Komiteler ve Yönetim Kurulu Toplantıları

Yönetim Kurulu Üyelerinin Hesap Dönemi İçinde Yapılan İlgili Toplantılara Katılımları Hakkında Bilgiler

Ziraat Bankası Yönetim Kurulu; Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca kendisine verilen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak ile yükümlüdür.

Yönetim Kurulu, Banka işleri gerektirdikçe Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan Vekili veya bir üyenin çağrısı üzerine toplanmaktadır. Yönetim Kurulu 2024 yılında 37 toplantı yaparak 659 karar almıştır.

ZİRAAT BANKASI YÖNETİM KURULU

BAŞKAN

Burhaneddin TANYERİ

BAŞKAN VEKİLİ

Veysi KAYNAK

GENEL MÜDÜR VE ÜYE

Alpaslan ÇAKAR

ÜYE

Abdullah Erdem CANTİMUR

ÜYE

Feyzi ÇUTUR

ÜYE

Serruh KALELİ

ÜYE

Fazlı KILIÇ

ÜYE

Serdar KILIÇ

ÜYE

Fatih AYDOĞAN

Komitelerin Faaliyetleri İle İlgili Bilgiler

DENETİM KOMİTESİ

ÜYELER

Fazlı KILIÇ
Yönetim Kurulu Üyesi

Fatih AYDOĞAN
Yönetim Kurulu Üyesi

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Banka’nın kendi sorumluluğunda bulunan denetim ve gözetim faaliyetlerine yardımcı olmak, BDDK tarafından düzenlenen mevzuatla belirlenen görev, yetki ve sorumluluklar ile Uyum Programı’nı yürütmek ve bu konularla ilgili olarak düzenlenen mevzuatla belirlenen görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirmektir. Komite, Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen, icrai görevi bulunmayan ve nitelikleri BDDK tarafından belirlenen en az iki Yönetim Kurulu Üyesi’nden oluşmaktadır.

Denetim Komitesi 2024 yılında 23 toplantı yaparak 70 karar almıştır.

KREDİ KOMİTESİ

BAŞKAN

Alpaslan ÇAKAR
Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür

ÜYELER

Burhaneddin TANYERİ
Yönetim Kurulu Başkanı

Fatih AYDOĞAN
Yönetim Kurulu Üyesi

YEDEK ÜYELER

Fazlı KILIÇ
Yönetim Kurulu Üyesi

Feyzi ÇUTUR
Yönetim Kurulu Üyesi

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Bankacılık Kanunu, Esas Sözleşme ve BDDK tarafından düzenlenen mevzuatta belirlenen görev ve yetkileri yerine getirmek, Yönetim Kurulu’nun kendisine devrettiği yetkiler çerçevesinde kredi açmak, kararlar almak ve Yönetim Kurulu’nca kredilerle ilgili verilen diğer görevleri yerine getirmektir. Komite, nitelikleri BDDK düzenlemelerinde belirlenen Yönetim Kurulu Üyeleri arasından seçilecek en az iki üye ile Banka Genel Müdürü’nden oluşmaktadır. Herhangi bir toplantıya katılamayacak kredi komitesi üyesi yerine görev yapmak üzere Genel Müdür’de aranan şartları süre hariç olmak üzere taşıyan yönetim kurulu üyeleri arasından iki yedek üye seçilir.

Kredi Komitesi 2024 yılında 24 toplantı yaparak 906 karar almıştır

KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ

BAŞKAN

Serdar KILIÇ
Yönetim Kurulu Üyesi

ÜYELER

Serruh KALELİ
Yönetim Kurulu Üyesi

Yönetim Kurulu, iki üyesini Kurumsal Yönetim Komitesi’ni oluşturmak üzere görevlendirir. Komite Başkanı icracı görevleri bulunmayan Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilir ve Komite üyeleri ile birlikte kamuya açıklanır.
Kurumsal Yönetim Komitesi beş üyeden oluşur. Komite üyelerini Komite Başkanı seçer. Yatırımcı İlişkilerinden Sorumlu Bölüm Yöneticisi’nin Komite üyesi olarak seçilmesi zorunludur.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Banka’nın kurumsal yönetim ilkelerine uyumunu izlemek ve denetlemek, bu ilkelere uyum konusunda Yönetim Kurulu’na öneriler sunmak ile bu konuda iyileştirme çalışmaları yapmak, yaptığı tüm çalışmaları yazılı hale getirmek ve kaydını tutmaktır.

