Stratejilerimiz

Türkiye’nin en köklü bankası olan Ziraat Bankası’nın sağlam mali yapısı, engin deneyimi, nitelikli insan kaynağı, entegre finansal hizmet sunma kabiliyeti; stratejilerinin tüm değer zincirinde sorunsuz ve doğru bir biçimde uygulanmasını ve iş modelinin başarılı sonuçlara dönüşmesini sağlamaktadır.

Türkiye’nin en köklü bankası olan Ziraat Bankası’nın sağlam mali yapısı, engin deneyimi, nitelikli insan kaynağı, entegre finansal hizmet sunma kabiliyeti; stratejilerinin tüm değer zincirinde sorunsuz ve doğru bir biçimde uygulanmasını ve iş modelinin başarılı sonuçlara dönüşmesini sağlamaktadır.

İstikrarlı Büyüme

Tanım

Selektif kredi politikası ve kaynakların etkin kullanımı ile sektörde öncü olmayı sürdürmek

2024 Yılı Özeti

• Sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisi

Rapor İçindeki Yeri

• Finansal Göstergeler

Geleceğin İş Modeli

Tanım

Müşterilerimize en ileri teknoloji odaklı çözüm önerileri sunmak üzere iş modelimizi sürekli geliştirmek

2024 Yılı Özeti

• Ziraat Finansal Teknolojiler Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.’nin faaliyete başlaması
• Ziraat Süper Şube
• Ziraat Dinamik Banka A.Ş.’nin faaliyet izni onayı
• Tüzel müşteriler ve şahıs firmalarının da uzaktan müşteri edinim sürecine dâhil edilmesi
• Açık Bankacılık
• Ziraat Mobil uygulamasında Yeni Kimlik Kartı tarama özelliğiYurt dışı/yurt içi erişim tercihi değişimi
• Yeni Kimlik Kartı
• NFC özelliği ile belirli işlemlerin güvenli bir şekilde doğrulanması
• NFC özelliği olmayan müşteriler için yeni uzaktan müşteri edinim süreci
• Canlı Cevap Müşteri Temsilcisi
• Z Dönüşüm Platformu

Rapor İçindeki Yeri

• Dijital Bankacılık

Gelişmiş Teknolojik Altyapı

Tanım

Gelişmiş teknolojik altyapılar ile çalışmaları sürdürmek

2024 Yılı Özeti

• Siber Güvenlik Merkezi yapılanması

Rapor İçindeki Yeri

• Dijital Bankacılık
• Bilgi Güvenliği Yönetimi

Verimli ve Yalın Süreçler

Tanım

İş süreçlerini en son teknolojilerle entegre ederek sürekli geliştirmek

2024 Yılı Özeti

• Robotik süreç otomasyon uygulaması
• Müşterilerin işlem talimatlarının İnternet Şubesi ve Mobil Bankacılık üzerinden doğrudan Operasyon
• Merkezi’ne iletilmesini sağlayan OPİ uygulaması
• Ödeme İste
• Dış Ticaret İşlemlerinin İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık entegrasyonu
• Çalışanlara yönelik ZFG Mobil Uygulaması
• Kurum İçi Sanal Asistan BİLGE
• Mobil onay

Rapor İçindeki Yeri

• Dijital Bankacılık
• Bireysel Bankacılık

Gelişen Organizasyon ve Mutlu Çalışanlar

Tanım

Gelişim Odaklı Kariyer ve Yetenek Yönetimi anlayışımız odağında, çalışan deneyimimizin sürekli iyileştirilerek güçlü kurum kültürümüze sahip mutlu çalışanlarla birlikte organizasyonel verimliğimizi sürekli artırmak

2024 Yılı Özeti

• 8.000’in üzerinde e-eğitim içeriğinin çalışanlara sunulması
• Ankara Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirilen Bankacılık Okulu Lisansüstü Programı
• Yapay Zekâ ile Veri Bilimi Sertifika Programı
• ISO/IEC 27001: 2022 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
• Temel ve İç Denetçi Eğitimi
• IRB Sertifika Programı
• Banka internet sitesinde finansal farkındalığı artırmak amaçlı eğitimler
• Üniversite öğrencilerine staj programı
• Kariyer Zirveleri

Rapor İçindeki Yeri

• İnsan Kaynağı ve Eğitim

Platform Bankacılığı

Tanım

Geleceğin hizmet modelleri çerçevesinde müşterilere her an ve her platformda yanlarında olacak hizmetler sunmak

2024 Yılı Özeti

• Ziraat Süper Platform
• Açık bankacılık sistemlerine entegrasyon

Rapor İçindeki Yeri

• Dijital Bankacılık

Global Banka

Tanım

Ziraat Finans Grubu olarak faaliyette bulunulan tüm ülkelerde entegre finansal çözümler üreterek müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak

2024 Yılı Özeti

• Yurt dışı şubeler ve iştirakler ile oluşturulan yurt dışı hizmet ağı

Rapor İçindeki Yeri

• Uluslararası Bankacılık

Sorumlu Bankacılık

Tanım

Çevresel ve sosyal risk yönetişim ilkelerini iş modeline entegre etmek

2024 Yılı Özeti

• Sürdürülebilirlik politikasının bütünleyicisi olarak Çevresel ve Sosyal Etki Yönetimi  esaslarını belirleyen politika kapsamında, yatırım projelerinde Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirmesi uygulanması
• Karbon Saydamlık Projesi(CDP) sürdürülebilirlik raporlaması
• Sürdürülebilir temalı  kredi ürünleri ve sendikasyon kredisi
• Ziraat Bankası Güneş Enerjisi Santrali Sosyal sorumluluk projelerine destek

Rapor İçindeki Yeri

• Finansal Sürdürülebilirlik
• Çevresel Sürdürülebilirlik
• Çevresel ve Sosyal Etkilerin Yönetimi
• Uluslararası Bankacılık
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk Özet Yönetim Kurulu Raporu

Stratejik Öncelikler

İstikrarlı Büyüme

Selektif kredi politikası ve kaynakların etkin kullanımı ile sektörde öncü olmayı sürdürmek

Bilançosunu giderek daha yüksek oranda müşteri odaklı bir yapıya dönüştüren Ziraat Bankası, etkili kredi süreçleri ile kredi kalitesini proaktif bir biçimde yönetmekte, etkin kaynak kullanımını ve maliyet kontrolünü her zaman ön planda tutmaktadır.

Banka, selektif kredi politikası çerçevesinde tarım, imalat, ihracat, enerji yatırımı ve teknoloji sektörlerinin finansmanına optimum kaynak maliyeti ile devam etmektedir. Büyümeyi sürdürülebilir kârlılıkla desteklemeye önem veren Ziraat Bankası’nın 2024 yılı özkaynak kârlılığı %26,9, aktif kârlılığı ise %2,2 olmuştur.

