ve ATM kanallarımızdan yapılan para çekme işlemlerini anlık bildirim, SMS bildirimi veya E-posta bildirimi olarak almayı tercih edebilirsiniz. Alacağınız bildirimler için ilgili tutar aralığını da aynı alandan belirleyebilirsiniz.​

Ziraat Mobil’den, İnternet Bankacılığından veya Şubeden yaptığım başvuruların akıbetini Ziraat Mobil’den takip edebilir miyim?

Evet, Ziraat Mobil’de Başvurular ->​ Başvuru Takip adımlarını izleyerek Ürün Başvurularınızı Dijital Başvurularım ve Şubeden Başvurularım başlıkları altından takip edebilirsiniz. Bunun yanında Kart Gönderi Takip ve Kurumsal Kredi Başvuru İzleme gibi işlemleri de yine Başvuru Takip başlığı altından gerçekleştirebilirsiniz. ​​​

Ziraat Mobil Kurumsal’a nasıl başvurabilirim?

Kurumsal internet bankacılığına en yakın şubemizden başvurabilirsiniz.

Şubemizden müşteri numaranız verilecek ve başvurunuz onaylandıktan sonra internet ve mobil bankacılık şifreniz cep telefonunuza SMS olarak gönderilecektir.

Kurumsal İzleme müşterisiyim. Ziraat Mobil Kurumsal’dan yararlanabilir miyim?

Evet, Giriş ekranından Kurumsal’ı seçip kullanıcı bilgileriniz ve şifrenizle giriş yaparak hesaplarınızı Ziraat Mobil’den de izleyebilirsiniz.​

Ziraat Mobil Kurumsal’dan hangi işlemleri yapabilirim?

Ziraat Mobil Kurumsal’dan yapılabilecek işlemleri görmek için Ziraat Mobil Kurumsal’dan yapılabilecek işlemleri görmek için tıklayınız.

Ziraat Mobil Kurumsal’a mevcut ürün ve hesaplarım otomatik olarak tanımlanır mı?

Mevcut ürün ve hesaplarınız internet bankacılığı başvurunuz sırasında Ziraat Mobil’e otomatik olarak tanımlanmaktadır. İnternet Bankacılığınız bulunmasına rağmen hesaplarınızı Ziraat Mobil’de göremiyorsanız dilediğiniz hesapları şubelerimizden internet bankacılığına tanımlatmanız gerekmektedir.​

Ziraat Mobil Kurumsal şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?

Ziraat Mobil giriş şifrelerini unutan kurumsal kullanıcılarımız giriş ekranında yer alan Şifremi Unuttum linki üzerinden dilerlerse kart bilgilerini, dilerlerse de T.C. Kimlik Kartlarını kullanarak yeni şifre oluşturabilirler.​

Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?

Müşterilerimiz ana kullanıcı ise, cep telefonu bilgilerini, kendi güvenlikleri için sadece şubelerimizden tanımlatabilmekte veya güncelletilebilmektedir.

Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncelletmeniz ve şube ya da ATM aracılığı ile sim kart blokenizi kaldırmanız gerekmektedir.

Ancak alt kullanıcının cep telefonu bilgisi ve Sim kart blokesi ana kullanıcı tarafından Kurumsal internet bankacılığında Kullanıcı Yönetimi ekranlarından gerçekleştirilmektedir.

Hesabımı Ziraat Mobil Kurumsal’da göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.

Şubede tanımlama yapıldığı halde, internet ve mobil bankacılığınızda görüntüleyemiyorsanız, Kullanıcı Yönetimi ekranında önce ana kullanıcı olarak kendinize, daha sonra alt kullanıcılara hesap tanımlama yapmanız gerekmektedir.

Ziraat Mobil Kurumsal’da hangi roller vardır ve yetkileri kısaca nasıldır?

