Ziraat Bankası, 153 yıldır toplumsal paylaşım ruhu ile  hareket ederek kültürel ve sanatsal alanlara sürekli destek sağlamaktadır.
	Ziraat Bankası, 2016 yılında da kültür ve  sanattan eğitime, sağlıktan spora kadar birçok alanı kapsayan toplumsal paylaşım  projelerinin hayata geçirilmesi için çalışmalarına devam etmiştir.
	Özellikle bireyi ve toplumu geliştirmeyi  hedefleyen, toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan  Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım  daha ileriye taşımaktadır.
	2016 yılı tanıtım faaliyetleri
		Ziraat Bankası, geçmiş 7 sezonda olduğu  gibi, 2016/2017 futbol sezonunda da Türkiye Kupası’nın isim hakkına sponsor  olarak kupaya adını vermiştir. Banka, diğer taraftan, 2007/2008 sezonundan bu  yana Erkekler Efeler Ligi’nde Ziraat markasını başarılı bir biçimde temsil eden  spor kulübünü, 2016/2017 sezonunda da sponsor olmak suretiyle desteklemeyi  sürdürmüştür. 
	Bu dönem içerisinde Ziraat Bankası’nın 153.  yıldönümü için hazırlanan reklam filminde, “mevcutla yetinmeyip daha fazlasını  yapan insanlar”ın etkileyici hikayelerine değinilirken, Banka’nın da bu ülke ve  insanına bir bankadan daha fazlasını sunmak için daha çok çalıştığına dikkat  çekilmiştir. 153. yıl reklam filminin yanı sıra 6 finansör banka ile birlikte  finansmanında yer aldığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılış filmi, gerek  sosyal medya gerekse yazılı basında geniş yer bularak beğeniyle izlenmiştir.  Ziraat Bankası, 2016 yılı boyunca yapmış olduğu tüm faaliyetlerin sonucunda  Lovemark tarafından 2016 yılının En Sevilen Bankası ödülüne layık görülmüştür.
	
	
 “TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2016”  ARAŞTIRMASI SONUCUNA GÖRE ZİRAAT BANKASI, BANKA KATEGORİSİNDE BİRİNCİ OLMUŞTUR.
	Sanata destek bir Ziraat Bankası  geleneğidir. 
		Ziraat Bankası, kültür ve değerlerimizin  bizden sonraki nesillere en iyi şekilde aktarılmasına katkıda bulunmak anlayışı  çerçevesinde tüm sanat dallarında çeşitli etkinliklerde bulunmaya devam  etmektedir. Kuruluşundan bu yana sanata ve sanatçıya verdiği önemi “Sanat İçin  Sanatın İçinde” sloganıyla bütünleştiren Ziraat Bankası, 1990’lı yıllardan  itibaren sanata verdiği desteğe yeni kilometre taşları eklemiş, Kuğulu, Tünel  ve Kızıltan Ulukavak Sanat Galerilerini sanatseverlere sunmuştur. 
	2016 yılında Ankara Kuğulu Sanat Galerisi  ve İstanbul Tünel Sanat Galerisi’nde açılan toplam 32 sergi, 25 bini aşkın  sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir. 
	Kültür ve sanata desteğini tiyatro alanına  da taşıyan Ziraat Bankası ile Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü işbirliği kapsamında  hayata geçirilen “Devlet Tiyatroları Ziraat Sahnesi” tiyatro severlerin  hizmetindedir.
	 Ziraat Bankası müşterilerinin yer aldığı her platformda  talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en  yüksek seviyede tutmak için sosyal medya kanallarında aktif olarak varlık  göstermektedir.
	İlk Bankacılık Müzesi Ziraat’ten 
		20 Kasım 1981 tarihinde açılan Ziraat  Bankası Müzesi, Ankara’nın Ulus Semtinde bulunan tarihi Genel Müdürlük binasının  Şeref Salonunda yer almaktadır. Cumhuriyetin hemen her aşamasına bizzat tanık  olmuş Banka’nın 153 yıllık köklü geçmişinin sergilendiği müze, Türkiye’de açılan  ilk Bankacılık Müzesi olma özelliğini taşımaktadır. 
	Başlangıcından bugüne dek Türkiye bankacılık  sisteminin ticari, ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal, eğitsel değişimini ve  geçmişten bugüne yaşanan gelişimini gösterme özelliğine sahip olan Ziraat  Bankası Müzesi, bu özellikleri içinde barındıran ve bankacılık sisteminde  kullanılan pek çok antika objeyi, tarihi bir atmosfer içinde sergilemektedir.
	Performans ölçümleri için saha araştırmaları
		Kurumsal kimliğin Ziraat Bankası’nın  standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak; Ziraat marka imajının müşteriler  nezdinde doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının tüm  ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla  yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları kapsamında 2016 yılında  Ziraat Bankası’nın tüm şubeleri ziyaret edilmiştir.
	2016 yılında, Gizli Müşteri Değerlendirme  çalışmalarına devam edilerek bütün şubelere ziyaretler gerçekleştirilmiştir. Bu  kapsamda; Banka çalışanlarının iş hedefleri ile belirlenen standartlara ne  derece uydukları, yeni müşteri kazanımı konusunda gösterdikleri çabanın hangi  seviyede olduğu, sahip oldukları ürün bilgisini müşterilere nasıl yansıttıkları  gibi konularda performans ölçümleri yapılmıştır. 
	1.500.000SEKTÖRÜN EN ETKİN SOSYAL MEDYA SAYFALARINDAN BİRİ  OLAN ZİRAAT BANKASI FACEBOOK SAYFASI,   2016 YILSONU İTİBARIYLA 1.500.000’İN ÜZERİNDE BEĞENİYE ULAŞMIŞTIR. 
	Sosyal medyada Ziraat Bankası
		Ziraat Bankası müşterilerinin yer aldığı  her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri  memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak için sosyal medya kanallarında aktif  olarak varlık göstermektedir.
	Sektörün en etkin sosyal medya sayfalarından  biri olan Ziraat Bankası Facebook sayfası,   2016 yılsonu itibarıyla 1.500.000’in üzerinde beğeniye ulaşmıştır. 
	Ziraat  Bankası’nın sosyal medyadaki etkinliği her geçen gün artmaktadır:
	
		- Twitter: 190.000’in üzerinde takipçi, 
 
		- Instagram: yaklaşık 80.000 takipçi, 
 
		- YouTube: 16.000.000’un üzerinde izlenme sayısı.
 
	
	Diğer faaliyetler
		Ziraat Bankası 2016 yılında da yurt içi ve  yurt dışında açılan birçok fuara sponsor olarak ülkemiz için önemli projelerin  hayata geçirilmesine katkıda bulunmuştur.