Türkiye’de bir banka tarafından tek seferde sağlanan en geniş katılımlı sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisi

Sorumlu Bankacılık anlayışı ile Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma konusunda önemli bir misyon yerine getiren Ziraat Bankası, 2024 yılında Türkiye’de bir banka tarafından tek seferde sağlanan en geniş katılımlı sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisi teminini gerçekleştirmiştir.

742 milyonu ABD doları ve 884 milyonu avro olmak üzere toplamda 1,7 milyar ABD doları büyüklüğündeki ve 367 gün vadeli kredi, 7 yeni ülkeden 21 yeni banka katılımı ile toplamda 32 ülkeden 70 bankanın yüksek ilgisi ile temin edilmiştir. Sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisinin performans kriteri sürdürülebilir tarım finansmanı olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda sendikasyondan elde edilen kaynaklar ile dış ticaretin finansmanının yanı sıra Banka’nın ana misyonu ile uyumlu olarak sürdürülebilir tarımın finansmanı da amaçlanmıştır.

Havale akımlarına dayalı seküritizasyon yolu ile sağlanan yurt dışı finansmanla dış ticarete ve ekonomiye kesintisiz destek

Ziraat Bankası, 2023 yılında kuruluşunu tamamladığı Havale Akımlarına Dayalı Seküritizasyon Programı (Diversified Payments Rights, DPR) altında, Haziran 2024’te 4 yıl geri ödemesiz, 10 yıl vadeli, toplamda 250 milyon ABD doları tutarında ihraç gerçekleştirmiştir. Program, ABD doları cinsinden mal ve hizmet, ihracat, turizm, sermaye girişi ve bireysel transferleri içeren yurt dışı havalelere dayalı olarak tasarlanmış olup, iki ayrı tertipteki ihraçlar uluslararası yatırımcı kuruluşlar ile gerçekleştirilmiştir.

2024 yılında da güçlü fonlama yapısını yeni iş birlikleri ile güçlendiren Banka, sendikasyon kredisinin ve DPR programının yanı sıra muhabir bankalardan ikili kredi, postfinansman gibi alternatif kaynaklar sağlamaya devam etmiştir. Banka, 2024 yıl sonu itibarıyla ikili kredi ve postfinansman yoluyla sağlanan 2 milyar ABD doları büyüklüğünde bir bakiyeyi yönetmektedir.

Sermaye piyasalarında kaynak çeşitlendirmeye odaklı stratejiler

Ziraat Bankası, kaynaklarını çeşitlendirmek ve uygun maliyetli, uzun vadeli kaynak temin etmek hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda, uluslararası sermaye piyasalarından borçlanma amacıyla, Banka’nın 7 milyar ABD doları tutarındaki GMTN (Global Medium Term Notes) programı,
3 Nisan 2024 itibarıyla güncellenmiş ve program limiti Kasım 2024 itibarıyla 13 milyar ABD dolarına çıkarılmıştır.

Banka, uluslararası piyasalarda 16 Ocak 2024 tarihinde 5 yıl vadeli 500 milyon ABD doları tutarında sürdürülebilirlik tahvili, 30 Nisan 2024 tarihinde 10 yıl vadeli, 5. yıl sonundan geri çağırma opsiyonu bulunan, 500 milyon ABD doları tutarlı sermaye benzeri tahvil ihracı gerçekleştirmiştir. Ayrıca, 2024 yılı içerisinde, GMTN (Global Medium Term Notes) programı dahilinde 4,7 milyar ABD doları tutarında tahsisli satış (private placement) şeklinde ihraçlar ile yurt dışı kaynak sağlanmaya devam edilmiştir.

Ziraat Bankası, sağladığı finansman olanaklarıyla ekonominin tüm kesimlerini desteklemektedir.

Ziraat Bankası’nın öncelikli alan olarak nitelendirdiği tarım sektöründeki stratejisini “Tarım Ekosisteminin Finansmanı” oluşturmaktadır. Bu strateji; “çözüm odaklılık”, “güçlü iletişim”, “sürdürülebilir finansman” ve “ulaşılabilir finansman” olarak dört ana başlık üzerine inşa edilmiştir. Bu çerçevede katma değerli üretim, ölçek ekonomisi, kooperatif bankacılığı, teknoloji yoğun tarım, tarımda sanayi entegrasyonu, çevreye duyarlı krediler, kadın ve gençlere özel uygulamalar, Banka’nın ana hedefleri olarak belirlenmiştir.

Geleceğin İş Modeli

İleri teknoloji odaklı çözüm önerileri sunmak üzere iş modelinin sürekli geliştirilmesi

Ziraat Bankası, iş modelini dijital dünyanın gereksinimlerine uygun olarak sürekli yenilemekte ve geliştirmektedir.

ZiraatPay e-para ve ödeme hizmetleri alanında faaliyetlerine 2024 yılı içerisinde başlamıştır.E-Para tarafında ZiraatPay dijital cüzdanı, müşterilere fatura ödemelerinden para transferine, alışverişten karekod işlemlerine, harcama bölüştür ve para isteme fonksiyonlarından ortak cüzdana kadar geniş bir yelpazede hızlı ve güvenli finansal işlemler sağlarken nakit taşıma zorluklarını da ortadan kaldırmayı hedeflemektedir.

Ödeme Hizmetleri tarafında ise POS ürünleriyle sanal ödemeler için çözümler sunan ZiraatPay, tüm banka POS’larına tek bir sözleşme ile erişim sağlayarak ticari müşterilerine teknolojik ödeme çözümleri sunmaktadır.

Ziraat Bankası, geleceğe yönelik vizyonu ve stratejileri doğrultusunda, şubesiz/dijital bankacılık hizmetleri sunmasını planladığı Ziraat Dinamik Banka A.Ş. için BDDK’dan kuruluş iznini almıştır. Türkiye’de bir finans grubu sahipliğinde kurulan ilk dijital banka olan Ziraat Dinamik Banka BDDK’nın 31.10.2024 tarihli kararı ile faaliyet izni onayı almıştır. Hâlihazırda dış kurumlar ile entegrasyon çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından müşteri kabulüne başlayacaktır.

Ziraat Bankası dijitalleşmeyi, tüm bankacılık sürecinin ekosistem mantığı ile dijitalden yürütülmesi amacıyla bir bütün olarak ele almaktadır. Bu doğrultuda, Banka’nın Dijital Şube hizmet modeli olarak 2022 yılında devreye alınan Ziraat Süper Şube, bireysel müşterilerin şubeye gitmeden dijital kanallardan bankacılık hizmetlerinden faydalanmalarını sağlayarak en iyi müşteri deneyimini sunmayı hedeflemektedir.

Ziraat Süper Şube hizmet modeliyle bireysel müşterilere şubeye gitmeden dijital kanallar ve merkeze konumlanmış portföy yöneticileri aracılığıyla sade, güvenilir, hızlı ve erişimi daha kolay bankacılık hizmeti verilmektedir. 2023 yılı başında faaliyete geçen Ziraat Süper Şube, 2024 yıl sonu itibarıyla 1,2 milyon müşteriye ulaşmıştır.

