Pazarlama ve İletişim Faaliyetleri

SORUMLU İLETİŞİM YAKLAŞIMI
Ziraat Bankası, pazarlama iletişiminde sürdürülebilirlik ilkelerini ön planda tutmaktadır.

Ziraat Bankası’nın pazarlama ve iletişim anlayışı, köklü geçmişine ve toplum odaklı misyonuna dayanmaktadır. Banka, Türkiye’nin en büyük kamu bankası olarak, pazarlama ve iletişim stratejilerini hem finansal hem de sosyal sorumluluk perspektifinden şekillendirmektedir.

Banka pazarlama iletişiminde sürdürülebilirlik ilkelerini ön planda tutmaktadır. Sürdürülebilirlik, yalnızca bankacılık faaliyetlerinde değil, aynı zamanda iletişim stratejilerinin de merkezinde yer almaktadır. Bu kapsamda Çiftçiler Günü, Dünya Su Günü, Dünya Çevre Günü, Dünya Toprak Günü gibi özel günler için yapılan paylaşımların yanında Sürdürülebilirlik Temalı Tarımsal Kredi ürünleri için hazırlanan reklam filmleri kamuoyuna duyurulmuştur. Ziraat Bankası gelecekte de sürdürülebilirlik odaklı iletişim çalışmalarını artırmayı ve daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemektedir.

Reklam, Tanıtım ve İletişim Faaliyetleri

Sürdürülebilirlik, Ziraat Bankası’nda yalnızca bankacılık faaliyetlerinde değil, aynı zamanda iletişim stratejilerinin de merkezinde yer almaktadır.

Ziraat Bankası, faaliyetleriyle ilgili bilgilendirmek amacıyla, başta müşterileri olmak üzere bütün paydaşlarıyla yürüttüğü iletişim çalışmalarında sosyal medya, dijital medya, basılı medya, ulusal televizyon ve radyo kanallarını sıklıkla kullanmaktadır.

Ziraat Bankası tarafından 2024 yılında gerçekleştirilen başlıca reklam ve iletişim çalışmaları aşağıda yer almaktadır:

  • Firmaların dijital dönüşümüne katkıda bulunarak hayatı kolaylaştıran çözümler sunan Z-Dönüşüm portalının tanıtımı için masaüstü reklam filmleri hazırlanmış ve Banka’nın kurumsal sosyal medya hesaplarından kamuoyuna duyurulmuştur. Söz konusu uygulama için hazırlanan radyo spotu ise karasal, dijital radyo kanallarında ve dijital platformlarda yayınlanmıştır.

  • 14 Mart Tıp Bayramı, 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü ve 22 Mart Dünya Su Günü için görseller hazırlanarak kurumsal sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır. Ayrıca 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi için özel olarak hazırlanan masaüstü reklam filmleri Banka’nın sosyal medya hesapları aracılığıyla kamuoyuyla paylaşılmıştır.

  • Android tabanlı cihazları ödeme terminaline dönüştürerek hızlı ve pratik bir çözüm sunan Bankkart Cep POS uygulamasının tanıtımı için hazırlanan statik görsel çalışması Banka’nın sosyal medya hesaplarında paylaşılmış, uygulama için hazırlanan radyo spotu karasal, dijital radyo kanallarında ve dijital platformlarda yayınlanmıştır.

  • Bankkart’ın Ramazan’a özel geleneksel kampanyasının tanıtımı için bir adet masaüstü reklam filmi hazırlanmış ve ulusal TV kanalları ile Banka’nın sosyal medya hesaplarından kamuoyuna duyurulmuştur. Kampanya için hazırlanan radyo spotunun ulusal radyo kanallarından paylaşımı yapılmıştır.

  • Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı için hazırlanan statik görseller Banka’nın sosyal medya hesaplarında yayınlanmış ve kamuoyunun beğenisini kazanmıştır.

  • Bankkart Mobil’in tanıtımı, Bankkart Ayın Sektörü Akaryakıt Kampanyası ve Bankkart Motorlu Taşıt Vergisi Kampanyası için radyo spotları hazırlanarak iletişimi yapılmıştır.

  • 5 Haziran Dünya Çevre Günü, 17 Haziran Dünya Çölleşme ve Kuraklık Günü görselleri hazırlanarak Banka’nın sosyal medya hesapları aracılığıyla kamuoyuyla paylaşılmıştır. 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nü kutlamak için hazırlanan Yağmur, Toprak ve Güneş adlı üçlü reklam serisi ulusal TV kanalları ile Banka’nın sosyal medya hesaplarından kamuoyuna duyurulmuştur.

  • Banka’nın yeni Tapu Güvenilir Hesap ve Ödeme İste uygulamalarının kullanımına dair müşterilerin bilgilendirilmesi amacıyla masaüstü reklam filmi yapılarak Banka’nın dijital kanallarında paylaşılmıştır. Ödeme İste uygulamasının tanıtımı için iki farklı statik görsel hazırlanarak Banka’nın sosyal medya hesaplarından yayınlanmıştır.

  • Banka’nın üst segment müşterilerine yönelik olarak tasarlanan iki yeni bireysel kredi kartı ürünü, Bankkart Prestij ve Bankkart Prestij Plus’ın iletişimi kapsamında hazırlanan statik görseller Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır. Prestij Dünyasının tanıtımı için hazırlanan masaüstü filmi ulusal TV kanalları ile Banka’nın sosyal medya hesaplarından kamuoyuna duyurulmuştur. Hazırlanan radyo spotu karasal, dijital radyo kanallarında, dijital platformlarda ve basılı mecralarda yayınlanmıştır.

  • Bankacılık sektörünün en büyüğü Türkiye İş Bankası’nın 100. yıl dönümüne özel kutlama için hazırlanan statik görsel Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılarak kamuoyunun beğenisini kazanmıştır.  

  • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Anneler Günü ve Babalar Günü’ne özel olarak hazırlanan masaüstü reklam filmleri Banka’nın sosyal medya hesapları aracılığıyla yayınlanmıştır.  

  • 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı için hazırlanan görsel hareketlendirilerek sosyal medya hesaplarından yayınlanmıştır.

  • Tarım Ekosistemi zincirinde yer alan tüm gerçek ve tüzel kişileri tek bir uygulamada buluşturan Ziraat Çiftçi Platformu için hazırlanan masaüstü reklam filmi dijital kanallar üzerinden kamuoyuna duyurulmuştur.

  • 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü’ne özel olarak hazırlanan görsellere gazete ve dergi planında yer verilmiş olup hazırlanan masaüstü reklam filmi Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır.

  • 30 Ağustos Zafer Bayramı’na özel olarak hazırlanan masaüstü reklam filmleri Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır.

  • Yazar kasa ve POS cihazını bir arada sunan Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazların tanıtımı için hazırlanan statik görsel Banka’nın sosyal medya hesaplarından yayınlanmıştır. Hazırlanan radyo spotu ise karasal, dijital radyo kanallarında ve dijital platformlarda yayınlanmıştır.

  • Yeni eğitim-öğretim yılını kutlayan masaüstü filmi Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır.

  • Ziraat Mobil’in kolaylıkları arasında yer alan Motorlu Taşıt Vergisi ödemeleri, Sigorta Primi ödemeleri ve 2. El Araç Alış-Satışta Güvenli Ödeme Sistemi için hazırlanan statik görseller sosyal medya hesaplarından duyurulmuştur.  

  • Araç alım satımında güvenli ve kolay çözüm sunan Güvenli Ödeme Sistemi için hazırlanan masaüstü filmi Banka’nın sosyal medya hesapları aracılığı ile paylaşılmıştır.

  • Sürdürülebilirlik Temalı Tarımsal Kredi Ürünleri olan Genç Çiftçi Kredisi, Kadın Çiftçi Kredisi ve Basınçlı Sulama Kredisi için hazırlanan 3 adet kısa film ulusal TV kanalları ile Banka’nın sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır. Ayrıca, 3 filmin radyo spotları hazırlanarak ulusal radyo kanallarında paylaşımı yapılmıştır.  

  • 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Öğretmenler Günü ve Yeni Yıl Tebriği için hazırlanan masaüstü reklam filmi sosyal medya hesapları aracılığıyla kamuoyuna sunulmuştur.

  • 15 Ekim Dünya Kadın Çiftçiler Günü, Dünya Tasarruf Günü, Dünya Engelliler Günü ve Dünya Toprak Günü için hazırlanan statik görseller sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır.

  • Mastercard ile Bankkart  iş birliği sonucunda hazırlanan Bankkart Lionel Messi görseline gazete ve dergi planında yer verilmiş olup Ziraat Bankası ve Bankkart sosyal medya hesapları aracılığı ile paylaşılmıştır.

  • Türk Ticaret Bankası’nın Bankkart dünyasına dâhil olduğu statik görsel hazırlanarak Bankkart ve Ziraat Bankası sosyal medya hesaplarında yayınlanmıştır.

  • Ziraat Bankası 161. Yıl iletişimi için hazırlanan video “Finansın Merkezindeyiz, Tam 161 Yıldır” mottosu ile paylaşılmıştır.  

  • Banka’nın, En İyi Kurumsal İmaj Filmi ve En İyi Sosyal Medya Kampanyası kategorilerinde Altın ve En Özgün İçerik Üretimi kategorisinde gümüş ödül sahibi olduğu Sardis Awards ödül görseli sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştır.

  • Bankkart Yeni Yıl Kampanyası için ise masaüstü film hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılmıştır.

Diğer Kurumsal İletişim Faaliyetleri

  • 2024 yılında, Ziraat Bankası hizmetlerine ve fonksiyonlarına kolay erişim sağlayan, responsive olarak tasarlanmış ve MS SharePoint altyapısı üzerinde geliştirilmiş kurumsal web sitesine teknolojinin getirdiği yenilikler entegre edilerek sitenin işlevselliği artırılmıştır.

  • Ziraat Finans Grubu kurumsal kimlik prensipleri doğrultusunda, müşterilere ortak deneyim sunmak üzere yurt içi ve yurt dışı iştiraklerin kurumsal web sitelerinin revizyonu çalışmaları yürütülmektedir.

  • Ziraat Bankası’nın ve tüm Ziraat Finans Grubu’nun gerek yurt içi gerek yurt dışındaki marka, patent ve tescille ilgili her türlü başvuru, itiraz ve tescil işlemleri; tescilli marka, patent ve tasarım belgelerinin yenileme işlemleri yapılmıştır.

  • Ziraat Finans Grubu çalışanlarının aidiyet duygularının artırılması, Grup içinde ve Banka’daki gelişmelerle ilgili bilgi sahibi olması, kurum kültürünün devamlılığının sağlanması, kurumsal hafıza oluşturulması ve Ziraat Ailesi üyeleri arasında bir iletişim platformu yaratılması hedefiyle; html tabanlı interaktif dergi “1iz” Ziraat Bankası portalında ve ZFG Mobil uygulamasında yayımlanmıştır.

  • Kurumsal kimliğin Ziraat Bankası standartlarına uygun bir şekilde kullanılarak müşteriler nezdinde Banka’nın marka imajının doğru bir biçimde algılanması, kurumsal kimlik standartlarının ilgili tüm ortamlara entegre edilmesi ve hatalı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla yürütülmekte olan Görsel Kimlik Denetleme çalışmaları tamamlanmıştır.