Paydaş Haritası ve Paydaşlarla İletişim

PAYDAŞLARLA GÜÇLÜ İLİŞKİLER
Ziraat Bankası, geliştirdiği çok yönlü iş birlikleriyle kurumsal performansını artırmaktadır.

Paydaş kitlesi, bir kuruluşun faaliyetlerinden ve değer üretimi sürecinden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenebilecek grupları ifade etmektedir. Bu grupların kuruluşun kurumsal yönetim ve operasyonel süreçlerine katılımları, stratejik önceliklerin tespit edilmesine ve ilgili politikaların geliştirilmesine yardımcı olmaktadır.

Ziraat Bankası, etkili bir paydaş yönetimi ile ekonomik ortamın sunduğu sürdürülebilir gelişme fırsatlarını tanımlamakta ve geliştirdiği çok yönlü iş birlikleriyle kurumsal performansını artırmaktadır.

Ziraat Bankası paydaş kitlesini belirlerken; bankacılık faaliyetlerinin yönetim ve yürütülmesine doğrudan katkısı bulunan hissedarları, Yönetim Kurulu ve çalışanlarını iç paydaş grubu olarak; daha geniş bir ekosistemde Banka’nın finansal veya finansal olmayan tüm faaliyetlerinden etkilenen ve kendi faaliyetleri üzerinde etkisi olan birey, kurum ve kuruluşları ise dış paydaş grubu olarak tanımlamaktadır.

Hissedarı, Yönetim Kurulu, çalışanları ve bağlı ortaklıkları ve iştirakleri Ziraat Bankası’nın iç paydaş grubunu oluşturmaktadır. Banka, iç paydaşları ile sürekli iletişim ve iş birliği içinde faaliyetlerini yürütmektedir.

Banka; toplum, müşteriler, tedarikçiler, kamu ve düzenleyici kuruluşlar, ulusal ve uluslararası bankalar ve finans kuruluşları, kredi derecelendirme kuruluşları, sektörel birlik ve organizasyonlar ve medyadan oluşan dış paydaşları ile de uzun soluklu, açık iletişime dayanan ilişkiler tesis etmeyi önemsemektedir.

Ziraat Bankası’nın Başlıca Paydaşları

İç Paydaş Grupları Dış Paydaş Grupları

Hissedarlar

Toplum

Yönetim Kurulu

Müşteriler

Çalışanlar

Tedarikçiler

Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler

Kamu ve Düzenleyici Kuruluşlar

Ulusal ve Uluslararası Bankalar ve Finans Kuruluşları

Kredi Derecelendirme Kuruluşları

Sektörel Birlik ve Organizasyonlar

Medya

Paydaş İletişimi

Ziraat Bankası iş ve hizmet döngüsü kapsamında paydaşlarıyla etkili iletişim kurmak amacıyla Banka strateji ve politikaları doğrultusunda, paydaş gruplarının beklenti ve ihtiyaçlarına uygun olarak farklı iletişim kanalları tesisi etmektedir.

Sağa kaydırarak tablonun devamını görebilirsiniz.

İç Paydaşlar
Paydaş Grubu İletişim Sıklığı İletişim Kanalları

Hissedarlar

Genel Kurul ile ve gerekli diğer durumlarda

Genel Kurul (yıllık olarak). Ziraat Bankası ayrıca, Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Birimi üzerinden kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir. Faaliyet raporları ve diğer sunumlar ile Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamalar bu kapsamdadır.

Yönetim Kurulu

İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda

Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca sayısı ve sıklığı belirlenmiş Yönetim Kurulu toplantıları

Çalışanlar

İş döngüsü kapsamında - günlük

İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim programları, performans değerlendirme toplantıları, iç iletişim mecraları, yönetici görüşme ve bilgilendirme/paylaşım toplantıları

Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler

Sağa kaydırarak tablonun devamını görebilirsiniz.

Dış Paydaşlar
Paydaş Grubu İletişim Sıklığı İletişim Kanalları

Toplum

Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında

Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri

Müşteriler

Hizmet döngüsü kapsamında - 7/24

Ziraat Bankası şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri

Tedarikçiler

İş döngüsü kapsamında - günlük

Ziraat Bankası’nca dışarıdan tedarik edilen tüm hizmetlerin satın alım süreci

Kamu ve Düzenleyici Kuruluşlar

İş döngüsü kapsamında - gereklidurumlarda

Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar

Ulusal ve Uluslararası Bankalar ve Finans Kuruluşları

İş döngüsü kapsamında - günlük

İş birliği içinde çalışılan Dünya Bankası, AvrupaYatırım Bankası vb. finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler

Kredi Derecelendirme Kuruluşları

İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda

Toplantı, raporlama, sunum, yazışmalar

Sektörel Birlik ve Organizasyonlar

İş döngüsü kapsamında - günlük

Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları

Medya

İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda

Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.)