Ziraat Süper Şube müşterilerine mevduat, kredi, para transferi, yatırım, kredi kartı gibi pek çok bankacılık ürününde faiz, ücret ve limit avantajları sunulmaktadır.

Ziraat Süper Şube müşterilerinin taleplerini hızlı ve etkin bir biçimde iletebilmelerini sağlayan “Süper Şube Talep/Belge Gönderim Ekranı” yeniden tasarlanmış olup ilgili çalışma ile PSM Awards 2024 ödüllerinde “Yenilikçi Müşteri Etkileşimi ve Deneyimi” kategorisinde Bronz ödüle layık görülmüştür.

Ziraat Bankası, müşterilerine en iyi dijital deneyimi sunmak üzere çalışmalarına aralıksız devam etmektedir.

Ziraat Mobil uygulaması içerisine alınan Yatırım ve Borsa İşlemleri menüsü ile kullanıcılara tüm yatırım ürünlerinin tek bir menü içerisinde ister toplu ister ayrı ayrı izleyebilme imkânı sunulacaktır. Kolay takip edilebilir izleme ekranları oluşturularak, kullanıcıların izlemeleri sırasında hızlıca işlem ekranlarına yönlendirmeler sağlanabilecektir.

Bankacılık ürün ve hizmetlerine ilişkin bilgilerin yer aldığı karşılaştırma platformlarından Banka, uzaktan müşteri edinim sürecine yönlendirme ve ürün satışı sağlanmasına yönelik çalışma yapılmıştır.
Ziraat Mobil’de yer alan Ziraat’li Olmak İstiyorum menüsünden uzaktan müşteri edinimi sürecine başlanarak bireysel müşterilerin yanı sıra tüzel kişiler ve şahıs firmalarının da şubeye gitmeden dijital kanallar üzerinden Ziraat Bankası müşterisi olabilmeleri sağlanmıştır. Ülkemizde bu uygulamayı devreye alan ilk bankalardan biri olan Ziraat Bankası, tüzel müşterilerin dijital kanallardan kazanımı konusunda da sektöre liderlik etmiştir.

Açık Bankacılık faaliyetleri kapsamında, bireysel ve kurumsal müşterilere diğer banka ve kurumlardaki hesap hareketlerini ve bakiyelerini Ziraat Mobil ve İnternet Şube’de görüntüleyebilme ve para transferi gerçekleştirebilme imkânı sunulmuştur. Bu çerçevede yapılan geliştirmelerle, Ziraat Bankası dijital kanalları üzerinden hesapların kolayca izlenmesi sağlanmış, müşterilerin bankacılık hizmetlerinden daha hızlı ve verimli bir şekilde yararlanabilme olanağı kazandırılmıştır.

Dijital kanallardan sunulan işlemlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla müşterilerin finansal işlem limitlerini, yeni kimlik kartı NFC özelliği ile belirlenen limitler dâhilinde güvenli bir şekilde artırabilmesi sağlanmıştır.

Yurt dışı erişim/IP güvenlik kontrolleri ile güvenlik seviyesini en üst seviyede tutmak amacıyla yeni kimlik kartı veya kredi kartı doğrulaması yapılarak müşterilerin yurt dışı ve yurt içi erişim tercihini değiştirebilmesi imkânı sunulmuştur.

Ziraat Mobil uygulamasında Yeni Kimlik Kartı Tarama fonksiyonu kullanıcıların hizmetine sunulmuştur. Bu sayede sistem üzerinde kimlik görüntüsü olmayan/güncel olmayan bireysel müşterilerin şubelere gitmelerine gerek kalmadan yeni kimlik kartlarını tarayarak sisteme ekleyebilmeleri sağlanmıştır.
İnternet Şubesi ve Ziraat Mobil’de yer alan Sanal Asistan üzerinden canlı cevap müşteri temsilcisine bağlanarak yazılı görüşme yapılabilmesi imkânı sunulmuştur.

Şubeye gitmeden Ziraat Mobil kullanarak Banka müşterisi olmak isteyen ancak telefonunda NFC özelliği bulunmayan vatandaşlar için yeni bir uzaktan edinim süreci devreye alınmıştır. Yeni süreç ile T.C. Kimlik kartını telefonunda NFC özelliği olmadığı için doğrulayamayan gerçek kişiler kendisine ait farklı banka hesabından para transferi yaparak müşteri olabilmektedir.

CRM projeleri ile müşteri odaklı hizmet yaklaşımı tasarlanarak “doğru” müşteri adaylarına “doğru” kanaldan, “doğru” zamanda, “doğru” önerilerin sunulması sağlanmıştır.

Gelişmiş Teknolojik Altyapılar

Bankacılık yaşam döngüsünün bütün aşamalarında uygulanan esnek yazılım geliştirme ve yüksek bilgi güvenliği süreçleri ile teknolojik altyapının sürekli güçlendirilmesi

Ziraat Finans Grubu bünyesinde haftanın yedi günü ve kesintisiz olarak banka sistemleri ve alarm mekanizmalarını inceleyen açıklık ya da zafiyet taraması yapan ve siber tehditlere karşı istihbarat toplayıp müdahale eden Siber Güvenlik Merkezi yapılanması oluşturulmuştur. Network ve istemci güvenlik ürün ve cihazları (DDOS, IPS, EDR/EPP sistemleri, NAC ve WAF sistemleri, Firewall, Eposta Güvenlik Ürünleri), Veri sızıntılarını engellemeye yönelik DLP sistemleri ve Web/DNS güvenliği sistemleri, tüm güvenlik loglarını izleyip alarm oluşturulabilen SIEM sistemleri, kullanılan uygulamaların güvenliğini sağlamak üzere yazılım kodları inceleme sistemleri, sızma testi sistemleri, zafiyet yönetimi sistemleri hali hazırda devrede olup, aktif olarak kesintisiz bir şekilde çalışmaktadır. Ağ cihazlarının trafik yoğunluğu sürekli izlenmekte, İnternet erişimlerinde Proxy kullanılarak kullanıcı profillerine göre erişim kural setleri oluşturulmaktadır. Rol bazlı oluşturulan yetkilendirmeler görevler ayrılığı ilkesi doğrultusunda oluşturulmakta, sistemler üzerinde oluşan log kayıtları ise SIEM sistemine aktarılmaktadır. Önceden belirlenen yetki şemasına aykırı işlemlerde alarmlar oluşmakta ve gelişmiş sistemlerimiz marifetiyle hızlı aksiyon alınabilmektedir.

Ziraat Bankası olarak kullanıcı davranışlarını öğrenebilen yapay zekâ kullanımı ve makine öğrenimi ile birlikte anomaliler belirlenerek zafiyetlerin tespitine yönelik kabiliyetimizi geliştiriyoruz.

