2016 Faaliyet Raporu
SOSYAL SORUMLULUK VE TANITIM ÇALIŞMALARI

Ziraat Bankası, 153 yıldır toplumsal paylaşım ruhu ile hareket ederek kültürel ve sanatsal alanlara sürekli destek sağlamaktadır.

Ziraat Bankası, 2016 yılında da kültür ve sanattan eğitime, sağlıktan spora kadar birçok alanı kapsayan toplumsal paylaşım projelerinin hayata geçirilmesi için çalışmalarına devam etmiştir.

Özellikle bireyi ve toplumu geliştirmeyi hedefleyen, toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım daha ileriye taşımaktadır.

2016 yılı tanıtım faaliyetleri
Ziraat Bankası, geçmiş 7 sezonda olduğu gibi, 2016/2017 futbol sezonunda da Türkiye Kupası’nın isim hakkına sponsor olarak kupaya adını vermiştir. Banka, diğer taraftan, 2007/2008 sezonundan bu yana Erkekler Efeler Ligi’nde Ziraat markasını başarılı bir biçimde temsil eden spor kulübünü, 2016/2017 sezonunda da sponsor olmak suretiyle desteklemeyi sürdürmüştür.

Bu dönem içerisinde Ziraat Bankası’nın 153. yıldönümü için hazırlanan reklam filminde, “mevcutla yetinmeyip daha fazlasını yapan insanlar”ın etkileyici hikayelerine değinilirken, Banka’nın da bu ülke ve insanına bir bankadan daha fazlasını sunmak için daha çok çalıştığına dikkat çekilmiştir. 153. yıl reklam filminin yanı sıra 6 finansör banka ile birlikte finansmanında yer aldığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılış filmi, gerek sosyal medya gerekse yazılı basında geniş yer bularak beğeniyle izlenmiştir. Ziraat Bankası, 2016 yılı boyunca yapmış olduğu tüm faaliyetlerin sonucunda Lovemark tarafından 2016 yılının En Sevilen Bankası ödülüne layık görülmüştür.

“TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2016” ARAŞTIRMASI SONUCUNA GÖRE ZİRAAT BANKASI, BANKA KATEGORİSİNDE BİRİNCİ OLMUŞTUR.

Sanata destek bir Ziraat Bankası geleneğidir.
Ziraat Bankası, kültür ve değerlerimizin bizden sonraki nesillere en iyi şekilde aktarılmasına katkıda bulunmak anlayışı çerçevesinde tüm sanat dallarında çeşitli etkinliklerde bulunmaya devam etmektedir. Kuruluşundan bu yana sanata ve sanatçıya verdiği önemi “Sanat İçin Sanatın İçinde” sloganıyla bütünleştiren Ziraat Bankası, 1990’lı yıllardan itibaren sanata verdiği desteğe yeni kilometre taşları eklemiş, Kuğulu, Tünel ve Kızıltan Ulukavak Sanat Galerilerini sanatseverlere sunmuştur.

2016 yılında Ankara Kuğulu Sanat Galerisi ve İstanbul Tünel Sanat Galerisi’nde açılan toplam 32 sergi, 25 bini aşkın sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir.

Kültür ve sanata desteğini tiyatro alanına da taşıyan Ziraat Bankası ile Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü işbirliği kapsamında hayata geçirilen “Devlet Tiyatroları Ziraat Sahnesi” tiyatro severlerin hizmetindedir.

Ziraat Bankası müşterilerinin yer aldığı her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak için sosyal medya kanallarında aktif olarak varlık göstermektedir.

İlk Bankacılık Müzesi Ziraat’ten
20 Kasım 1981 tarihinde açılan Ziraat Bankası Müzesi, Ankara’nın Ulus Semtinde bulunan tarihi Genel Müdürlük binasının Şeref Salonunda yer almaktadır. Cumhuriyetin hemen her aşamasına bizzat tanık olmuş Banka’nın 153 yıllık köklü geçmişinin sergilendiği müze, Türkiye’de açılan ilk Bankacılık Müzesi olma özelliğini taşımaktadır.

Başlangıcından bugüne dek Türkiye bankacılık sisteminin ticari, ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal, eğitsel değişimini ve geçmişten bugüne yaşanan gelişimini gösterme özelliğine sahip olan Ziraat Bankası Müzesi, bu özellikleri içinde barındıran ve bankacılık sisteminde kullanılan pek çok antika objeyi, tarihi bir atmosfer içinde sergilemektedir.

Performans ölçümleri için saha araştırmaları
Kurumsal kimliğin Ziraat Bankası’nın standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak; Ziraat marka imajının müşteriler nezdinde doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının tüm ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları kapsamında 2016 yılında Ziraat Bankası’nın tüm şubeleri ziyaret edilmiştir.

2016 yılında, Gizli Müşteri Değerlendirme çalışmalarına devam edilerek bütün şubelere ziyaretler gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda; Banka çalışanlarının iş hedefleri ile belirlenen standartlara ne derece uydukları, yeni müşteri kazanımı konusunda gösterdikleri çabanın hangi seviyede olduğu, sahip oldukları ürün bilgisini müşterilere nasıl yansıttıkları gibi konularda performans ölçümleri yapılmıştır.

1.500.000SEKTÖRÜN EN ETKİN SOSYAL MEDYA SAYFALARINDAN BİRİ OLAN ZİRAAT BANKASI FACEBOOK SAYFASI,  2016 YILSONU İTİBARIYLA 1.500.000’İN ÜZERİNDE BEĞENİYE ULAŞMIŞTIR.

Sosyal medyada Ziraat Bankası
Ziraat Bankası müşterilerinin yer aldığı her platformda talep ve beklentileri en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak için sosyal medya kanallarında aktif olarak varlık göstermektedir.

Sektörün en etkin sosyal medya sayfalarından biri olan Ziraat Bankası Facebook sayfası,  2016 yılsonu itibarıyla 1.500.000’in üzerinde beğeniye ulaşmıştır.

Ziraat Bankası’nın sosyal medyadaki etkinliği her geçen gün artmaktadır:

  • Twitter: 190.000’in üzerinde takipçi,
  • Instagram: yaklaşık 80.000 takipçi,
  • YouTube: 16.000.000’un üzerinde izlenme sayısı.

Diğer faaliyetler
Ziraat Bankası 2016 yılında da yurt içi ve yurt dışında açılan birçok fuara sponsor olarak ülkemiz için önemli projelerin hayata geçirilmesine katkıda bulunmuştur.