Komite yılda en az 1 kez toplanır.

ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ

ÜYELER

Veysi KAYNAK
Yönetim Kurulu Başkan Vekili

Feyzi ÇUTUR
Yönetim Kurulu Üyesi

Yönetim Kurulu, iki üyesini Ücretlendirme Komitesi’ni oluşturmak üzere görevlendirir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; ücretlendirme uygulamalarını Yönetim Kurulu adına izlemek ve denetlemek, ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirerek, bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde Yönetim Kurulu’na sunmak ve BDDK tarafından yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelik” hükümlerinde belirtilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Komite yılda 1 kez toplanır.

BİLGİ SİSTEMLERİ STRATEJİ KOMİTESİ

BAŞKAN

Abdullah Erdem CANTİMUR
Yönetim Kurulu Üyesi

ÜYELER

Süleyman YALÇIN
Genel Müdür Yardımcısı

Emrah GÜNDÜZ
Genel Müdür Yardımcısı / Ziraat Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı

Bayram TUZCU
Ziraat Teknoloji Genel Müdürü

Himmet AKSOY
İç Operasyonlar Grup Başkanı

Recep Uğur GÜLLÜ
Kurumsal Mimari Bölüm Başkanı

Emrah ULUĞ
Dijital Bankacılık Bölüm Başkan Vekili

Sedat YILMAZ
Şube Operasyonları Bölüm Başkanı

Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilecek en az bir üye, Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Üst Düzey Yönetici olarak Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcılığı, Ziraat Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı, Ziraat Teknoloji Genel Müdürü, İç Operasyonlar Grup Başkanı, Kurumsal Mimari Bölüm Başkanı, Dijital Bankacılık Bölüm Başkanı ve Şube Operasyonları Bölüm Başkanı Komite’nin doğal üyeleridir.

Komite’ye gündem doğrultusunda ilgili diğer Banka Genel Müdür Yardımcıları, Grup/Bölüm Başkanları, Yöneticileri ve Ziraat Teknoloji Grup Müdürleri, Yöneticileri davet edilir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Bilgi Sistemleri Strateji Planı’nın oluşturulması çalışmalarını yönlendirmek, Bilgi Sistemleri Strateji Planı’nın uygun bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını gözden geçirmek, bu hususlarda Yönetim Kurulu’na doğrudan ve düzenli olarak raporlama yapmak, Bilgi Sistemleri Strateji Planı’nı yılda en az bir defa olmak üzere gözden geçirerek gerekli olduğu durumlarda revize ederek Yönetim Kurulu onayına sunmak ve Bilgi Sistemleri Yönlendirme Komitesi’nin faaliyetlerini izlemek ve yönlendirmektir.

Komite yılda en az 2 kez toplanır.

BİLGİ GÜVENLİĞİ KOMİTESİ

BAŞKAN

Feyzi ÇUTUR
Yönetim Kurulu Üyesi

ÜYELER

Ali ARAS
İç Sistemler Grup Başkanı

Bayram TUZCU
Ziraat Teknoloji A.Ş Genel Müdürü

İbrahim KONAK
Teftiş Kurulu Başkanı

Özcan ASANOĞLU
İç Kontrol Bölüm Başkanı

Uğur Can AYGIN
Risk Yönetimi Bölüm Başkanı

Lokman YALÇINKAYA
Kariyer Yönetimi Bölüm Başkanı

Aysun OKYAY
Hukuk Müşavirliği Bölüm Başkanı

Zeliha IŞIKHAN
Uyum Bölüm Başkanı

Recep Uğur GÜLLÜ
Kurumsal Mimari Bölüm Başkanı

Sinan TANRIKULU
Bilgi Güvenliği Bölüm Müdürü / Komite Sekretaryası

Bilgi Güvenliği Komitesi’ne belirlenen bir Yönetim Kurulu Üyesi başkanlık eder ve Komite’nin koordinasyonunu Bilgi Güvenliği Sorumlusu yerine getirir.

Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilecek en az bir üye, Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Üst Düzey Yönetici olarak Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcılığı, Ziraat Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı, Ziraat Teknoloji Genel Müdürü, İç Sistemler Grup Başkanı, Teftiş Kurulu Başkanı, İç Kontrol Bölüm Başkanı, Uyum Bölüm Başkanı, Risk Yönetimi Bölüm Başkanı, Kurumsal Mimari Bölüm Başkanı, Kariyer Yönetimi Bölüm Başkanı ve Hukuk Müşavirliği Bölüm Başkanı Komite’nin doğal üyeleridir. Komite’ye gündem doğrultusunda ilgili diğer Banka Genel Müdür Yardımcıları, Grup/Bölüm Başkanları, Yöneticileri ve Ziraat Teknoloji Grup Müdürleri, Yöneticileri davet edilebilir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Banka’da bilgi güvenliği yönetimi konusunda stratejik kararlar almak ve Yönetim Kurulu’nun onayına sunmak, Yönetim Kurulu adına Bilgi Güvenliği Politikası’nı oluşturmak ve uygulamaktır.

Komite yılda en az 2 kez toplanır.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOMİTESİ

BAŞKAN

Fazlı KILIÇ
Yönetim Kurulu Üyesi

ÜYELER

Süleyman YALÇIN
Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı

Berrin MAHMUTOĞLU
Proje Finansmanı ve Firma Analiz Grup Başkanı

Dr. Ertan ALTIKULAÇ
Uluslararası Bankacılık Grup Başkanı

Himmet AKSOY
İç Operasyonlar Grup Başkanı

Ali ARAS
İç Sistemler Grup Başkanı

Utku GÜNDEŞ
Proje Finansmanı ve Sürdürülebilirlik Bölüm Başkanı

Hüseyin Alper DUMAN
Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Bölüm Başkanı

Ahmet KÖSE
Proje ve Firma Analiz Bölüm Başkanı

Sürdürülebilirlik Komitesi üyeleri, Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı, Proje Finansmanı ve Firma Analiz Grup Başkanı, İç Sistemler Grup Başkanı, Uluslararası Bankacılık Grup Başkanı, İç Operasyonlar Grup Başkanı, Proje Finansmanı ve Sürdürülebilirlik Bölüm Başkanı, Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Bölüm Başkanı ve Proje ve Firma Analiz Bölüm Başkanı’ndan oluşmaktadır.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Sürdürülebilirlik Politikası’nı oluşturmak/gözden geçirmek, gerektiğinde revize etmek ve Yönetim Kurulu onayına sunmak, ulusal/uluslararası gelişmeleri, yasal düzenlemeleri ve trendleri takip etmek, değerlendirmek, sürdürülebilirliğin bankacılık ürün ve süreçlerine entegrasyonu ile ilgili yapılacak çalışmaları belirlemek, koordine etmek, ulusal/uluslararası standartlarda sertifikasyon çalışmalarına ilişkin faaliyetleri koordine etmek, her yıl yapılması planlanan Çevresel ve Sosyal Yönetim Sistemi Değerlendirme Toplantısı’nda Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirmesi uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve takip etmek, sürdürülebilirlikle ilgili Banka’nın üye olacağı/destekleyeceği ulusal/uluslararası inisiyatifleri belirlemek, BDDK tarafından hazırlanan Sürdürülebilir Bankacılık Stratejik Planı ve/veya diğer otoriteler tarafından hazırlanmış/hazırlanacak plan ve yol haritalarına uyum sağlanması için alınması gerekli aksiyon ve önlemleri belirlemek ve Komite çalışmalarını yılda bir defa Yönetim Kurulu’na raporlamaktır.

Komite yılda en az 4 kez toplanır.