Verimli ve Yalın Süreçler

İş süreçlerinin en son teknolojilerle entegre edilerek sürekli geliştirilmesi

Mükemmel müşteri deneyiminin sağlanması hedefiyle iş süreçlerini en son teknolojilerle entegre ederek sürekli geliştiren Ziraat Bankası, Genel Müdürlük ve şube operasyonel süreçlerinin geliştirilmesine ve otomasyonuna yönelik çalışmalara, 2024 yılında da hız kesmeden devam etmiştir.

Ekranların ve süreçlerin sadeleştirilerek arka ofis işlemlerinin azaltılması ve iş süreçlerine yeni ve kullanıcı dostu fonksiyonlar eklenmesi suretiyle operasyonel süreçlerin verimliliğinin artırılması hedefleri doğrultusunda, 2024 yılı faaliyet döneminde 273 milyon adede yakın işlem OPİM tarafından gerçekleştirilmiştir.

2024 yılında OPİM tarafından yürütülen başlıca iyileştirme ve geliştirme çalışmaları arasında  BKM tarafından işletilen ve para transferleri konusunda pratik bir çözüm üreten “Ödeme İste” fonksiyonu İnternet Bankacılığı ve Ziraat Mobil Para Transferleri menüsünde kullanıma açılması yer almaktadır.

Ziraat Bankası’nın müşteri kazanımı süreçleri, robotik süreç otomasyonu ile desteklenmiş, raporlama çalışmalarının daha hızlı ve operasyonel iş gücünü azaltacak şekilde yürütülmesi sağlanmıştır.

2024 yılında Ziraat Bankası’nın İnternet Şubesi ve Mobil Bankacılık uygulamalarının Dış Ticaret menüleri, müşteriler tarafından yoğun bir biçimde kullanılmıştır. Bu kapsamda yabancı para transferleri, peşin ve mal mukabili ithalat transferleri, İBKB düzenleme, İBKB izleme, dış ticaret dosyaları sorgulama-izleme, Swift GPI ile transferlerin takibi konularında 250 binden fazla işlem gerçekleştirilmiştir.

Mobil uygulamalar ve Kurum İçi Sanal Asistan “Bilge”, Ziraat Bankası çalışanlarının hayatını kolaylaştırmaktadır.

Çalışanlarımıza günlük bankacılık işlemlerinde kolaylık sağlamak, Ziraat Finans Grubu kurumsal uygulamalarına ve bilgilerine 7/24 anında erişim sağlamak amacıyla ZFG Mobil platformu devreye alınmıştır. Çalışanlarımızın da görüşleri doğrultusunda uygulamanın menüsü zenginleştirilmekte ve kullanıcı dostu tasarımla sürekli iyileştirilmektedir.

Kurum İçi Sanal Asistan Bilge, temel bankacılık bilgileri, Mevzuat Bilgi Bankası gibi birçok ana başlık ve alt konuda çalışanların sorularını yanıtlamaktadır.

İş süreçlerini mobil çözümler ile kolaylaştırmak amacıyla geliştirilen Mobil Onay uygulaması ile hem şube yöneticileri hem de onay verme yetkisi olan çalışanlar, mobil cihazlarından işlemleri hızlı bir şekilde sonlandırabilmektedir. Bu sayede, müşteri onaylarının gecikmeden verilmesine ve iş süreçlerinin devamlılığına katkı sağlanmıştır.

Gelişen Organizasyon ve Mutlu Çalışanlar

Gelişim Odaklı Kariyer ve Yetenek Yönetimi anlayışımız odağında, çalışan deneyimimizin sürekli iyileştirilerek güçlü kurum kültürümüze sahip mutlu çalışanlarla birlikte organizasyonel verimliğimizi sürekli artırmak

Ziraat Bankası, Gelişim Odaklı Kariyer ve Yetenek Yönetimi anlayışı doğrultusunda çalışanlarının profesyonel gelişimlerine yatırım yapmakta; fırsat eşitliğine dayanan performans değerlendirme süreçleri ve motivasyon artırıcı uygulamalarla çalışan deneyimini sürekli geliştirmektedir. Banka bu çalışmalarla, yüzyıllara damgasını vuran güçlü kurum kültürüyle bütünleşmiş, mutlu çalışanlarla kurumsal sadakat sağlamayı amaçlamaktadır.

Ziraat Bankası, çalışanlarının gerek mesleki bilgi ve becerilerinin gerekse kişisel yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik eğitim ve gelişim faaliyetlerine önem vermektedir.

Çalışanlarına sürekli mesleki ve kişisel gelişim olanakları sunan Ziraat Bankası, 2024 yılında kişi başı ortalama 21,75 saat sınıf içi eğitim ve 40,75 saat e-eğitim sağlamıştır.

2024 yılında 200 katılımcı ile 3 hafta süreli Yönetici Okulu Eğitim Programı gerçekleştirilmiştir.

Yıl içinde ayrıca, çalışanların yetkinliklerinin artırılması amacıyla aşağıda yer alan özel sertifika programları düzenlenmiş ve eğitimlerini tamamlayan çalışanlar sertifika almaya hak kazanmıştır.

Bu kapsamda;

  • Yapay Zekâ ile Veri Bilimi Sertifika Programı’nı 47 kişi,

  • ISO/IEC 27001: 2022 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Temel ve İç Denetçi Eğitimi’ni 20 kişi,

  • IRB Sertifika Programını 35 kişi,

tamamlamıştır.

  • 13 adet e-sertifika programı devreye alınmış ve çalışanların kullanımına sunularak mesleki gelişimlerine katkı sağlanması amaçlanmıştır.

Ankara Üniversitesi ile 2021 yılında başlatılan lisansüstü eğitim programlarına 2024 yılında da yeni katılımcılarla devam edilmiştir.

Bankacılık Okulu eğitim platformu üzerinden çalışanlara e-katalog ile 8.000’i aşkın içerik sunmaktayız. E-eğitim kataloğu, kendisini mesleki ya da kişisel olarak geliştirmek isteyen tüm çalışanlar için ilgi çekici birçok e-eğitim, video, ses dosyası ve doküman içermektedir. Bankamız, e-eğitim kataloğu temel, fonksiyonel ve yönetsel yetkinliklere göre yapılandırmış ve birimlerimizin desteğiyle çalışanların mesleki gelişimlerine katkı sağlayan yeni içerikler ile genişletmiştir.

Ziraat Bankası, çocukların ve müşterilerinin finansal farkındalığını artırmak amacıyla internet sitesinde özel eğitimler yayımlamaktadır.

Çocukları tasarruf konusunda bilinçlendirmek ve temel finansal kavramlarla tanıştırmak için “Miniklere Özel E-eğitimler” sunulmaktadır. Bu eğitimde, “Para-Banka Adası, Tasarruf Adası, Kredi ve Kredi Kartı Adası, Bütçe Adası” temaları ile çocuklar; para ve banka ilişkisi, bankaların işleyişi, internet ve telefon bankacılığı, kredi ve kredi kartı bilinci, paradan elektriğe ve suya kadar tüm kaynakların tasarruflu kullanımı konularında eğlenerek bilgi sahibi olmaktadırlar.

