2018 Faaliyet Raporu
SOSYAL SORUMLULUK VE TANITIM ÇALIŞMALARI

Ziraat Bankası, küreselleşen günümüz dünyasında, ekonomik değer üretmenin yanı sıra toplumun ve bireylerin gelişimini hedefleyen sosyal sorumluluk projeleri ile de topluma katkıda bulunmaktadır.

Kalıcı değer yaratma hedefiyle gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini uzun vadeli bakış açısıyla planlayan ve uygulayan Ziraat Bankası, insanı odağa koyan, bireysel ve toplumsal refah seviyesini yükseltmeyi amaçlayan projeler tasarlamaktadır.

Sistematik ve planlı bir yaklaşımla yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin merkezinde kültür, sanat, eğitim ve spor başta olmak üzere birçok farklı alan bulunmaktadır. Özellikle toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan Ziraat Bankası, bu alanda üstlendiği misyonu her yıl daha da ileriye taşımaya kararlıdır.

Sanata destek bir Ziraat geleneğidir

Kuruluşundan bu yana sanata ve sanatçıya verdiği önemi “Sanat İçin Sanatın İçinde” sloganıyla bütünleştiren Ziraat Bankası, tüm sanat dallarında çeşitli etkinliklerde bulunmaya devam etmektedir. Ziraat Bankası sanata verdiği destek zincirine 1990’lı yıllardan itibaren yeni halkalar eklemiş, Kuğulu ve Tünel Sanat Galerilerini sanatseverlerin kullanımına sunmuştur. 2018 yılında Ankara Kuğulu ve İstanbul Tünel Sanat Galerisi’nde açılan 29 adet sergi, 15 bini aşan sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir.

Kültür ve sanata destek olmayı görev bilen Banka ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü iş birliği ile hayata geçirilen Devlet Tiyatroları Ziraat Sahnesi tiyatro severlere hizmet sunmaya devam etmektedir.

Banka’nın sanat koleksiyonunun çok daha geniş kitlelere ulaştırılması amacıyla, koleksiyonda yer alan çok sayıda eser “Işık ve Renk” dijital sergisi ile özel olarak hazırlanmış bir ortamda, 2-13 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Avrasya Gösteri Merkezi’nde sanatseverlerle buluşmuştur. Ülkemizde gerçekleştirilen en büyük dijital sanat sergisi olan “Işık ve Renk” 20.000’den fazla ziyaretçiyi ağırlamıştır.

İlk Bankacılık Müzesi Ziraat’ten

20 Kasım 1981 tarihinde açılan Ziraat Bankası Müzesi, Ankara’nın Ulus Semtinde bulunan tarihi Genel Müdürlük binasının Şeref Salonunda yer almaktadır. Cumhuriyetin hemen her aşamasına bizzat tanık olmuş Banka’nın 155 yıllık köklü geçmişinin sergilendiği müze, Türkiye’de açılan ilk Bankacılık Müzesi olma özelliğini taşımaktadır. Başlangıcından bugüne dek Türkiye bankacılık sisteminin ticari, ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal, eğitsel değişimini ve geçmişten bugüne yaşanan gelişimini gösterme özelliğine sahip olan Ziraat Bankası Müzesi, bu özellikleri içinde barındıran ve bankacılık sisteminde kullanılan pek çok antika objeyi, tarihi bir atmosfer içinde sergilemektedir.

Tanıtım faaliyetleri

Ziraat Bankası, daha önce gerçekleştirilen 9 sezonda olduğu gibi 2018/2019 futbol sezonunda da Türkiye Kupası’nın isim hakkına sponsor olarak kupaya ismini vermiştir.

2007/2008 sezonundan itibaren Erkekler 1. Voleybol Ligi’nde Ziraat markasını başarılı bir şekilde temsil eden spor kulübüne 2018/2019 sezonunda da Banka’nın reklam ve tanıtımının yapılması için sponsor olunmuştur.

