BİR BANKADAN DAHA FAZLASINI SUNMAK İÇİN HEP BİRLİKTE TUTKUYLA DEĞER ÜRETMEYE DEVAM EDİYORUZ.
	Ziraat Bankası’nın 2016 yılı yol haritası 7 temel stratejik  hedef doğrultusunda, ekonomik, teknolojik ve sosyal gelişmeler ile şekillenmiş,  tutkuyla çalışan bütün çalışanları tarafından hayata geçirilmiştir.
	Stevie Awards ZİRAAT  BANKASI, STEVİE ULUSLARARASI İŞ ÖDÜLLERİ’NDE, YILIN ŞİRKETİ KATEGORİSİNDE,  BANKACILIK ALANINDA GÜMÜŞ ÖDÜLE LAYIK GÖRÜLMÜŞTÜR. AYNI KATEGORİ KAPSAMINDA  YAPILAN HALK OYLAMASINDA İSE BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ ALMIŞTIR.
Ziraat Bankası 2012 yılında başlattığı  dönüşüm süreci ile birlikte, verimli ve kaliteli hizmet sunma prensibiyle iş  modelini sürekli yenilemeye odaklanmıştır. Bu çerçevede, birçok altyapısal ve  kültürel dönüşüm projeleri uygulamaya alınmıştır. Yaygın hizmet ağı ve yurt  içi/yurt dışı ortaklıkları ile birlikte, Ziraat Müşterisi İş Modeli kapsamında  müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını karşılayan Banka, katma değeri yüksek  hizmet anlayışını genişleyen bir coğrafyada yaymaya devam etmektedir. 
	Değişimi bitmeyen bir yolculuk olarak gören  Ziraat Bankası, bu yolculuğu kendine has bir biçimde tasarladığı metodolojisi  ile sürdürmektedir. Banka, dönüşüm sürecine yönelik geliştirdiği metodoloji ile  dünya çapında 60 farklı ülkeden ve her sektörden 3.800’ü aşkın adayın katıldığı  ödül platformu Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde, Yılın Şirketi  kategorisinde, bankacılık alanında gümüş ödüle layık görülmüştür. Aynı kategori  kapsamında yapılan halk oylamasında ise birincilik ödülü almıştır.
	Sürekli gelişim prensibi ile yeteneklerini  sürekli geliştiren, yeni yetenekler edinmeye devam eden Ziraat Bankası, bu  gelişimi iştirak şirketlerine de yayarak ortak bir iş modeli oluşturmaya,  Ziraat yaklaşımını bulunduğu her coğrafyaya entegre etmeye odaklanmıştır.
	 Ziraat Bankası’nın 2016 yılı yol haritası 7  temel stratejik hedef doğrultusunda, ekonomik, teknolojik ve sosyal gelişmeler  ile şekillenmiş, tutkuyla çalışan bütün çalışanları tarafından hayata  geçirilmiştir.
	1. Sürdürülebilir Müşteri İlişkileri  Yönetimi: Ziraat Bankası bütün müşterileri ile değer yaratan, sürdürülebilir  ilişkiler tesis etmeye odaklıdır.
	Ziraat Bankası 2016 yılında da müşterileri  ile sürdürülebilir ilişki tesisini sağlamak üzere, her bir müşteri için değer  oluşturmaya odaklanarak, özelleştirilmiş ürün ve hizmetler sunmaya,  geliştirmeye, hizmet kanallarını müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda  şekillendirmeye devam etmiştir. Her segmentten müşterilerin gereksinimlerini  maksimum katma değer ile karşılamak üzere 2016 yılında yeni ürünler, hizmetler  ve süreçler geliştirilmiştir. 
	Kurumsal segment müşterilerine yönelik  olarak nakit yönetimi ürünlerinin geliştirilmesi projeleri 2016 yılında da  devam etmiş, Doğrudan Borçlandırma Sistemi türev ürünü olan İskontolu DBS’ye  ilişkin çalışmalar tamamlanarak müşterilerin kullanımına sunulmuştur. 