Web sitesinde ayrıca müşteriler için finansal okuryazarlık, güvenli kredi kartı kullanımı ve tarım sigortaları konularındaki eğitimler de bulunmaktadır.

Banka’da staj yapan üniversite öğrencilerinin gelişimine katkıda bulunmak ve stajda geçirdikleri süreyi verimli şekilde değerlendirmelerini sağlamak amacıyla ilk adım dijital platformu uygulamaya alınmıştır.

Dijital platformda, pek çok farklı konuda video, e-eğitim, okuma materyali vb. içerik öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır. (Staj yapan öğrencilere, yapılandırılmış bir staj deneyimi sağlamak amacıyla dijital platform üzerinden eğitimler, anketler, bilgilendirme mesajları ve değerlendirme sınavı gibi uygulamalar yapılmaktadır.)

Ziraat Bankası, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da üniversiteli gençlerle buluşmak amacıyla Kariyer Zirveleri’ne ve Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi iş birliği ile Bölgesel Kariyer Fuarları’na katılım sağlamıştır. Ayrıca 2024 yılında yaklaşık 1.000 üniversite öğrencisine CBIKO Staj Seferberliği kapsamında Banka birimlerinde staj imkânı sunulmuştur. Katılım sağlanan organizasyonlar ve stajlar ile üniversiteli gençlerin kariyer farkındalıklarının artırılması, Banka’nın işveren marka değerinin güçlendirilerek yetenekli gençlerin Banka’ya kazandırılması amaçlanmıştır.

Platform Bankacılığı

Geleceğin hizmet modelleri çerçevesinde müşterilere her an ve her platformda yanlarında olacak hizmetler sunmak

Ziraat Bankası, müşterilerine ihtiyaç duydukları her an daha iyi bankacılık ve finans olanakları sağlayabilmek için tüm ekosistem ile iş birliği içerisinde yeni ürün ve hizmetleri sunmaktadır.

Dijital ekosistem geliştirme çalışmaları kapsamında, farklı sektörlerden firmalarla iş birlikleri yapılarak bankacılık dışı ürün/hizmetlerde Ziraat Süper Şube müşterilerine özel avantajlar sunulan Ziraat Süper Platform’da 2024 yılı içinde 17 firma ile iş birliği uygulamaya alınmıştır.

Açık Bankacılık faaliyetleri kapsamında, bireysel ve kurumsal müşterilere diğer banka ve kurumlardaki hesap hareketlerini ve bakiyelerini Ziraat Mobil ve İnternet Şube’de görüntüleyebilme ve para transferi gerçekleştirebilme imkânı sunulmuştur. Bu çerçevede yapılan geliştirmelerle, Ziraat Bankası dijital kanalları üzerinden hesapların kolayca izlenmesi sağlanmış, müşterilerin bankacılık hizmetlerinden daha hızlı ve verimli bir şekilde yararlanabilme olanağı kazandırılmıştır.

Global Banka

Ziraat Finans Grubu olarak faaliyette bulunulan tüm ülkelerde entegre finansal çözümler üreterek müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak

Banka, müşterisinin finansal ihtiyaçlarını yurt içinde ve yurt dışında bir bütün olarak karşılamak üzere yurt dışı şube, temsilcilik ve iştirak banka statüsünde yeni birimler açma stratejisi izlemektedir. Böylece faaliyet gösterilen ve genişleme planlanan pazarlarda daha etkin bir konuma gelinmesi, Ziraat Finans Grubu anlayışı çerçevesinde dinamik bir uluslararası sinerji oluşturulması ve yurt dışında faaliyet gösterdiği ülkeler ile Türkiye’nin ekonomik ilişkilerine daha fazla katkı sunulması hedeflenmektedir.

Ziraat Finans Grubu ile artan  sinerji

Ziraat Bankası’nın yurt dışı ortaklıklarının ve şubelerinin faaliyet gösterdikleri ülkelerdeki etkinliklerini artırmak, bu ülkeler ile Türkiye arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerinin gelişmesine katkıda bulunma stratejisine ve vizyonuna bağlı olarak Ziraat Finans Grubunun (ZFG) global dış ticaret hacminden aldığı pay büyümekte olup, ZFG ülkelerinin arasındaki dış ticaretin geliştirilmesi de her dönem olduğu gibi öncelikler arasında yer almaktadır.

Ziraat Bankası bu kapsamda;

  • Ziraat Finans Grubu vizyonu doğrultusunda, finansal faaliyetlerinin tamamlayıcısı olan yurt içi iştirakleri ve geniş bir coğrafyaya yayılmış yurt dışı iştirakleri arasında dinamik ve etkin bir sinerji oluşturmayı,

  • Geniş yurt dışı iştirak ağı sayesinde Türkiye ile faaliyet gösterdiği diğer ülkeler arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunmayı, dış ticaretin finansmanında güçlü rol oynamayı ve yüksek pay almayı,

  • Müşterilerinin dünya genelinde işlem akışlarına finansal katkı sağlayarak etkili iletişim ve hızlı iş süreçleri sayesinde müşterilere global düzeyde, zaman ve maliyet avantajının yanında, ürün ve hizmet çeşitliliği sunmayı,

  • Bulunduğu coğrafyalara yeni/öncü finansal teknolojileri getirmeyi hedeflemektedir.

Ziraat Bankası, verimlilik temelleri üzerine inşa ettiği iştirak politikası çerçevesinde, ulusal ve uluslararası arenada rekabet üstünlüğü yaratan bir iştirak portföyü oluşturmuştur. Banka, Türkiye finans sektörünün çeşitli alanlarında faaliyet gösteren yurt içi iştiraklerinin yanı sıra yurt dışı iştirak bankaları aracılığıyla hem yerel hem de küresel çapta hizmet vermektedir.

Ziraat Bankası, uluslararası bankacılık stratejisi ve vizyonu doğrultusunda yapılandırdığı Yurt Dışı Şube Bankacılığı alanındaki çalışmalarını;

  • Türkiye ve faaliyet gösterdiğimiz ülkeler arasında ticari ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunmak, dış ticaretin finansmanında güçlü rol oynamak ve yüksek pay almak,

  • Ziraat Finans Grubu vizyonu çerçevesinde, güçlü ana Banka, finansal faaliyetlerin tamamlayıcısı olan yurt içi iştirakler ve geniş yurt dışı ağı arasında dinamik ve etkin bir sinerji oluşturmak,

  • Etkili iletişim ve hızlı iş süreçleri sayesinde müşterilere global düzeyde, zaman ve maliyet avantajının yanında, ürün ve hizmet çeşitliliği sağlamak,

  • Türkiye’deki müşterilerin yurt dışındaki alıcı ve/veya satıcılarının da yurt dışı şube ve iştirak bankalarının müşterisi olmasını sağlayıp, müşterilerin global finansal temas noktası olmak, neticede Ziraat Finans Grubu’na değer katmaktır.

