Paydaşımıza Değer
I
Paydaş Haritası ve Paydaşlarla İletişim
Paydaş kitlesi, bir kuruluşun faaliyetlerinden ve değer üretimi sürecinden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenebilecek grupları ifade etmektedir. Bu grupların kuruluşun kurumsal yönetim ve operasyonel süreçlerine katılımları, stratejik önceliklerin tespit edilmesine ve ilgili politikaların geliştirilmesine yardımcı olmaktadır.
Ziraat Bankası, etkili bir paydaş yönetimi ile ekonomik ortamın sunduğu sürdürülebilir gelişme fırsatlarını tanımlamakta ve geliştirdiği çok yönlü iş birlikleriyle kurumsal performansını artırmaktadır.
Ziraat Bankası paydaş kitlesini belirlerken; bankacılık faaliyetlerinin yönetim ve yürütülmesine doğrudan katkısı bulunan hissedarları, Yönetim Kurulu ve çalışanlarını iç paydaş grubu olarak; daha geniş bir ekosistemde Banka’nın finansal veya finansal olmayan tüm faaliyetlerinden etkilenen ve kendi faaliyetleri üzerinde etkisi olan birey, kurum ve kuruluşları ise dış paydaş grubu olarak tanımlamaktadır.
Hissedarı, Yönetim Kurulu, çalışanları ve bağlı ortaklıkları ve iştirakleri Ziraat Bankası’nın iç paydaş grubunu oluşturmaktadır. Banka, iç paydaşları ile sürekli iletişim ve iş birliği içinde faaliyetlerini yürütmektedir.
Banka; toplum, müşteriler, tedarikçiler, kamu ve düzenleyici kuruluşlar, ulusal ve uluslararası bankalar ve finans kuruluşları, kredi derecelendirme kuruluşları, sektörel birlik ve organizasyonlar ve medyadan oluşan dış paydaşları ile de uzun soluklu, açık iletişime dayanan ilişkiler tesis etmeyi önemsemektedir.
Ziraat Bankası’nın Başlıca Paydaşları
İç Paydaş Grupları | Dış Paydaş Grupları |
Hissedarlar |
Toplum |
Yönetim Kurulu |
Müşteriler |
Çalışanlar |
Tedarikçiler |
Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler |
Kamu ve Düzenleyici Kuruluşlar |
Ulusal ve Uluslararası Bankalar ve Finans Kuruluşları |
|
Kredi Derecelendirme Kuruluşları |
|
Sektörel Birlik ve Organizasyonlar |
|
Medya |
Paydaş İletişimi
Ziraat Bankası iş ve hizmet döngüsü kapsamında paydaşlarıyla etkili iletişim kurmak amacıyla Banka strateji ve politikaları doğrultusunda, paydaş gruplarının beklenti ve ihtiyaçlarına uygun olarak farklı iletişim kanalları tesisi etmektedir.
Sağa kaydırarak tablonun devamını görebilirsiniz.
İç Paydaşlar | ||
Paydaş Grubu | İletişim Sıklığı | İletişim Kanalları |
Hissedarlar |
Genel Kurul ile ve gerekli diğer durumlarda |
Genel Kurul (yıllık olarak). Ziraat Bankası ayrıca, Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Birimi üzerinden kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir. Faaliyet raporları ve diğer sunumlar ile Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamalar bu kapsamdadır. |
Yönetim Kurulu |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca sayısı ve sıklığı belirlenmiş Yönetim Kurulu toplantıları |
Çalışanlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim programları, performans değerlendirme toplantıları, iç iletişim mecraları, yönetici görüşme ve bilgilendirme/paylaşım toplantıları |
Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler |
Sağa kaydırarak tablonun devamını görebilirsiniz.
Dış Paydaşlar | ||
Paydaş Grubu | İletişim Sıklığı | İletişim Kanalları |
Toplum |
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında |
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri |
Müşteriler |
Hizmet döngüsü kapsamında - 7/24 |
Ziraat Bankası şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri |
Tedarikçiler |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Ziraat Bankası’nca dışarıdan tedarik edilen tüm hizmetlerin satın alım süreci |
Kamu ve Düzenleyici Kuruluşlar |
İş döngüsü kapsamında - gereklidurumlarda |
Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar |
Ulusal ve Uluslararası Bankalar ve Finans Kuruluşları |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İş birliği içinde çalışılan Dünya Bankası, AvrupaYatırım Bankası vb. finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler |
Kredi Derecelendirme Kuruluşları |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Toplantı, raporlama, sunum, yazışmalar |
Sektörel Birlik ve Organizasyonlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları |
Medya |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.) |