	Ziraat Bankası ile Türkiye Odalar ve  Borsalar Birliği (TOBB) ve Kredi Garanti Fonu (KGF) arasında, KOBİ ölçekli  işletmelere uygun koşullarda işletme sermayesi finansmanı ve kefalet desteği  sağlanmasına yönelik olarak imzalanan anlaşma ile “Nefes Kredisi” ürünü hayata  geçirilmiştir. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından uygulamaya  konulan Genç Çiftçi Programı’ndan hibe almaya hak kazanan genç çiftçilerin daha  kârlı, verimli ve sürdürülebilir işletmeler kurabilmeleri amacıyla Genç Çiftçi  Kredisi tarımsal faaliyetle uğraşan müşterilerin hizmetine sunulmuştur.  İşletmelerin yerli ve yeni makine-teçhizat alımları için uygun koşullarda  finansal destek sağlanmasına yönelik olarak KOSGEB ile Banka arasında “Makine  Teçhizat Kredi Faiz Desteği Protokolü” imzalanmış, bu protokol ile müşterilere  uygun faiz oranları ile kredi kullanma olanağı verilmiştir.
	Reel sektöre yönelik geliştirilen ürünlerin  yanı sıra, bireysel segment müşterilerin birikimlerine ve tasarrufların artırılmasına  destek olmak amacıyla, Devlet Katkılı Çeyiz ve Devlet Katkılı Konut Hesabı  ürünleri müşterilerin kullanımına sunulmuştur.
	 Ziraat Bankası’nda ve diğer bankalarda  ödeme problemi olmayan ve iletişim izni bulunan maaş müşterilerine yönelik  olarak, merkezden toplu değerlendirme yapılmak suretiyle “Ön Onaylı Tüketici  Kredisi“ ürünü uygulamaya alınmıştır.
	DijitalZİRAAT BANKASI,  MÜŞTERİLERİN DİJİTAL KANALLARDAN İŞLEMLERİNİ KOLAY VE HIZLI BİR ŞEKİLDE  YAPMALARINA KATKI SAĞLAYACAK TEKNOLOJİK YATIRIMLARINA DEVAM ETMEKTEDİR. 
Dijital kanallardan sunulan hizmet  çeşitliliğini artırmak ve müşterilere tüm kanallarda aynı kullanıcı deneyimini  yaşatmaya yönelik olarak yapılan çalışmalar neticesinde, ATM’den bireysel ve  TOKİ kredilerine ait taksit ödemelerinin gerçekleştirilmesine olanak sağlayan  sistemsel geliştirmeler hayata geçirilmiştir. 
	Müşterilerin dijital kanallardan  işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde yapmalarına katkı sağlamak üzere şube dışı  kanallarda gerçekleştirilen teknolojik yatırımları devam etmektedir. Bu  kapsamdaki önemli yatırımlardan biri olan ATM yazılımının ve donanımlarının  yenilenmesine yönelik projenin fizibilite çalışmaları tamamlanmış, projenin  2017 ilk çeyreğinde başlatılması planlanmıştır. 
	Müşterilere bütün şube dışı kanallarda  ortak bir deneyim sunmak üzere kanal önyüzlerinin yenilenmesi çalışmaları  başlatılmıştır. 
	 Kurumsal müşterilere yönelik olarak  kurumsal internet şubede geliştirme çalışmaları devam etmiş ve kurumsal mobil  şubeye ilişkin çalışmalara başlanmıştır. 
	Müşterilerin finansal ihtiyaçlarının bütün  hizmet kanallarından aynı kalitede karşılanmasını sağlamak, bunun için  birbirleriyle entegre kanallar oluşturmak üzere başlayan çoklu kanal  entegrasyonu çalışmaları devam etmektedir. Müşterilerin Banka ürünlerine  dijital kanallar üzerinden başvurabilmesini sağlayan çalışmalar tamamlanmış,  “Tüketici Kredisi, KMH, Taşıt Kredisi, Konut Kredisi, Kredi Kartı, Kredi Kartı  Limit Artırım talepleri” için şube dışı kanallardan başvuru alım işlemlerine  başlanmıştır. 
	Kurumsal internet sitesi ana sayfası, yaşam  evrelerine uygun ürün ve hizmetlere hızlıca erişim sağlanabilecek şekilde  yeniden yapılandırılmıştır. Bu doğrultuda “Miniklerin Artısı Ziraat’te,  Gençlerin Artısı Ziraat’te, Çalışanın Artısı Ziraat’te, Emeklinin Artısı  Ziraat’te” alt siteleri uygulamaya alınmış olmakla birlikte, Yaşam Boyu Bankacılık  konsepti kapsamında yürütülen çalışmalar devam etmektedir.