  • Banka’nın yurt dışı faaliyetlerinde, sağlıklı ve verimli bilanço yapısı ile kârlı hale gelinmesi ve kârlılığın sürdürülebilir olmasının sağlanması hedeflenmektedir. Etkin bilanço yönetimi ile yurt dışı şube ve iştirak bankaların, Banka’nın ana stratejisi ile uyumlu gelişimlerinin sağlanması, kaynakların doğru alanlara kanalize edilerek Ziraat Finans Grubu bilançosuna katkılarının artırılması amaçlanmaktadır.

Sorumlu Bankacılık

Çevresel ve sosyal risk yönetişim ilkelerini iş modeline entegre etmek

Ziraat Bankası, sürdürülebilirlik politikası ile uyumlu olarak insana ve çevreye saygılı bankacılık prensibi ile katma değer oluşturmayı hedeflemektedir.

Ziraat Bankası yatırım projelerinde çevresel ve sosyal risk değerlendirmesi uygulamaktadır.

Çevresel ve sosyal etki ve risklerin etkin şekilde değerlendirilmemesi ve yönetilememesi hem bankalar hem de yatırımcı firmalar için itibar kaybına ve finansal risklerin oluşmasına yol açmaktadır.

Bu nedenle kredi değerlendirme süreçlerinde finansal, teknik ve ekonomik konuların yanı sıra çevresel ve sosyal etki ve risklerin de göz önüne alınması ve uygun şekilde yönetilmesi büyük önem taşımaktadır.

Bu gerçeğin farkındalığıyla Ziraat Bankası, sürdürülebilirliğin evrensel kabul görmüş ilkelerini iş modeline entegre etmek hedefiyle “Kredilendirme Faaliyetlerinde Çevresel ve Sosyal Etki Yönetimi Politikası” oluşturmuştur. Çevresel ve sosyal etki yönetimi esaslarını belirleyen bu politika ile Banka, finansman sağladığı projelerin yüksek çevresel ve sosyal katkı içermesini gözetmektedir.

Söz konusu politika kapsamında yatırım tutarı 50 milyon ABD dolarının üzerinde olan projelere yönelik kredi talepleri çevresel ve sosyal açıdan değerlendirmeye tabi tutulmaktadır.

Finanse Edilmeyen Faaliyetler Listesi”nde yer alan, ulusal mevzuat ve ülkemizin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerle yasaklanan veya kısıtlamalar getirilen faaliyetler, herhangi bir mali, teknik, çevresel ve sosyal etki değerlendirmesi yapılmaksızın finanse edilmemektedir.

Finanse Edilmeyen Faaliyetler Listesi”nde yer almayan ve belirli tutarın üzerindeki projeler ile kredi başvuruları, Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirme Modeli’ne göre değerlendirilir, riskler kategorize edilir, aksiyon planı oluşturulur ve izlenir.

Bankamız, dünyanın en prestijli ve yaygın çevre girişimlerinden biri olan Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) yönelik ilk sürdürülebilirlik raporlamasını 2023 yılında tamamlamıştır. 2024 yılında gerçekleştirilen ikinci raporlama sürecinde ise önemli bir ilerleme kaydedilmiştir.

Değerlendirme sonuçlarına göre, Bankamız Su Güvenliği kategorisinde A puan alarak CDP’nin en üst seviyedeki A Listesi’ne girmeye hak kazanmış, İklim Değişikliği kategorisinde ise B puan alarak kayda değer bir başarı elde etmiştir.

Devreye aldığımız çevresel kredi ürünlerimizden (GES kredilerimiz başta olmak üzere enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kredileri) 2024 yıl sonu itibari ile toplam 58 milyar TL kredi kullandırımı gerçekleştirilmiştir.

Sürdürülebilir bankacılığa destek olmak amacıyla Ziraat Bankası kartları ile yapılan işlemlerde fiziki slip yerine dijital slip üretilmesi sağlanmıştır.

Kayseri Pınarbaşı ilçesinde kurulumu devam eden GES projesinin 2025 yılında tam kapasite ile faaliyete alınması planlanmaktadır.

Ziraat Bankası, doğal kaynakların verimli kullanımına odaklanarak enerji ihtiyacını öncelikle yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılar. Banka hizmet birimlerinin tüketmiş olduğu elektriğin karşılanması için Banka Lisanssız Güneş Enerjisi Santrali Projesi kapsamında Kayseri Pınarbaşı ilçesinde kurulumu devam eden toplam 64 Mw kurulu güce sahip GES projesinin 2025 yılında tam kapasite ile faaliyete alınması planlanmaktadır.

Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım daha ileriye taşımaktadır.

Ziraat Bankası’nın desteğiyle devam eden okul yapım işleri ile “Çocuklar Tatilde Okullar Tadilatta” sosyal sorumluluk projesi kapsamında kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alan okulların iyileştirilmesine yönelik çalışmalar ve okul yapımı projelerine destek vermeye 2024 yılında da devam etmiştir.

Banka’nın sosyal sorumluluğu gereğince; farklı şehirlerde düzenlenen 2024 Yılı Kültür Yolu Festivali etkinliklerine destek sağlanmıştır. Her ilin köklü bir geçmişe sahip olan semt ve çevresindeki tarihi ve kültürel mekânlarda etkinlikler yapılarak sanatseverler birçok sanatçı ile buluşma imkânı bulmuştur.

Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü organizasyonuyla, ülkemizin en eski festivallerinden biri olan 31. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali Banka’nın sponsorluğunda gerçekleştirilmiştir.

Sektörel Riskler ve Ziraat Bankası’nın Yanıtları

Ziraat Bankası, etkili ve sürdürülebilir iş modeli ile stratejileri doğrultusunda belirlediği, uluslararası standartların ve ülke içi mevzuatın esas alındığı bir risk yönetimi mekanizmasına sahiptir.

Risk; bir kuruluşun hedefleriyle ilgili belirsizlik yaratan veya bunlardan sapmaya yol açan birçok unsuru barındıran bir kavramdır. Bu kavram, sadece kuruluşun gücüne veya varlığına yönelik tehditleri değil, aynı zamanda elde edilebilecek fırsatları da içermektedir.

Ziraat Bankası’nın faaliyet gösterdiği finansal hizmetler sektörü; ekonomik ve jeopolitik gelişmelerden değişen regülasyonlara, küresel trendlerden toplumsal sorunlara kadar birçok bileşen tarafından şekillendirilmektedir. Hedeflerine ulaşmak ve paydaşları için uzun vadeli değer yaratmak üzere sürekli değişen bir ortamda yol alan Banka için tüm bu faktörler, çeşitli riskler oluşturmaktadır.