KREDİ İZLEME VE RİSK YÖNETİMİ KOMİTESİ

BAŞKAN

Ali ARAS
Grup Başkanı

ÜYELER

Murat KAHRAMAN
Bölüm Başkanı

Uğur Can AYGIN
Risk Yönetimi Bölüm Başkanı

Rehber BİRKAN
Finansal Koordinasyon ve Raporlama Bölüm Başkanı

Hasan ÖZTAŞ
Aktif Pasif Yönetimi Bölüm Başkanı

Ümit URFALIOĞLU
Kurumsal Krediler Tahsis ve Yönetimi Bölüm Başkanı

Selçuk ÖNTEMEL
Ticari Krediler Tahsis ve Yönetimi Bölüm Başkanı

Ahmet FAKI
Yapılandırma Bölüm Başkanı

Kredi İzleme ve Risk Yönetimi Komitesi; kredi portföyünün periyodik olarak değerlendirilmesi, alınacak aksiyonların belirlenmesi ve izleyen dönemlere ilişkin stratejilerin oluşturulması, Banka’nın risk iştahı çerçevesinde, maruz kalınan finansal risklere ilişkin izleme, değerlendirme, alınabilecek aksiyonların belirlenmesi, bunlara yönelik koordinasyonun sağlanması ve Banka genelinde risk kültürünün geliştirilmesi amaçlarıyla kurulan Komitedir.

Komite, İç Sistemler Grup Başkanı başkanlığında Kredi Risk İzleme, Risk Yönetimi, Finansal Koordinasyon ve Raporlama, Aktif ve Pasif Yönetimi, Kurumsal / Ticari Krediler Tahsis ve Yönetimi, Yapılandırma Bölüm Başkanlarının katılımı ile oluşur. Komite toplantılarına ilgili Genel Müdür Yardımcısı ve Grup/Bölüm Başkanları da davet edilebilir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Banka’nın risk taşıma kapasitesi ile uyumlu risk iştahı çerçevesini, kredi riski politika ve stratejilerini belirlemek, maruz kaldığı riskler ile ilgili muhtemel risk senaryoları ile stres test sonuçlarını değerlendirmek ve gerektiğinde aksiyonların alınmasını sağlamak, yasal otorite tarafından yapılan düzenleme ve değişikliklerin Banka’ya olan etkisini analiz etmek ve ilgili politikalar çerçevesinde en uygun aksiyonun alınmasına ilişkin yol haritası oluşturmak, ileri seviye risk ölçüm modellerinin ve risk yönetim uygulamalarının kurulmasını teşvik etmek, Banka çapında risk yönetimi süreçleri ve organizasyonuna ait risk tespit ve takip modelini geliştirerek, risklerin verimli ve şeffaf bir şekilde yönetilmesi için gerekli altyapı ve süreçleri oluşturmak ve böylece risk profilini ortaya çıkartmak, Banka’nın yasal ve içsel sermaye ve likidite yeterlilik seviyelerini değerlendirmek, İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci’nin ve Önlem Planı göstergelerini yıl içerisinde izlemek, Önlem Planı, Likidite Acil Durum Planı ve Sermaye Yeterliliği Acil Durum Planının hazırlanması ve güncellenmesi süreçlerini izlemek, Risk yoğunlaşmasını, maliyetini, karşılıkları ve portföy kalitesini kapsayan kredi performansını izlemek, Risklerin verimli ve şeffaf bir şekilde yönetilmesi için kredi risk modellerini gözden geçirmek, Karşılık bütçesini değerlendirmek, yıllık karşılık bütçesini ve bütçe gelişmeler ini periyodik olarak izlemek, Risk yönetiminde etkinliğin sağlanabilmesi için Banka genelinde risk kültürünün yaygınlaştırılmasını sağlamak ve mevzuat ile belirlenen diğer görevleri yürütmektir.

GİDER YÖNETİMİ VE VERİMLİLİK KOMİTESİ

BAŞKAN

Süleyman YALÇIN
Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı

ÜYELER

Yasin ÖZTÜRK
Hazine Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı

Hüseyin ÖZUYSAL
İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı

Himmet AKSOY
İç Operasyonlar Grup Başkanı

Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı (gider yönetimi fonksiyonundan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı), Hazine Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı, İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı, İç Operasyonlar Grup Başkanı Komite’nin doğal üyeleri olup, ihtiyaç halinde Genel Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, Bölüm Başkanı, Banka Yöneticileri ile ilgili İştirak Yöneticileri Komite toplantılarına davet edilebilir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Banka’nın aktif/pasif, gelir/gider kalemlerinin gelişiminin yıl başında belirlenen bütçe ile uyumuna, oluşan sapmaların nedenlerine, piyasa koşullarında ve parametrelerinde yaşanacak değişikliklere göre projeksiyonlar yapmak ve Banka’daki verimlilik alanlarını belirleyerek gelişme alanlarını ortaya çıkarmaktır.