	 Müşterilerin internet şubesi üzerinden sıklıkla  karşılaştıkları problemleri hızlı ve etkin bir şekilde çözmek üzere canlı chat  uygulamasının hayata geçmesine yönelik çalışmalar tamamlanmak üzeredir.  Uygulamanın 2017 ilk çeyrekte müşterilere sunulması planlanmaktadır.
	Ziraat Bankası kurumsal bir vatandaş olduğunun  bilinciyle, iş süreçlerine sürdürülebilirlik prensiplerini entegre etmeyi,  çevre ve insan odaklı iş ve projelerde yer almayı sürdürmektedir.
2. Kurumsallaşmış İş Süreçleri: İş  süreçlerinin sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile verim artışı  sağlanmaktadır.
	Ziraat Bankası kurumsal bir vatandaş  olduğunun bilinciyle, iş süreçlerine sürdürülebilirlik prensiplerini entegre  etmeyi, çevre ve insan odaklı iş ve projelerde yer almayı sürdürmektedir.  Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlamaya odaklı çalışmalar,  Banka Genel Müdürü’nün liderliğinde ve Stratejik Yönlendirme Komitesi  koordinasyonunda yürütülmektedir. Bütün birimlerin özverili çalışmaları  sonucunda, G4’ün kapsamlı seviyesine tam uyumlu olarak hazırlanan Ziraat Bankası  2015 Sürdürülebilirlik Raporu yayımlanmıştır. 
	Ülkemiz ve dünya için zorluklarla geçen  2016 yılında geleceği şekillendirecek çocuklarımız için umutları korumak,  sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında onları bilgilendirmek adına “Başak ve  Sihirli Sandığı” adlı hikaye kitabı, Ziraat Bankası internet sitesinde yayımlanmıştır.  Çocukların, kitabın yeni sayıları ile buluşturulmasına sonraki dönemlerde de  devam edilecektir.
	 Ziraat Bankası, iş süreçlerinin uçtan uca  dijitalleştirilmesi hedefi kapsamında, banka dışı kurumlarla yapılan  entegrasyon çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda, TURKSAT ile tamamlanan  entegrasyon çalışmaları ile Banka müşterilerinin e-devlet kapısına, internet  bankacılığı şifresiyle giriş yapabilmesi sağlanmıştır. 
	Büyükbaş besi ve süt hayvancılığı  faaliyetinde bulunan müşterilerin kredi taleplerinin değerlendirilmesinde  kullanılmak üzere, TÜRK-VET sistemi entegrasyon projesi 2016 yılında  tamamlanarak uygulamaya alınmıştır. Noterler Birliği ile yürütülen entegrasyon  çalışmaları ise devam etmektedir.  
	Merkezi arşiv altyapısını da oluşturmak  üzere barkodlu belge üretme ve okuma akışının Banka süreçlerinde kullanılarak  süreç optimizasyonunun sağlanmasına yönelik olarak başlatılmış olan çalışmaların  2017 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.
	Kurumsal mimari çatısı altında iş, veri,  uygulama mimarileri ve teknolojik altyapı entegrasyonunun etkin bir şekilde  oluşturulmasını temin etmek üzere çalışmalara başlanmıştır. İş süreçleri ve BT  süreçlerinin ortak bir platform üzerinden birbiriyle uyumlu çalışabilecek  şekilde modellenmesi, iş süreçlerinin yazılıma girdi sağlayarak etkileşimin artırılması  amacıyla, Ziraat Teknoloji süreçleri ile entegre çalışacak yönetim sistemleri  geliştirilmesi çalışmaları devam etmektedir.
	Ziraat Bankası, faaliyet gösterdiği coğrafyalarda şube  sayısını artırmak ve hedef pazarlarda yeni yurt dışı şube veya iştirak bankalar  kurarak uluslararası hizmet ağını genişletmek hedefleri doğrultusunda çalışmalarına  devam etmektedir. 
3. Entegre Ortaklık Yönetimi:  Ziraat Finans Grubu’na giden yolda; Banka,  yurt içi ve yurt dışı ortaklıklar ve yurt dışı şubeler arasındaki sinerji  sürekli geliştirilmektedir.
