Paydaşımıza Değer
I
Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
Yerli Tedarikçi Oranı
%97
Ziraat Bankası, iş ortağı olarak tedarikçileriyle ilişkilerini karşılıklı saygı, sorumluluk ve adil paylaşım temelinde geliştirmekte, tedarikçilerinin başarısını, tamamladığı projelerle desteklemektedir.
Ziraat Bankası, tedarik yönetimi süreçlerinde Ziraat Teknoloji bünyesinde geliştirilen Kurumsal Gider Yönetimi modülünü kullanmaktadır. Banka, tedarikçilerini belirlerken her bir ihtiyacın niteliğini göz önünde bulundurarak uygun olan tedarikçileri seçmekte ve tedarikçi havuzuna eklemektedir.
Tedarikçi seçiminde; tedarikçilerin bulunuyorsa geçmiş dönemdeki performansları, teknoloji altyapısı, finansal durumu yöneticilerinin profili, çalışanlarının nitelikleri ve eğitim düzeyleri, faaliyet konusu/yeri/alanı, güvenilirliği, pazardaki yeri, makine-tesisat parkı, çevre politikaları ve uygulamaları, referansları, teslimat yeteneği, hizmet kalitesi ve kalite yönetimine ilişkin belgeleri (ISO vb.) gibi kriterler dikkate alınmaktadır.
Tedarik Yönetim Süreçleri
TEDARİKÇİ HAVUZU
Tedarik ve Hizmet Yönetimi Bölüm Başkanlığı
Tedarik Süreç Değerlendirme Süreç formunun temini, ihtiyacın niteliğine uygun tedarikçilerin belirlenmesi ve tedarikçi havuzunun oluşturulması
TEDARİKÇİ SEÇİMİ
Tedarik ve Hizmet Yönetimi Bölüm Başkanlığı
Geçmiş dönemdeki performansı
Teknoloji altyapısı
Yönetici profili/çalışanların nitelikleri
Faaliyet konusu/yeri/alanı
Güvenilirliği
Pazardaki yeri
Makine-tesisat parkı
Çevre politikaları
Referansları
Teslimat yeteneği
Hizmet kalitesi ve kalite yönetimine ilişkin belgeleri
TEDARİKÇİ YÖNETİMİ
Tedarik ve Hizmet Yönetimi Bölüm Başkanlığı
Tedarikçi toplantıları
Yerinde gözlem
Saha ziyaretleri
Düzenli/düzensiz denetimler
Tedarikçi performansının değerlendirilmesi
Ziraat Bankası, iş ilişkisine girdiği tedarikçileri, yerinde gözlem yapmak ve verilen bilgilerin doğru olup olmadığını kontrol etmek üzere zaman zaman saha ziyaretleriyle denetleyebilir.
Banka, tedarikçilerini bir yıllık periyotlarda değerlendirmekte, ihtiyaç duyması halinde veya özellik arz eden işlemlerde bu süreyi değiştirilebilmektedir. Yapılan değerlendirmede, Şartname ve sözleşmelere uyum, termin süresi ve miktarına uyum, satış sonrası hizmetler gibi hususlar dikkate alınmaktadır.
Ziraat Bankası, satın alma işlemlerinde yerli hizmet ve ürün sağlayıcıları tercih ederek yerel ekonomiye katkı sunmaktadır. 2024 yıl sonu itibarıyla Banka’nın tedarikçilerinin %97’si yerli firmalardan oluşmaktadır.