Ziraat Bankası etkin politikaları ve stratejileri paralelinde, mevcut ve muhtemel riskleri, yakından izlemekte, ekosistemin sürdürülebilirliğine katkıda bulunmaya yönelik, proaktif bir risk yönetimi uygulamaktadır.

Aşağıdaki tablo, Ziraat Bankası’nın stratejisiyle eşlenen başlıca risklere ve Banka’nın bunlara yanıtlarına genel bir bakış sunmaktadır.

Stratejik Temeller

İstikrarlı Büyüme

Riskler

• Yüksek enflasyon, GSYH’da yavaşlama, kurlarda ve faiz oranlarında istikrarsızlık ve küresel ekonomik belirsizlikler gibi olumsuz ekonomik gelişmelerden etkilenmek,
• Ulusal ve uluslararası kanun, mevzuat, yönetmeliklerde olası yeni düzenlemelerin bankacılık sektörüne getireceği ek yükümlülükler ve bunlardan kaynaklı iş yükü artışı,
• Selektif kredi politikası nedeniyle belli sektörlerdeki yoğunlaşmanın sektörel risklere duyarlılığı artırması ve Banka’nın kredi portföyünde yer alan müşterilerin ödeme güçlüğü yaşaması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Makro ekonomik gelişmeleri takip ederek gerekli senaryoları oluşturmak, güçlü sermaye yapısı ve etkin risk yönetimi sistemi gibi ekonomik belirsizliklere karşı dayanıklılığı artıran stratejileri uygulamak,
• Etkin kaynak ve maliyet kontrolü sayesinde uzun vadeli sürdürülebilirliği korumak,
• Güçlü fonlama yapısını yeni iş birlikleri ile güçlendirmek,
• Organizasyonu, tüm regülatif değişikliklere hızla cevap verecek nicelikte ve nitelikte yapılandırmak ve bu yapıyı sürekli kılmak,
• Kredi değerlendirme süreçlerini geliştirerek kredi kalitesini proaktif olarak yönetmek ve odak sektörleri çeşitlendirmek,
• Tarım sektörüne finansal destek sağlayarak ülke ekonomisine ve tarımsal kalkınmaya katkıda bulunmak.

Geleceğin İş Modeli

Riskler

• Dijital teknolojilerdeki hızlı değişim ve gelişimin Banka’nın iş modelinin yeni teknolojilere uyarlanmasını zorlaştırması ve olası müşteri ve paydaş kaybı,
• Yapısal dönüşüm süreçlerinde gecikme yaşanması halinde, yapılması gereken yatırım maliyetinin artması,
• Müşteri ihtiyaçlarının doğru belirlenememesi,
• Dijitalleşmeye yatırım yapan diğer bankalar ve finTech firmalarının rekabetçi bir ortam oluşturması,
• Kurumsal yönetişim eksikliği halinde, şirketin itibar kaybı, yasal riskler ve finansal istikrarsızlık yaşaması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Yenilikçi finansal ürün ve hizmetler tasarlayarak dijital dönüşümün iş süreçlerine hızla entegrasyonunu sağlamak,
• Dijital kanallardan sunulan işlemleri çeşitlendirmek ve geliştirmek,
• Teknolojik altyapıyı sürekli güncellemek ve yenilikleri takip etmek için yatırım yapmak,
• Hızlı ve çözüm odaklı hizmet anlayışı ile iç ve dış paydaşlar nezdinde Banka’nın itibarını korumak,
• Veri odaklı kararlar almak ve müşteri ihtiyaçlarını proaktif olarak karşılamak,
• Verilerin uçtan uca kurumsal olarak yönetilmesini sağlamak amacıyla veri yönetişim süreçlerini geliştirmek,
• Müşterilere özel finansal çözümler sunmak için yeni ürün ve hizmetler geliştirmek,
• Hesap verebilir, şeffaf, sorumlu ve adil bir kurumsal yönetim anlayışına sahip olmak.

Gelişmiş Teknolojik Altyapı

Riskler

• Teknolojinin gelişmesinin siber saldırı riskini artırması ve veri güvenliği riski oluşturması,
• Yapay zekâ algoritmaları ile tespit edilemeyen anomaliler,
• Müşteri ihtiyaçlarının yüksek değişim hızına karşılık verecek teknolojik altyapı kurulum sürelerinin uzunluğu,
• Bilgi kaynaklarının çeşidinin artması sonucu doğru ve güvenilir bilgiye ulaşımın zorlaşması,
• Gelişmiş teknolojik altyapı kurulum ve entegrasyonunun yüksek maliyeti.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Uygulanan üst düzey güvenlik önlemleri sayesinde güvenilir banka olarak konumlanmak,
• Siber Güvenlik Merkezi yapılanmasını güçlendirmek,
• Siber güvenlik yatırımlarını artırmak ve çalışanları bilinçlendirmek,
• Teknoloji entegrasyonu ve yönetim süreçlerini standardize etmek, otomasyonu artırmak,
• Veri güvenliği süreçleri için sürekli modernizasyon ve standardizasyon çalışmaları yürütmek,
• Banka’nın analitik ve operasyonel işlemlerinin teknoloji tabanlı yürütülmesi sonucu maliyetlerde düşüş elde etmek,
• Teknoloji hızına uyum sağlamak için esnek bir yaklaşım ve yatırımın getirisini artıracak yeni pazarlama stratejileri benimsemek.

Verimli ve Yalın Süreçler

Riskler

• Yalın süreçlerin ve otomasyonun her müşterinin özel ihtiyaçlarına ve isteklerine yeterince odaklanamaması,
• Teknolojideki hızlı değişimlerin, Banka’nın sürekli yatırım yapmasını ve sistemlerini güncellemesini zorunlu kılması,
• Yalın ve verimli süreçlerin, değişen müşteri ihtiyaçlarına ve pazar koşullarına hızlı bir şekilde uyum sağlamayı zorlaştırması,
• Kurumlarla yapılan sistemsel entegrasyon süreçlerinin güvenlik açıklarına yol açabilmesi,
• Operasyonel mükemmellik ve süreç optimizasyonu sağlanmadığında, verimlilik düşüşü, maliyet artışı ve hizmet kalitesinde azalma yaşanması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Veri analizi ve yapay zekâ gibi teknolojilerden yararlanarak kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler sunmaya odaklanmak,
• Teknolojik değişimleri yakından takip etmek ve gerekli güncellemeleri zamanında yapmak,
• Süreçleri açık ve şeffaf bir şekilde dokümantasyona geçirmek, tüm paydaşların süreçleri anlayabilmesini sağlamak,
• Verimli ve yalın dijital çözümlerle yeni müşteri kazanımını artırmak,
• OPİM bünyesine daha fazla operasyonel süreç dâhil ederek şubelerin operasyonel yoğunluğunu azaltmak,
• Entegrasyon sürecinde güçlü güvenlik önlemleri almak, siber saldırılara karşı proaktif bir yaklaşım benimsemek,
• Müşterilere alternatif iletişim kanalları ve seçenekleri sunmak, müşteri hizmetleri temelinde insan odaklı yaklaşımı benimsemek,
• Operasyonel mükemmelliği sağlamak için iş süreçlerini sürekli olarak iyileştirmek.