	Süreç YönetimiİŞ  SÜREÇLERİ VE BT SÜREÇLERİNİN ENTEGRE BİR YAPIDA ÇALIŞMASINI SAĞLAYACAK YÖNETİM  SİSTEMLERİ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI DEVAM ETMEKTEDİR.
Bünyesindeki bağlı ortaklık ve iştirakleri  ile geniş kapsamlı finansal hizmet üretme kapasitesine sahip, global ölçekte  bankacılık hizmeti veren büyük Ziraat ailesinin nihai hedefi; müşterilere yalnızca  bankacılık hizmeti sunmak değil, Ziraat Finans Grubu’nun bütün şirketleri ile  müşterilerin tüm finansal ihtiyaçlarını Ziraat Müşteri İş Modeli ile karşılamaktır. 
	Ziraat Bankası, faaliyet gösterdiği coğrafyalarda  şube sayısını artırmak ve hedef pazarlarda yeni yurt dışı şube veya iştirak  bankalar kurarak uluslararası hizmet ağını genişletmek hedefleri doğrultusunda  çalışmalarına devam etmektedir. Bu kapsamda, özellikle son yıllarda ekonomik açıdan  önemli gelişim gösteren, Türkiye ile köklü tarihi ve kültürel bağları olan ve  Türk yatırımcıların bulunduğu veya yatırım için potansiyel arz eden  coğrafyalar, Banka için hedef pazarlar olarak öne çıkmaktadır. Grubun yurt dışında  genişletilmesine yönelik çalışmalar kapsamında; Gürcistan’da Marneuli Şubesi ve  Bahreyn’de Bahreyn Şubesi, 2016 yılında bankacılık faaliyetlerine başlamışlardır.  2016 yılı itibarıyla 19 ülke ve 99 noktada hizmet sunan Ziraat Bankası, yurt dışındaki  en geniş ağa sahip Türk Bankası olarak konumlanmaktadır. 
	2016 yılında Ziraat Gayrimenkul Yatırım  Ortaklığı, Ziraat Finans Grubu ailesine katılarak faaliyetlerine başlamıştır.
	Ziraat Bankası’nın uluslararası bankacılık  stratejisi ve vizyonuna bağlı olarak, ortaklık ve şubelerin faaliyet gösterdikleri  ülkelerde etkinliğini artırmak, bu ülkeler ile Türkiye arasındaki ticari ve  ekonomik ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunmak, dış ticaretin finansmanında  güçlü rol ve yüksek pay almak, ülkedeki Türk yatırımcıların bankacılık  ihtiyaçlarına cevap verebilmek, müşterilere hızlı, kaliteli ve çözüm odaklı  ürün ve hizmet sunmak üzere Banka, yurt içi iştirakler ve bulunduğu coğrafyalar  arasında sinerji oluşturmak amacıyla “Ziraat Finans Grubu” yapılanmasına  yönelik çalışmalar devam etmektedir. 
	Ziraat Bankası’nın yurt dışı şubelerinde  temel bankacılık sistemlerinin yenilenmesi çalışmaları kapsamında,  Bulgaristan’da faaliyet gösteren şubelerin yeni bankacılık yazılımı 2016 yılı  ikinci çeyrek itibarıyla hayata geçirilmiştir. 2014 yılında Banka’nın Almanya’da  bulunan ortaklığında başlayan ana bankacılık yazılımı çalışmaları, 2016 yılı  ilk çeyreğinde tamamlanarak, Almanya şubelerinde uygulamaya alınmıştır. Ziraat  Bankası’nın yurt dışı şube ve iştiraklerinin ana bankacılık sistemlerinin  yenilenmesine yönelik çalışmalar devam edecektir.

ZİRAAT BANKASI, YURT İÇİ İŞTİRAKLER VE  BULUNDUĞU COĞRAFYALAR ARASINDA SİNERJİ OLUŞTURMAK AMACIYLA, ZİRAAT FİNANS GRUBU  YAPILANMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALARA DEVAM ETMEKTEDİR.
	4. Operasyonel Mükemmeliyet: Ziraat Bankası,  teknolojiye hızla uyum sağlayabilen, operasyonlarını yüksek oranda  dijitalleştirmiş ve merkezileştirmiş bir bankadır. 