Ziraat Bankası 2018 yılında da eğitim alanındaki desteğini sürdürerek, İstanbul Medeniyet Üniversitesi tarafından yaptırılacak Ziraat Kütüphanesi projesine katkı sağlamaya devam etmiştir. Ayrıca yıl içinde Diyarbakır’da gençlerimiz için düzenlenen Diyarbakır Ziraat Bankası Gençlik Festivali’ne sponsor olmuştur.

Bu dönem içerisinde Bankkart markasının lansmanı yapılmış, Ziraat Bankası’nın kendi kart markası olan Bankkart oluşturulmuştur. Yeni kart markasının tanıtımı kapsamında “Bankkart Lansman” ve “Seni Düşünür O” reklam filmleri yayınlanmıştır. Bu kapsamda 100 Bankkart Lira, Bankkart 360, Ayın Sektörü Giyim, Ayın Sektörü Market, Ramazan Ayı Kampanyası, Nefes Ayları Filmleri ve Bankkart Mobil gibi çeşitli reklam filmleri çekilmiştir.

Ziraat Bankası’nın 155. Yıldönümü için hazırlanan “Yeşilçam” isimli reklam filminde, Türk sinemasının unutulmaz oyuncuları film içerisinde yer almış, geçmiş ile günümüz arasında köprüler kurulan filmde “Birlikteysek eğer, gücümüz her şeye yeter” mesajı verilmiştir.

Ziraat Bankası Türkiye’nin Lovemark’ları Araştırmasında 2018 yılında Türkiye’nin En Sevilen Bankası seçilerek 3 yıl üst üste bu ödülü almaya layık görülmüştür.

Yeşilçam reklam filminin yanı sıra Ziraat Türkiye Kupası tanıtım faaliyeti kapsamında hazırlanan “Fırtına” ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yıl içerisinde üç kez satışa çıkarılan “Altın Tahvili ve Altına Dayalı Kira Sertifikası” ve ilk kez satışa sunulan “Avro Faiz Getirili Devlet Tahvili ve Kira Getirili Kira Sertifikası” ürünleri için hazırlanan reklam filmleri, sosyal medya ve yazılı basında geniş yer bularak beğeniyle izlenmiştir.

2017 yılında olduğu gibi 2018 yılı boyunca yapmış olduğu tüm faaliyetlerin sonucunda Ziraat Bankası Türkiye’nin Lovemark’ları Araştırmasında 2018 yılında da Türkiye’nin En Sevilen Bankası seçilerek 3 yıl üst üste bu ödülü almaya layık görülmüştür.

Dijital platformlar ve saha araştırmaları

Kurumsal kimliğin Banka standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak müşteriler nezdinde Banka’nın marka imajının doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının ilgili tüm ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları kapsamında 2018 yılında tüm şubeler ziyaret edilmiştir.

Ziraat Bankası çalışanlarının iş hedefleri ile belirlenen standartlara ne derece uydukları, yeni müşteri kazanımı konusunda gösterdikleri çabanın hangi seviyede olduğu, sahip oldukları ürün bilgisini müşterilere nasıl yansıttıkları gibi konularda performanslarının ölçüldüğü Gizli Müşteri Değerlendirme çalışmaları kapsamında 2018 yılında tüm şubeler ziyaret edilmiştir.

Ziraat Bankası, müşterilerinin bulunduğu her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak için faaliyet gösterdiği sosyal medya kanallarında, bankacılık sektöründeki en etkin banka konumuna gelmiştir. 2018 yılı itibarıyla Facebook’ta 2.000.000’un üzerinde beğeni ve takipçiye ulaşan Banka, 338.000’in üzerinde takipçiye sahip Twitter hesabı, 141.000 takipçisiyle Instagram hesabı, 64.000.000’un üzerinde izlenme sayısıyla YouTube sayfası ve diğer platformlardaki paylaşımlarıyla sosyal medyadaki etkinliğini her geçen gün artırmaktadır.

Diğer faaliyetler

Ziraat Bankası 2018 yılında yurt içi ve yurt dışında açılan pek çok fuara sponsor olmuş, ülkemiz için önemli projelerin hayata geçirilmesine katkıda bulunmuştur.