Kurumsal İnternet Bankacılığı alt kullanıcıları için Tam Yetkili, Girişçi ve İzleyici olmak üzere üç adet rol vardır.

  • Tam Yetkili alt kullanıcı finansal işlemleri yapmaya ve aynı zamanda yetki/senaryo tanımlamaları dahilinde yapılan finansal işlemleri onaylamaya yetkilidir.
  • Girişçi rolündeki alt kullanıcı tek başına finansal işlem yapmaya yetkili değildir, yaptığı işlemler onay gerektirmektedir.
  • İzleyici rolündeki alt kullanıcının ise sadece hesapları izlemeye yetkisi bulunmaktadır.

Kurumsal izleme bankacılığı için ise yalnızca izleyici alt kullanıcı rolü bulunmaktadır.

Ziraat Mobil Kurumsal’da “Ana kullanıcınız tarafından hesapları görüntüleyebilmeniz için tanımlama yapılmamıştır.” mesajı alıyorum. Neden?

Kurumsal internet bankacılığında ana kullanıcıların hem kendilerine hem de alt kullanıcılara izleyip, işlem yapabilecekleri hesapları Kullanıcı Yönetimi ekranlarından tanımlaması gerekmektedir. Böyle bir hata alınıyorsa, ana kullanıcının Kurumsal internet bankacılığı aracılığıyla gerekli tanımları yapması gerekmektedir.

Ziraat Mobil Kurumsal’a girişte sorulan kullanıcı adımı nasıl öğrenebilirim?

Kurumsal internet bankacılığında kullanıcı adınız kendi müşteri numaranızdır. Alt kullanıcılar giriş yaparken müşteri numaranız yazan kısma kurumsal hesabın müşteri numarasını, kullanıcı adınız yazan kısma ise kendi müşteri numaralarını yazarak giriş yapabilirler.​

Kurumsal İnternet ve Kurumsal İzleme Bankacılığı arasındaki farklar nelerdir?

Kurumsal İnternet Bankacılığı, hesaplarınızdan finansal işlemleri de yapabildiğiniz, alt kullanıcılarınıza tam yetkili, girişçi, izleyici gibi roller verebildiğiniz, finansal işlemlerinizdeki onay mekanizması için gelişmiş senaryo yapılarını kurup, yetkilendirmeler yaparak hesaplarınızı ve işlemlerinizi yönetebildiğiniz tüzel internet bankacılığı yapımızdır.

Kurumsal İzleme Bankacılığı ise hesaplarınızdan finansal işlem yapmak istemediğiniz, yalnızca hesaplarınızdaki hareketleri izleyebildiğiniz tüzel internet bankacılığı yapımızdır. Kurumsal İzleme Bankacılığının yalnızca İzleyici rolünde alt kullanıcıları olabilir ve sizler hesabın ana kullanıcıları olarak hangi alt kullanıcının hangi hesapları izleyebileceğini bu yapıyla belirleyebilirsiniz. Sizler için sunmuş olduğumuz bu iki farklı yapıdan kurumsal ihtiyaçlarınız çerçevesinde dilediğinizi seçerek bankacılık işlemlerinizde zamandan kazanabilirsiniz.

​​​

Kurumsal hesabımda yapılan işlemlere Ziraat Mobil üzerinden onay verebilir miyim?

Evet, kurumsal internet bankacılığı kullanıcılarınızın yaptığı finansal işlemlere hiç zaman kaybetmeden Ziraat Mobil uygulamamız üzerinden Onay Yönetimi’ni açarak onay bekleyen işlemleri görebilir ve hızlıca onay verebilirsiniz.​​​

SWIFT işlemleri için zaman kaybetmek istemiyorum. Ziraat Mobil Kurumsal hesabımdan işlemi yapabilir miyim?

Evet, hesabınıza giriş yaptıktan sonra Dış Ticaret ->​​​ Döviz Transferi (SWIFT) işlem adımlarını izleyerek uygulama üzerinden işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.