	Ziraat Bankası şubelerini, müşteri  ihtiyaçlarının tespit edilerek uygun ürün ve ürün paketlerinin sunulduğu  ofisler olarak konumlandırmak ve şubeler üzerindeki operasyonel iş yükünü  azaltmak amacıyla yürütülen süreç iyileştirme ve süreçlerin merkeze alınması  çalışmalarına 2016 yılında da devam edilmiştir. 
	2016 üçüncü çeyreğinde TOKİ işlemlerine  yönelik süreçlerin merkezileştirilmesi tamamlanmıştır. Kaynağı Banka’ya ait  olmamakla birlikte; kredi kullandırım ve tahsilatlarına aracılık edilen fon  kaynaklı kredilerin merkezileştirilmesini sağlamak üzere başlatılan projenin  2017 yılında tamamlanması hedeflenmektedir. 
	Kredi operasyonlarının merkeze alınması  için yürütülen çalışmalar 2016 yılında da devam etmiştir. Sözleşme girişlerinin  merkezileştirilmesi ile başlayan süreçte, kredi teminat girişleri de 2016 yılı  itibarıyla merkezden yapılmaya başlanmıştır. Kredi kullandırımlarının da  merkezden yapılmasına yönelik çalışmaların 2017 yılı içerisinde tamamlanması  planlanmaktadır.
	 Banka faaliyetleri esnasında üretilen,  edinilen ve arşiv değeri taşıyan her türlü belgenin elektronik ortamda,  güvenli bir şekilde saklanmasını ve kolay erişilebilir olmasını sağlayan  e-arşiv projesi tamamlanmış, belgelerin elektronik olarak arşivlenmesi ile  Banka’nın finansal ve operasyonel açıdan tasarruf etmesine, bilgi ve belge  güvenliğine katkıda bulunulmuştur.
	Şubelerde, bölgelerde ve Genel Müdürlük  birimlerinde yürütülen işlemlerde otomasyon sağlanarak operasyonel verimlilik  tesis edilmesi çalışmaları sonucunda, 2012-2016 yılları arası işgücü tasarrufu  4.346 adama ulaşmıştır.
	Universum ve HBR Türkiye tarafından  gerçekleştirilen İdeal İşveren Araştırması’na göre İktisadi ve İdari Bilimler  öğrencileri tarafından en çok çalışılmak istenen banka seçilen Ziraat Bankası,  yenilenen iş modeli ve sunduğu olanaklarla genç yetenekler için çekim merkezi  olmaya devam  etmektedir.
5. Objektif ve Şeffaf İK: Ziraat Bankası,  Ziraat Müşterisi İş Modelini sürdürülebilir kılmak için yetenekleri  geliştirirken, yeni yetenekler için de cazibe merkezi olmaktadır. 
	Müşteri odaklı iş modelinin  güçlendirilmesi, satış ve verimlilik odaklı çalışma anlayışının yerleştirilmesi,  çalışanların motive edilerek kurumsal bağlılıklarının artırılması, kurum  hedefleri ile uyumlu bireysel başarıların ödüllendirilmesi için, performans  yönetim sistemi kapsamının Genel Müdürlük satış birimleri de dahil edilerek  genişletilmesine yönelik çalışmalar tamamlanmıştır.
	 Çalışanların hedef bazlı performansının yanı  sıra yetkinliklerinin de değerlendirilerek performans puanına entegre  edilebilmesi amacıyla başlatılan Yetkinlik Değerlendirme Sistemi projesi kapsamında  şubeler, bölgeler ve Genel Müdürlük birimleri için pozisyon bazında  yetkinlikler belirlenmiş ve sistem 2016 yılı son çeyreği itibarıyla uygulamaya  alınmıştır.
	Bilgiyi; düşük maliyetli ve hızlı bir  yöntemle geniş kitlelere ulaştırmak ve çalışanların bilgiye her an  erişebilmelerini sağlamak amacıyla e-eğitim ve mobil eğitimlerin artırılması  amacıyla çalışmaları 2016 yılında tamamlanmış ve Ziraat Mobil Eğitim uygulaması  hayata geçirilmiştir.