Gelişen Organizasyon ve Mutlu Çalışanlar

Riskler

• Güncellenen organizasyonel yapıya uygun, yeterli sayıda ve yetkin çalışanın kuruma kazandırılamaması,
• Organizasyonel yapılanmada fırsat eşitliğinin sağlanamaması,
• İş başında eğitimin yetersiz olması halinde, çalışanların gelişiminin sınırlanması ve kuruma katkılarının azalması,
• Sürekli değişen teknoloji nedeniyle çalışanlarda oluşabilecek yetkinlik açığının kapatılamaması durumunda iş süreçlerinde aksaklıklar, verimlilik kaybı ve rekabet gücünde zayıflama yaşanması,
• Farklı departmanlar ve ekipler arasında bilgi ve beceri paylaşımının yeterince sağlanamaması nedeniyle kurumsal bilgi birikimi ve inovasyonun zayıflaması,
• Kurumsal değerlere bağlılığın azalması, iletişim eksikliği ve güvensizlik ortamının oluşması gibi nedenlerle güçlü kurum kültürünün zayıflaması,
• Sendikalaşma ve toplu sözleşmeler konusundaki olası anlaşmazlıklar nedeniyle olumsuz algı oluşabilmesi,
• Çalışanlara yönelik iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının yetersiz olması durumunda oluşabilecek kaza vb. durumlar ve itibar kaybı.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Çalışanların yetkinliklerini artırmaya yönelik kurum içi sürekli eğitim kültürünü, fırsat eşitliğini gözeterek uygulamak,
• Farklı departmanlar ve ekipler arasında açık ve şeffaf iletişimi teşvik edecek iletişim kanalları tesis etm
• Kurumsal değerleri ve gelenekleri korumak, açık ve şeffaf iletişimi teşvik etmek ve güven ortamı oluşturmak,
• Çalışanlarına sunduğu eğitim imkanlarıyla mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek,
• Tüm paydaşlar için finansal farkındalığı artırma amaçlı eğitimler hazırlamak,
• Çalışanların profesyonel ve kişisel gelişimlerine yapılan yatırımlar ve motivasyon artırıcı uygulamalarla çalışan deneyimini sürekli iyileştirmek,
• Mutluluk barometresi uygulaması ile iç paydaş iletişimini üst seviyede tutmak,
• Çalışanların güncel teknolojilere hâkim olması için kapsamlı ve sürekli eğitim programları düzenlemek.

Platform Bankacılığı

Riskler

• Bilgi güvenliği ve siber güvenlik alanlarında karşılaşılabilecek tehditlere yönelik yeterli altyapı kurulamaması,
• Olası veri ihlalleri ve yetkisiz işlemler için yapılacak güvenlik sistem kurulumu maliyetleri,
• Müşterilerin yeni platformlara uyum sağlamasının zaman alması nedeniyle platformun kullanımının düşük kalması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Geleceğin hizmet modelleri çerçevesinde müşterilere her an ve her platformda yanlarında olacak hizmetler sunmak,
• Ziraat Süper Şube ve Ziraat Dinamik Banka A.Ş. ile hizmet platformlarını zenginleştirmek,
• Platform bankacılığı sisteminin müşteri deneyimini pozitif etkilemesini sağlamak,
• Müşterilere, platform kullanımı için gerekli desteği ve geri bildirim verme imkânını sunmak, müşteri beklentileri doğrultusunda platformları sürekli olarak geliştirmek,
• Ürün çeşitlendirme ve kapsayıcı ürün geliştirme potansiyeline sahip olmak,
• Dış paydaşlar için kullanıcı dostu platform geliştirme yeteneği ile Banka itibarını korumak.

Global Banka

Riskler

• Yurt dışı iştirak ve şubelerin bulunduğu konumlarda oluşabilecek ülke riskleri,
• Global Banka ağında bulunan ülkelerin regülasyonlarına uyumda yaşanabilecek zorluklar,
• Global Banka ağı kapsamındaki iştirak ve şubelerle dijital entegrasyonun sağlanamaması,
• Farklı coğrafyalarda faaliyet göstermenin getirdiği farklı altyapıların operasyonel riskleri artırması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Ziraat Finans Grubu’nun faaliyette bulunduğu tüm ülkelerde entegre finansal çözümler üreterek müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak,
• Yurt içi ve yurt dışı iştirak bankaları, şubeleri ve finansal şirketlerin tamamında aynı yüksek teknolojiye dayalı çözümler üretmek,
• Global finans temas noktası olmak,
• Global ve yaygın şube ağı ile ölçek ekonomisi koşullarından faydalanarak en verimli şekilde müşterilere finansal hizmet sunmak,
• Yasal ve düzenleyici değişiklikleri takip etmek ve uyum prosedürlerini güncellemek için güçlü bir sistem kurmak,
• Güçlü bir risk yönetimi ve kontrol sistemi kurmak,
• Operasyonel süreçleri standartlaştırmak ve otomasyon sağlamak.

Sorumlu Bankacılık

Riskler

• Sürdürülebilirlik yaklaşım ve yönetim ilkelerinin Banka süreçlerine entegrasyonu konusunda hızlı aksiyon alınması gerekliliği,
• Proaktif risk ve kriz yönetiminin uygulanmaması halinde, öngörülebilir risklere karşı önlem alınamaması ve ani kriz durumlarında etkili çözümler üretilememesi,
• Finansman sağlanan firmaların çevreye zarar veren olası uygulamaları nedeniyle oluşabilecek itibar ve piyasa riskleri,
• İklim değişikliği nedeniyle sektörlerin iş yapış biçimlerinde farklılaşma ve bu durumun yakın gelecekte yol açacağı belirsizlikler,
• İklim değişikliği risklerinin efektif bir şekilde yönetilememesi sonucu oluşabilecek itibar kaybı,
• Çevresel ayak izinin azaltılmaması halinde, karbon emisyonu, su tüketimi ve atık üretiminin artması.

Ziraat Bankası’nın Yanıtları

• Yeşil ve kapsayıcı ekonomik büyümede sorumlu bankacılık prensiplerini uygulayan banka konumunda olmak,
• Ulusal ve uluslararası düzenlemeleri eş zamanlı izlemek ve aksiyon almak,
• Potansiyel riskleri doğru şekilde tanımlayıp önlemler alarak kriz anlarından minimum düzeyde etkilenmek,
• Kredilendirme süreçlerinde izlenen politikalarla etkin çevresel ve sosyal risk yönetimini sağlamak,
• Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) bildirimde bulunmak,
• Yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirlik içerikli finansal ürünlerin portföydeki payını artırmak,
• Faaliyetlerini gerçekleştirirken çevresel ayak izini azaltmak için azami çaba göstermek.