Komite toplantıları çeyreklik dönemler itibarıyla yapılır.

TFRS 9 KOMİTESİ

BAŞKAN

Süleyman YALÇIN
Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı

Finansal Koordinasyon Genel Müdür Yardımcısı Başkanlığı’nda, Kredi Tahsis ve Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı, Hazine Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı, Kredi Risk İzleme ve Tasfiye Genel Müdür Yardımcısı, İç Sistemler Grup Başkanı, Proje Finansmanı ve Yapılandırma Grup Başkanı, Finansal Koordinasyon ve Raporlama Bölüm Başkanı, Risk Yönetimi Bölüm Başkanı, Kredi Risk İzleme Bölüm Başkanı, münferit izleme listesinde aksiyonu kendisinde olan müşteri bulunması durumuna göre ilgili Bölüm Başkanları (Kurumsal Krediler Tahsis ve Yönetimi Bölüm Başkanı, Ticari Krediler Tahsis ve Yönetimi Bölüm Başkanı, Perakende Krediler Tahsis ve Yönetimi 1/2/3/4 Bölüm Başkanları, Yapılandırma Bölüm Başkanı, Kredi Risk Tasfiye 1-2 Bölüm Başkanları, Proje Finansmanı ve Sürdürülebilirlik Bölüm Başkanı) Komite’nin doğal üyeleri olup, ihtiyaç halinde Genel Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, Bölüm Başkanı, Banka Yöneticileri ile ilgili İştirak Yöneticileri Komite toplantılarına davet edilebilir.

Komite’nin görev ve faaliyetleri; Finansal Araçlar Standardı kapsamında oluşturulan model, metodoloji ve süreçlerine ilişkin değişiklikler ile TFRS 9 validasyon ve geriye dönük test sonuçlarını görüşmek, değerlendirip, onaylamak veya revizyon talep etmek, toplu değerlendirme esası kapsamında dikkate alınan derecelendirme notu değişimleri, temerrüt oranları, temerrüt halinde kayıp oranları, portföy gelişimleri konularındaki güncel bilgileri ve geçmiş dönemlere ilişkin bilgileri içeren trend analizlerini değerlendirmek, münferit değerlendirmeye tabii kredileri/müşterileri gözden geçirmek, sınıf/aşama (stage) bazlı karşılık rakamlarını içeren güncel bilgileri ve geçmiş dönemlere ilişkin özet bilgileri içeren trend analizlerini değerlendirmek, 2. sınıf ve 3. sınıfa yeni girişler/çıkışlar da dâhil olmak üzere, sınıf bazlı geçiş matrisleri, 2. sınıfa geçiş nedenlerinin dağılımları, önemli büyüklükteki 3.sınıf kredileri gibi izleme ve tasfiye faaliyetlerine ilişkin hususları değerlendirmek, SICR kapsamında dikkate alınan eşik değerlerine ilişkin revizyon önerileri/değişiklikleri uygulamaya almak ve karşılık hesaplamalarında dikkate alınan senaryo ağırlığı değişikliklerini görüşüp değerlendirmek, onaylamak veya revizyon talep etmektir.

Komite toplantıları çeyreklik dönemler itibariyle yapılır.

VERİ YÖNETİŞİM KOMİTESİ

Komite’nin görev ve faaliyetleri; veri sahipliği ve sorumlulukları kapsamında olası uyuşmazlıkların çözümünü sağlamak, veri kalitesinin artırılmasına yönelik faaliyetlerin ve kalite gelişimini takip etmek ve yasal regülasyonlara uyum konusunda (KVKK, BDDK vb.) alınacak aksiyonları desteklemektir. Komite 1 Başkan ve 1 üyeden meydana gelmektedir.

BİLGİ PAYLAŞIM KOMİTESİ

Komite’nin görev ve faaliyetleri; BDDK’nın Sır Niteliğindeki Bilgilerin Paylaşılması Hakkında Yönetmeliği doğrultusunda, banka sırrı ve müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin paylaşımını koordine etmek ve gelen paylaşım taleplerinin uygunluğunu değerlendirerek bu değerlendirmeleri kayıt altına almaktır. Komite 1 Başkan ve 3 üyeden meydana gelmektedir.