	Universum ve HBR Türkiye tarafından  gerçekleştirilen İdeal İşveren Araştırması’na göre İktisadi ve İdari Bilimler  öğrencileri tarafından en çok çalışılmak istenen banka seçilen Ziraat Bankası,  yenilenen iş modeli ve sunduğu olanaklarla genç yetenekler için çekim merkezi  olmaya devam etmektedir.
	Bankacılık eğitiminde kurumsal bir marka  haline gelen Ziraat Bankacılık Okulu, Banka’nın vizyon ve stratejilerine uygun  genç bankacıları yetiştirmeyi sürdürmektedir. Okulda eğitim alan uzman yardımcısı  çalışanlar, 2016 yılında Bankacılık Okulu’ndan mezun olarak Banka’da çalışma  hayatlarına başlamışlardır.
	6. Etkin BT: Ziraat Bankası, rekabet  avantajı elde edebilmek için teknolojinin sunduğu fırsatlardan maksimum şekilde  faydalanmaktadır.
	Ziraat Bankası, rekabet avantajı elde  edebilmek için teknolojiyi iş modelini geliştirecek şekilde kullanmayı ve modern  altyapı sistemleri inşa etmeyi sürdürmektedir. 2014 yılı içinde Banka veri  merkezinin yenilenmesine yönelik başlatılan çalışmalar, 2016 yılında da devam  etmiş, veri merkezi inşaatı tamamlanmış ve yeni veri merkezine taşımalar başlamıştır.  2017 ikinci çeyreği itibarıyla taşımaların tamamlanması planlanmaktadır.
	Bilgi teknolojileri alanında 2016 yılının  en önemli yatırımlarından biri, temel bankacılık yazılımının değiştirilmesine  yönelik atılan adımlar olmuştur. Ziraat Finans Uygulaması olarak orta vadede yurt  dışı şubelere de yaygınlaştırılması planlanan yeni yazılım, temel bankacılık  uygulaması olan Anahtar ve iş akış uygulaması olan ODAK olmak üzere iki önemli  bileşen içermektedir. Altyapı çalışmaları devam etmekle birlikte yeni yazılım  ile banko asistanlarının kullandığı ekranlar ve süreçleri önemli bir oranda  yenilenmiştir. 
	Yeni altyapıyla birlikte Ziraat  Teknoloji’nin iş modeli de agile proje yönetim süreçleri ile dönüştürülmeye  başlanmış, iş birimleri ve teknoloji ekiplerinin daha yakın çalıştığı bir model  geliştirilmiştir. Yeni model kapsamında kullanıcı deneyimi laboratuvarı  kurulmuş ve ekranların kullanıcı deneyimi analizi eşliğinde tasarlanması  sağlanmıştır.
	Veri MerkeziZİRAAT  BANKASI’NDA 2014 YILI İÇİNDE VERİ MERKEZİNİN YENİLENMESİNE YÖNELİK BAŞLATILAN  ÇALIŞMALARIN 2017 İKİNCİ ÇEYREĞİ İTİBARIYLA TAMAMLANMASI PLANLANMAKTADIR. 
7. Güçlü Bilanço: Ziraat Bankası’nın  bilançosu müşteri odaklı bir yapıya dönüşmeye devam ederken, gelir artışını  önlemeyecek şekilde gider yönetimi uygulanmaktadır.
	Kaynak çeşitliliğinin artırılması amacıyla  yürütülen çalışmalar kapsamında, 2016 yılında sendikasyon kredisi 1,1 milyar  ABD doları tutarında yenilenirken, 500 milyon ABD doları tutarında eurobond  ihracı gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, KOBİ’lerin ve daha büyük ölçekli firmaların  finansmanı için Avrupa Yatırım Bankası (AYB) ile 200 milyon Avro’luk kaynağın  100 milyon Avro’luk ikinci dilimi için kredi anlaşması imzalanmıştır.  
	Kredi riskinin Basel III İçsel  Derecelendirmeye Dayalı (IRB) yaklaşımla modellenmesine yönelik olarak çalışmalar  başlatılmıştır.
	Gider ve stok yönetiminde daha etkin  olunması, maliyet avantajlarının değerlendirilmesi amacıyla kurumsal gider  yönetimi modülü kurulumu çalışmaları tamamlanmıştır. Söz konusu modülün  geliştirilmesi için yürütülen çalışmalar devam etmektedir.